وزیر کشور: پیام کربلا به جهان رسیده است

17:29 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۹۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور: پیام کربلا به جهان رسیده است
وزیر کشور اهمیت یافتن اربعین در میان انواع اقوام و مذاهب را جهانی شدن آن دانست و گفت: گستره جهانی مراسم اربعین به این معناست که پیام کربلا به جهان رسیده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، آیین آغاز مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین سوگواره عبرات روز سه‌شنبه در تالار الغدیر وزارت کشور با حضور مقام‌های لشکری و کشوری برگزار شد.

وزیر کشور در این مراسم، اربعین را از مقدمات و فراهم کننده زمینه‌های ظهور دانست و افزود: امروز اربعین جریانی است که در طول تاریخ حیات خود را بازیابی کرده و موهبتی است که در این دوره به ما ارزانی داشته تا با عنایت خداوند این حرکت را در سراسر گیتی گسترش دهیم.

احمد وحیدی اربعین را معدن فضیلت و قدرت دانست و با اشاره به ندا‌های حضرت بقیه الله (عج) در هنگام ظهور افزود: ارتباط عاشورا و مهدویت در بسیاری از دعا‌ها و زیارتنامه‌ها از جمله زیارت عاشورا و و دعای ندبه مطرح شده و این ارتباط عمیق مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه "امام حسین (ع) باید شناخته شود تا طالب خون ایشان نیز مورد شناخت قرار بگیرد"، افزود: کربلا و اربعین مسئولیت شناساندن وجود مقدس امام حسین (ع) و حضرت بقیه الله (عج) را بر عهده گرفته است.

وی افزایش سالیانه نیرو‌های مردمی در مراسم اربعین حسینی را امری فرا انسانی دانست و اظهار کرد: اینکه مردم هر سال بیش از پیش در کربلا عهد خود را با آرمان‌های امام حسین (ع) تازه می‌کنند، امر عادی نیست.

وزیر کشور پیوند قدس و کربلا در فرمایشات امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز پس از ۴۰ سال این پیام امام (ره) که راه قدس از کربلا می‌گذرد، بیش از پیش مشهود گشته و به حقیقتی تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود آزادی قدس را کلید رمزآلود ظهور در آزادی قدس دانسته اند، بنابراین آزادی قدس از یک سو و جهانی شدن پیام امام حسین (ع) از سوی دیگر مهمترین مقدمات ظهور را فراهم می‌سازد.

وحیدی نقش رهبر انقلاب را در گسترش راه پیمایی اربعین غیر قابل چشم پوشی دانست و اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد مردم بیش از پیش به اربعین و راهپیمایی آن علاقمند شوند.

وحیدی با اشاره به شعار "کربلا طریق الاقصی" که در حضور برادران عزیز عراقی به خصوص وزیر کشور عراق رونمایی شده است، اظهار کرد: امروز یاوران واقعی مردم غزه و فلسطین همان اربعینی‌ها هستند؛ آن‌هایی که از مقاومت و قدس کوتاه نیامدند و این نشان از اهمیت به سزای ماجرای اربعین در تحقق آرمان‌های بزرگ بشری و انسانی است.

رئیس شورای امنیت کشور ظهور را عامل مملو کردن زمین از قسط و عدل دانست و افزود: این آرمان نه تنها از آن شیعیان جهان بلکه آرمان تمامی آزادیخواهان عالم است و از این رو اربعین مسیر گسترش عدل در تمامی جهان است؛ همه انسان‌های آزاده امروز خود را در این مسیر می‌بینند و کدام گفتمان است که می‌تواند این همه افراد مختلف را در خود تجمیع نماید.

وزیر کشور برپایی راهپیمایی اربعین را از برکات قیام مردم شریف عراق علیه صدام و حاکم شدن آن‌ها بر سرنوشت خود پس از بیرون راندن امریکای اشغالگر دانست و از فرصتی که کشور عراق در برهه‌های مختلف و در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر راهپیمایی اربعین فراهم آورده است تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین یاد شهدای گرانقدر از جمله شهدای خدمت به خصوص آیت الله رئیسی را که عنایت ویژه‌ای به راهپیمایی اربعین داشتند، گرامی داشت و افزود: ما راهپیمایی اربعین را همچنین مدیون شهدایی همچون سلیمانی و ابومهدی هستیم که اگر نبودند، امروز نه فقط عراق طعمه داعش دست ساخته امریکا و اسرائیل بود، بلکه کل منطقه تحت تاثیر داعش قرار می‌گرفت.

وزیر کشور خدمت به زائران امام حسین را خدمتی دانست که نصیب همه نمی‌شود و در ادامه از موکب دارانی که زحمات زیادی در برپایی هرچه باشکوهتر این مراسم می‌کشند تقدیر کرد و افزود: انشالله که امسال نیز شرمنده زوار نباشیم و به بهترین وجه برنامه‌ها اجرا شود و از دستگاه‌ها، مردم عزیز و زوار محترم تشکر و تقدیر می‌نماییم و از امروز که اول صفر است همگان متمرکز بر این حرکت بزرگ باشند.

وزیر کشور در انتهای سخنان خود از ستاد اربعین و همه دستگاه‌هایی که عاشقانه در راه خدمت به امام حسین تلاش کرده اند تشکر کرد و در ادامه افزود: به حمدالله جناب آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم نیز اهتمام کرده اند و اولین جلسه ستاد اربعین با حضور ایشان بود. خوشحال هستیم که رئیس جمهور جدید نیز یکی از اولین جلسات عمومی خود را با جلسه اربعین شروع کردند و انشالله همین روحیه حسینی در دولت جدید نیز حاکم خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *