رئیس سازمان زندان‌ها: بر روی موضوع توسعه برنامه‌های فرهنگی برای اصلاح زندانیان متمرکز شده‌ایم

16:54 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان زندان‌ها: بر روی موضوع توسعه برنامه‌های فرهنگی برای اصلاح زندانیان متمرکز شده‌ایم
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: از بهترین برنامه‌های موثر در زندان‌ها، اشتغال‌زایی برای زندانیان است که در دوره مدیریت فعلی سازمان، رویکردمان، اشتغال صنعت‌محور است.

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان زندان‌ها در سفر استانی خود به خراسان شمالی در نشستی با نماینده، ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدی در این دیدار که صبح امروز، سه‌شنبه در دفتر امام جمعه استان برگزار شد، گفت: برای اصلاح و تربیت مجرمان یکی از اولویت‌های مهم، بازسازگاری و اصلاح فکر و روان آنان است برهمین اساس هم بطور ویژه بر توسعه برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها متمرکز شده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون زندانیان بسیاری زیر سایه تعالیم قرآن و اقدامات اصلاحی توانسته‌اند حافظ قرآن شوند. امروز برای تقویت این نوع برنامه‌ها به جد از حضور گسترده روحانیون در برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها استفاده کرده‌ایم.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت: از بهترین برنامه‌های موثر در زندان‌ها، اشتغال‌زایی برای زندانیان است که در دوره مدیریت فعلی سازمان، رویکردمان، اشتغال صنعت‌محور است و به موازات آن حمایت از خانواده زندانیان را به شکل قابل توجه و حتی بی‌سابقه در دستور کار داریم.

وی همچنین از نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی به دلیل حمایت از اقدامات جاری و حمایت از خانواده زندانیان تقدیر کرد.

در این نشست همچنین نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه شهرستان بجنورد گفت: در استان خراسان شمالی خوشبختانه شاهد اقدامات مثبتی هستیم که نمونه آن را می‌شود در اشتغال‌زایی همراه با کسب درآمد برای زندانیان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری با تأکید بر اینکه کسی از حبس و زندانی شدن افراد خوشحال نمی‌شود، افزود: باید همچنان به سراغ راهکار‌ها و طرح‌های جایگزین برای زندان رفت تا بار اقتصادی و هزینه نگهداری در زندان‌ها کمتر شود. لازم است از مجموعه زندان‌های استان بواسطه کمک به خانواده زندانیان و حمایت از این افراد تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *