معاون اول قوه قضاییه: هم پیمانان اسرائیل درباره جنایات رخ داده در غزه صحبت کرده و برای آن کف می‌زنند

13:43 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اول قوه قضاییه: هم پیمانان اسرائیل درباره جنایات رخ داده در غزه صحبت کرده و برای آن کف می‌زنند
معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز اسرائیل با همه جنایتی که در غزه انجام داده و اقدام به نسل‌کشی می‌کند هم پیمانانش با اینکه از اعلامیه حقوق بشری دم می‌زنند، اما از جنایات رخ داده صحبت کرده و برای آن کف می‌زنند؛ این نوع ادبیات با ادبیات دینی ما در تضاد است، ما برای کرامت انسانی ارزش قائل هستیم و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوق‌‎دانان اظهارکرد: امروز حقوق بشر در دنیا دو مبنا دارد یک مبنا می‌کوشد که انسانیت، عواطف و دیعه الهی را  رشد داده و به آن توجه کند، دیگری سعی بر مخدوش کردن انسانیت دارد.
 


وی با بیان اینکه لازم است از مبنای دینی معرفتی اسلامی  و حقوقی خودمان  که بر پایه  اصلی دینی معرفتی است پیش برویم، افزود: تفاوت‌های این دو را وقتی می‌بینیم به مرز و مبنای آن می‌رسیم جنایت را پدیدار می‌بینیم، ما در گفتمان محافل علمی می‌گوییم انسان دارای ارزش است و آن چیزی که مانع این کرامت است را از بین می‌بریم.
 
معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: امروز اسرائیل با همه جنایتی که در غزه انجام داده و اقدام به نسل‌کشی می‌کند هم پیمانانش با اینکه از اعلامیه حقوق بشری دم می‌زنند، اما از جنایات رخ داده صحبت کرده و برای آن کف می‌زنند؛ این نوع ادبیات با ادبیات دینی ما در تضاد است، ما برای کرامت انسانی ارزش قائل هستیم و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی خواستار آن شد که حقوقدانان بسیجی فعالانه به این عرصه‌ها ورود کنند.

معاون اول قوه قضاییه: هم پیمانان اسرائیل درباره جنایات رخ داده در غزه صحبت کرده و برای آن کف می‌زنند
 در ادامه رسول بهرامی پور ضمن گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان و شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان حقوق بشر اسلامی است که امام خمینی (ره) از همان ابتدای نهضت به دنبال همین موضوع بود.
 
بهرامی پور با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی و متحدانش نمایشگاهی از رفتار‌ها و اقدامات ضدحقوق بشری را در جنگ غزه به نمایش گذاشته اند، گفت: امروز فرصتی برای اعلام مواضع انقلابی حقوقدانان و بیان کمک این قشر به دستگاه‌های حقوقی و مردم در امور مختلف حقوقی است.
 
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به عضویت پنج هزار حقوقدان در این نهاد، افزود: بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یکی از وظایف این نهاد مردمی است.
 
سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید جبهه‌ای را در حوزه حقوقی به روی دشمن باز کنیم و این کار به دست بسیج حقوق‌دانان در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه امروز زمان یک انقلاب بزرگ حقوقی فرا رسیده است، اظهار کرد: حاکمیت یک نظام حقوقی غربی آزمایش خود را پس داده است؛ نظامی که در آن کشتن هزاران کودک و انسان‌های بی‌گناه مشروع و قابل قبول و تاسیس  شکنجه‌گاه‌هایی مثل گوانتانامو و ابوغریب مشروع است.
 
نقدی بر ضرورت اتحاد در عرصه‌های حقوقی یادآور شد: ظالمان عالم تا به امروز بیش از ۵۰۰ پرونده به دلایل واهی علیه ایران تشکیل داده‌اند و حتی پرونده‌هایی که هیچ ربطی به ایران ندارد را به کشورمان مرتبط کرده‌اند.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها: بسیج حقوقدانان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *