درخواست عضو شورای شهر برای شناسایی و معرفی ساختمان‌های غیراستاندارد شهرداری

10:34 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۷۴
درخواست عضو شورای شهر برای شناسایی و معرفی ساختمان‌های غیراستاندارد شهرداری
کاشانی با اشاره به حادثه درگذشت یکی از کارمندان شهرداری طی حادثه‌ای به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های لازم در ساخت و سازها، خواستار شناسایی جدی و فوری ساختمان‌های غیر استاندارد شهرداری شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، عضو شورا با اشاره به حادثه‌ای که برای یکی از کارمندان شهرداری منطقه ۱۸ رخ داد و منجر به درگذشت وی شد؛ در خصوص استانداردسازی ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های شهرداری در مناطق مختلف تهران تذکر داد: ما به عنوان متولی شهر و شهرسازی باید ابتدا از خود شروع کنیم. این اتفاق در بالاترین جایگاه شهرسازی یعنی در شهر تهران رخ داده و واقعاً فاجعه است؛ لذا درخواست اکید داریم آن‌هایی که می‌توانند در اصلاح این روند کمک کنند، کمک کنند.

وی افزود: ما اگر خودمان استانداردسازی کنیم می‌توانیم به عنوان متولی کار از دیگران هم انتظار داشته باشیم استانداردسازی را در ساختمان‌های خود اعمال کنند. بار دیگر از معاونت شهرسازی و معاونت امور مناطق به طور جدی در رابطه با ساختمان‌های غیر استاندارد شهرداری به شهرداری‌ها ابلاغ کنند تا این استاندارد‌ها رعایت شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

کاشانی در ادامه در خصوص عدم تطبیق ساعت اعلامی شهرداری تهران برای کارمندانش با ساعت اعلامی دولت به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی بیان کرد: ما باید بدانیم در حال حاضر تحت نظر چه کسی هستیم و طی بخشنامه‌ای شهرداری تهران اعلام استقلال کرده و بگوید که با اطلاع رسانی دولت هیچ ارتباطی ندارد چرا که اگر موضوع مدیریت انرژِی در شهر تهران با وسعت ۷۵۰ کیلومتر مهم بوده و شهرداری نخواهد با دولت هماهنگ باشد؛ کار دشوار می‌شود. ما تافته جدا بافته نیستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *