نقش کلیدی و جریان‌ساز آموزش و پرورش در تقویت، آگاهی و مشارکت عمومی در انتخابات آگاهانه کشور

15:40 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۶۷۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نقش کلیدی و جریان‌ساز آموزش و پرورش در تقویت، آگاهی و مشارکت عمومی در انتخابات آگاهانه کشور
فرماندار تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نقش کلیدی و جریان‌ساز آموزش و پرورش در تقویت، آگاهی و مشارکت عمومی در انتخابات آگاهانه کشور بی‌بدیل بود.

خبرگزاری میزان - به گزارش فرمانداری تهران، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران روز یکشنبه ۱۴ مردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تسلیت شهادت فرمانده مجاهد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان اظهار داشت: تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی نهاد آموزش و پرورش در راستای بهره‌گیری از خرد جمعی نقش مهمی در رفع مسائل دارد.

وی در ادامه افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و نیز به کارگیری تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی، گام موثر دیگری است که در شورا‌های آموزش و پرورش در جهت تحقق و پیشبرد اهداف و ایجاد تسهیل در اجرای برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.

قیومی با بیان این که پروژه مهر به‌عنوان طرحی ملی و راهبردی، نقش کلیدی در آماده‌سازی مدارس و بسترسازی برای آغاز دورانی پربار و اثرگذار ایفا می‌کند، اظهار داشت: مؤفقیت این پروژه مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و جدیت در اجرای آن است و در این میان هماهنگی و هم‌افزایی در ارکان مختلف نظام تعلیم و تربیت و تعامل با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های برون‌سازمانی به‌ویژه استفاده از ظرفیت شورا‌های آموزش و پرورش موجب تسهیل‌گری در امر بازگشایی مدارس می‌شود.

وی افزود: پروژه مهر یک فرآیند برنامه‌محور است و تمرکز و رویکرد اصلی آموزش و پرورش شهر تهران در پروژه سال جاری، ارتقا کیفیت آموزشی، تربیتی و توجه به مدارس دولتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

قیومی بیان داشت: این پروژه، فرصتی فراهم می‌سازد تا فضا و فعالیت‌های مدرسه، متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی در راستای برنامه‌های اجرایی سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان و همکاران شود و در تمامی زمینه‌ها، برنامه‌ریزی مدون و منظمی انجام پذیرد.

فرماندار تهران تأکید کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و امور مربوط به بازگشایی مدارس از جمله  ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی، آماده‌سازی و تجهیز فضا‌های و.. با  برنامه‌ریزی دقیق تمهیدات لازم برای خلق مدرسه‌ای شاداب و مهری پرنشاط برای دانش‌آموزان فراهم گردد تا امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و تبلور کرده و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.

وی تلاش مدیران در فضا سازی و بهسازی محیط مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان را  بسیار مهم و حیاتی دانست.

سپس خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران در کلیه اقدامات پیشران می‌باشد و فرمانده الگوسازی برای کل کشور است و نقش کلیدی و جریان‌ساز آموزش و پرورش در تقویت، آگاهی و مشارکت عمومی در ۴ دوره انتخابات آگاهانه کشور  براساس مولفه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بی بدیل بود.

فرماندار تهران در پایان ضمن قدردانی از جامعه فرهنگیان شهر تهران یادآور شد: اعضای این شورا باید با بررسی کامل نقاط ضعف و قوت مسائل فرهنگی و پرورشی با تصمیم‌گیری قوی و منطقی متکی به علم و آموزه‌های دینی برای تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش بیش از گذشته نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *