گفت‌وگو|

برگزیده جایزه حقوق بشر اسلامی: توجه ایران به موضوع غزه قابل تقدیر است

7:45 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برگزیده جایزه حقوق بشر اسلامی: توجه ایران به موضوع غزه قابل تقدیر است
برگزیده هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی ضمن تاکید بر نقش ایران در حل‌وفصل مسائل حقوق بشری جهان اسلام، پیوستن دیگر کشورها به این رویکرد ایران را ضروری خواند.

سراج الحق، رئیس حزب سیاسی جماعت اسلامی و فعال ضدصهیونیستی پاکستان در گفت‌وگو با میزان با اشاره به بی‌توجهی کشورهای غربی به‌عنوان مدعیان اصلی حقوق بشر به بدترین و بزرگ‌ترین چالش‌ها و بحران‌ها در این زمینه، گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل حال حاضر جهان این است که حقوق بشر به‌ویژه از سوی سازمان ملل تامین نمی‌شود و مورد حفاظت قرار نمی‌گیرد؛ این موضوع سبب می‌شود تا چالش‌ها و بحران‌های مخاطره‌آمیزی در نقاط مختلف جهان رقم بخورند و زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهند.

برگزیده هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی با تقدیر از ایران به دلیل برگزاری مراسمی با موضوعیت و محوریت حقوق بشر اسلامی، اظهار کرد: ایران با برگزاری مراسمی در گرامیداشت حقوق بشر اسلامی، مردم سراسر جهان را فراخواند و به تلاش‌های فعالان حقوق بشر در زمینه مسائل حقوق بشری مسلمانان و حقوق بشر اسلامی توجه کرد.

سراج الحق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و نقض گسترده حقوق بشر در این منطقه، بیان کرد: موضوع بنیادی این است که امنیت سراسر جهان اکنون به حل مسئله غزه و فراتر از آن فلسطین وابسته است.

به گفته وی، باعث خرسندی است که رهبر و دولت ایران تا این حد به موضوع غزه و نقض حقوق مردم این منطقه توجه دارند و ملل مسلمان جهان از این بابت قدردان ایران و رهبر انقلاب هستند.

این شخصیت پاکستانی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی جهانیان برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، تصریح کرد: مسلمانان و کشور‌های اسلامی جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شوند؛ اگر همه این‌ها با هم متحد و هماهنگ شوند و به تلاش‌های ایران بپیوندند، می‌توانند هم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را متوقف کنند و هم فلسطین را از قید اشغالگران آزاد کنند.

سراج الحق، در پایان گفت: اگر مسلمانان برای نجات غزه و فلسطین اقدام نکنند، بعید نیست که رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک هویت جنایت‌کار به بقیه کشور‌های اسلامی نیز آسیب بزند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *