گفت‌وگو|

قدومی: مقاومت انتقام خون شهید هنیه را می‌گیرد

8:00 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۰۰
قدومی: مقاومت انتقام خون شهید هنیه را می‌گیرد
نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه به‌عنوان یک اقدام تروریستی نقض قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت ایران است، گفت: مقاومت ان‌شاءالله انتقام خون آقای هنیه را می‌گیرد.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگو با میزان ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه به‌عنوان یک اقدام تروریستی از طریق نقض قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید: جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چند بُعد دارد.

قدومی با بیان اینکه از بعد نخست، این جنایت نقض قوانین بین‌المللی است، زیرا ترور در یک کشور مستقل و از اعضای جامعه جهانی مانند ایران رخ داده است، اظهار کرد: ایران دارای تعامل و تفاهم با سازمان ملل است و رژیم صهیونیستی در خاک این کشور یکی از مهمان‌هایش را ترور کرد.

نماینده جنبش حماس با اشاره به اینکه بعد دوم این جنایت مربوط به عامل آن است، بیان کرد: مجرم در این جنایت، رژیم صهیونیستی است که تحت حمایت کامل آمریکاست.

به گفته قدومی، از آن‌جاکه مجرم این جنایت رژیم صهیونیستی است، سازمان ملل و شورای امنیت هنوز واکنش خاصی نشان نداده است؛ اما اگر مجرم طرف دیگری بود، قطعا شورای امنیت از ظرفیت خود برای اقدام نظامی طی ۲۴ ساعت استفاده می‌کرد؛ اسرائیل، یک رژیم تحت حمایت آمریکاست، پس چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

مقام‌حماس، اضافه کرد: بعد سوم این جنایت، نگاه مردم فلسطین به شهادت اسماعیل هنیه است.

وی با بیان اینکه آقای هنیه، نخست‌وزیر بود و شخصیتی محبوب میان همه مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از جمله فتح و جهاد اسلامی به شمار می‌رفت، عنوان کرد: ما شاهد غم و خشم مردم فلسطین به‌ویژه در غزه درپی ترور شهید هنیه بودیم؛ مردم غزه می‌گفتند که وی پدر و برادر ما بود.

قدومی، افزود: گردان‌های عزالدین قسام که در چارچوب احقاق حق مردم مظلوم فلسطین عملیات‌های متعددی را علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، در واکنش به ترور آقای هنیه اقدام به اجرای عملیات مقاومتی کردند و یک نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند.

وی با اشاره به باطل بودن تصورات رژیم صهیونیستی از تداوم اقدام‌های جنایت‌کارانه خود، تصریح کرد: اگر این رژیم مجرم فکر می‌کند که ما جنایتش را در قبال آقای هنیه فراموش می‌کنیم یا مقاومت به دلیل وقوع این ترور کاهش می‌یابد، باید بداند که دچار توهم شده است.

نماینده حماس با تاکید بر اینکه مقاومت ان‌شاءالله انتقام خون آقای هنیه را می‌گیرد، گفت: ما انتقام خود را با ادامه راه شهید هنیه می‌گیریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *