هزار و یک سند تک برگی برای واحد‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با پیگیری بازرسی صادر شد

14:34 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
هزار و یک سند تک برگی برای واحد‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با پیگیری بازرسی صادر شد
بازرس کل استان آذربایجان غربی گفت: پیگیری‌های بازرسی کل این استان منجر به صدور ۱۰۰۱ فقره سند تک برگی شش دانگ با مساحت ۵۵۰ هکتار طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای واحد‌های صنعتی مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان شد.

خبرگزاری میزان - پیگیری مصوبات بازدید میدانی بازرس کل قضایی استان از شرکت شهرک‌های صنعتی استان که در راستای تأکیدات ویژه رئیس سازمان مبنی بر تحقق عملی شعار سال، صورت می‌گیرد، ضمن تسریع در رفع موانع، تسهیل‌گری و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی، منجر به صدور هزار و یک فقره سند تک برگی شش دانگ با مساحت ۵۵۰ هکتار برای واحد‌های صنعتی مزبور شد.

در جریان بازدید روح‌الله محبوبی و هیئت همراه از شرکت شهرک‌های صنعتی در سال ۱۴۰۲ مقرر شد؛ شرکت شهرک‌های صنعتی استان با هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۱ ارومیه، نسبت رفع ایراد‌ها و اعمال موارد قابل اصلاح در نقشه‌ها و... اقدام و نتیجه را به اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۱ ارومیه ارسال و اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۱ شهرداری ارومیه، پس از احراز اعمال کلیه اصلاحات و ایرادات رفع شده، با لحاظ کلیه ضوابط و مقررات لازم‌الاجرا، نسبت به صدور اسناد مالکیت تک برگی اقدام کند.

در این راستا مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی استان ضمن هماهنگی با اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۱ ارومیه، نسبت به اعمال اصلاحات لازم جهت صدور اسناد مالکیت تک برگی برای ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه و ۱۹ هکتار ناحیه صنعتی کریم‌آباد اقدام و پس از اعمال اصلاحات مورد نظر مرجع صدور اسناد مالکیت، صدور سند مالکیت انجام شود.

در نهایت با پیگیر‌های انجام گرفته توسط بازرسی کل استان، در سال ١٤٠٢ به تعداد ٤٦١ فقره سند تک برگی شش دانگ مربوط به ۳۹۸ هکتار و در سال ١٤٠۳ به تعداد ٥٤٠ فقره سند تک برگی مربوط به ۱۵۲ هکتار به نام شرکت شهرک‌های صنعتی استان صادر شد.

درحال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، با دریافت مدارک و مستندات مربوطه ازجمله؛ پایانکار، پروانه بهره‌برداری از سوی واحد تولیدی و دریافت کلیه مطالبات و بهای زمین از طرف قرارداد، نسبت به انتقال قطعی و رسمی زمین‌های تخصیصی به واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک اقدام می‌کند و به دنبال این اقدام مالکان تعداد قابل توجهی از واحد‌های تولیدی، موفق به اخذ سند تک برگی به نام خود شده و از امتیازات اسناد مزبور از جمله تسهیلات بانکی و... نیز برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *