گفت‌وگو|

ابعاد بین‎المللی ترور شهید هنیه؛ تداوم مقابله با رژیم صهیونیستی در دستور کار مقاومت

8:00 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۷۸
ابعاد بین‎المللی ترور شهید هنیه؛ تداوم مقابله با رژیم صهیونیستی در دستور کار مقاومت
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حمایت همه‎جانبه آمریکا از ترور‌های رژیم صهیونیستی، می‎گوید که پاسخ محور مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه و فواد شکر برای رژیم صهیونیستی بسیار دردناک خواهد بود.

ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نقض اصول و قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود و با محکومیت گسترده‌ای مواجه شد.

در همین رابطه سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به ابعاد ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه و ترور‌های مشابه با انگیزه ضربه‎زدن به روحیه مقاومت، پایین آوردن توان عملیاتی آن‌ها و قدرت‌نمایی در مقابل مجموعه مقاومت است.

کارشناس مسائل بین‎الملل با اشاره به اینکه صهیونیست‎ها تصور می‌کنند با به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت می‌توانند در انگیزه نیرو‌های مقاومت برای مقابله با تجاوز و به‌ویژه در تداوم عملیات طوفان الاقصی اختلال ایجاد کنند، اظهار کرد: آنها از تجربیات تاریخی در این زمینه هیچ بهره‌ای نبرده‎اند چراکه در بسیاری از موارد نه حتی شخصیت‎هایی مانند شهید هنیه بلکه فرماندهان نظامی را نیز به شهادت رساندند و متوجه شدند که خللی در عزم و اراده رزمندگان مقاومت در مقابله با متجاوزان رژیم صهیونیستی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه این مورد (ترور شهید هنیه) مستثنی نخواهد بود، عنوان کرد: همچنان تداوم مقابله با رژیم صهیونیستی در دستور کار مقاومت به‌ویژه مقاومت فلسطین خواهد بود.

مشروعیت پاسخگویی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی

تحلیل‎گر مسائل منطقه غرب آسیا در بخشی دیگر ضمن بررسی ترور شهید هنیه از منظر حقوق بین‌الملل، گفت: از منظر حقوق بین‌الملل این نکته قابل ذکر است که خود اقدام تروریستی برای پاسخگویی مشروعیت ایجاد می‌کند.

 

ابعاد بین‎المللی ترور شهید هنیه؛ تداوم مقابله با رژیم صهیونیستی در دستور کار مقاومت

 

به گفته صدرالحسینی، براساس اصل ۵۱ منشور ملل متحد هر کشوری برای دفاع از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود می‌تواند در مقابل اقدام‌های مسلحانه طرف مقابل اقدام مقابله‌‎به‌مثل انجام دهد و برای تامین امنیت خود همه اقدام‌ها را انجام دهد و همه این اقدام‌ها مشروع خواهند بود.

وی اضافه کرد: بنابراین مشروعیت مقابله‌به‌مثل در ارتباط با این اقدامات تروریستی کاملا مورد توجه قانون‎گذار موجود است و براین اساس می‌تواند در برابر این اقدام‌ها، اقدام مشابه و یا حتی سخت‌تر اتخاذ کند.

پیامد ترور مقام‌های مقاومت برای رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل بین‎الملل در بخشی دیگر در تشریح پیامد‌های ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر برای رژیم صهیونیستی، گفت: شهادت این فرماندهان ارشد، مقام‌ها و مسئولان مقاومت، عزم و اراده و خون تازه‌ای را به مجموعه مقاومت خواهد داد.

صدرالحسینی با بیان اینکه اگر قرار بر این بود آتش‌بسی در روزها، هفته‌ها و یا ماه‌های آینده با مقاومت فلسطین انجام شود قطعا بعد از شهادت شهید هنیه به تعویق خواهد افتاد، افزود: همچنین اگر قرار بود حزب‌الله لبنان براساس قوانین و قواعد با تجاوز‌های رژیم صهیونیستی مقابله کند همچنانکه در ۱۰ ماه گذشته این کار را انجام داده، با عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز و حمله به مناطقی که خط قرمز است، بنابراین به خود اجازه می‌دهد که از خطوط قرمز رژیم صهیونیستی عبور کند و حتما تشدید عملیات مقاومت در برابر این اقدام رژیم صهیونیستی متصور خواهد بود.

ضرورت پاسخگویی به ترور شهید هنیه

تحلیل‎گر مسائل منطقه همچنین بر ضرورت و لزوم پاسخگویی به ترور شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، حتما پاسخ داده خواهد شد و این تروریست دولتی و متجاوز نه‌تنها در قالب تنبیه بلکه حتما مجازات سختی شامل حال آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه مقاومت حرکتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهد داد که فراموش‌نشدنی است، ادامه داد: درس فراموش‌نشدنی این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی حتما و به‌زودی به‌صورت دردآور علیه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

صدرالحسینی با اشاره به سخنرانی اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان، بیان کرد: همانگونه که سید حسن نصرالله گفت، اگر امروز برای مدت کوتاهی صهیونیست‌ها در حال خنده هستند، برای مدت طولانی از اقدام مقاومت به‌عنوان مجازات این ترور چشم‌های آن‌ها گریان خواهد بود.

نقش آمریکا در ترور‌های رژیم صهیونیستی

تحلیل‎گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در همه این عملیات و ترور‌ها نقش آمریکا وجود دارد، اظهار کرد: هیچ تردیدی در این رابطه نیست و دلیل اینکه آمریکایی‌ها با زمان کوتاهی از این ترور ادعا کردند که از آن اطلاعی نداشتند به این دلیل است که شرایط آمریکا به‌گونه‌ای نیست که بتواند در برابر ایران قرار بگیرد.

به گفته وی، این ژست‌های انسان‌دوستانه نیز که آمریکا می‌گیرد و ادعا می‌کند که اطلاعی از ترور نداشته و بر آتش‌بس در غزه و پایان جنگ تاکید می‌کند، نادرست و بی‌اساس است.

کارشناس مسائل با بیان اینکه آمریکا در ۱۰ ماه گذشته بیشترین کمک را به رژیم صهیونیستی کرده و در حوزه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی آتش‌بس را وتو کرده و کمک‌های تسلیحاتی غیرقابل انکار را چه از طریق دریایی و چه از طریق هوایی به رژیم صهیونیستی رسانده است، گفت: بنابراین در تمامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حتی همین اقدام بزدلانه اخیر، آمریکایی‌ها شریک نزدیک و غیرقابل جدا شدن از رژیم صهیونیستی هستند و آمریکاست که حمایت‌های خود را در حوزه‌های مختلف همچنان علیه مردم آزاده غزه و فرماندهان مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *