جنایتی دیگر در غزه؛ چادر‌های آوارگان بمباران شد

9:58 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۳۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایتی دیگر در غزه؛ چادر‌های آوارگان بمباران شد
آوارگان فلسطینی همواره از اصلی‌ترین هدف‌های رژیم صهیونیستی در طول جنگ بیش از ۳۰۰ روزه اشغالگران علیه نوار غزه بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - رژیم اشغالگر صهیونیستی چادر‌های اسکان خانواده‌های آواره فلسطینی را که در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه برپا شده بود، بمباران کرد. این حمله تازه‌ترین نمونه فهرست طولانی جنایت‌ها و نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. 

براساس آمار‌های ارائه شده از سوی منابع محلی، در پی این حمله ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند. 

دفتر رسانه‌ای غزه در بیانیه‌ای قتل‌عام تازه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد؛ این حمله تنها یکی از جنایت‌های انجام شده در سلسله کشتار‌های مستمر برای بیش از ۳۰۰ روز جنگ نسل‌کشی علیه مردم فلسطین بوده است. 

تصاویری از محل بمباران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد چادر‌ها در شعله‌های آتش سوخته و فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند آتش را مهار و مجروحان را بیرون بکشند. 

این حمله وحشیانه کمتر از یک روز پس از آن انجام شد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای را که خانواده‌های آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، بمباران کرد؛ در این حمله نیز ده‌ها نفر شهید و زخمی شده بودند. 

حمله هوایی به مدرسه حمامه واقع در محله شیخ رضوان در شمال غزه، به شهادت ۱۷ فلسطینی و مجروح شدن دست‌کم ۶۰ نفر دیگر منجر شد. 

موارد قبلی حمله به آوارگان

رژیم صهیونیستی پیش از این در اوایل مرداد، حمله‌هایی را علیه مدرسه‌ای که هزاران آواره در آن پناه گرفته بودند، انجام داد. 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه خدیجه در دیرالبلح در مرکز غزه، دست‌کم ۳۰ نفر به شهادت رسیدند.

جنایتی دیگر در غزه؛ چادر‌های آوارگان بمباران شد

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در اواخر تیر مدرسه سازمان ملل و یک «منطقه امن» را در نوار غزه بمباران کرد.

به گفته مقام‌های محلی، دست‌کم ۴۲ فلسطینی درپی این حمله به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

ده‌ها غیرنظامی فلسطینی نیز چند روز قبل از بمباران مدرسه سازمان ملل طی یک رشته حمله‌های هوایی گسترده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی واقع در غرب خان‌یونس، جنوب غزه به شهادت رسیده و صد‌ها نفر نیز مجروح شدند.

جنایتی دیگر در غزه؛ چادر‌های آوارگان بمباران شد

وزارت بهداشت غزه شمار شهدا را بیش از ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت صد‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی در این حمله چادر‌های اسکان آوارگان فلسطینی و یک واحد تقطیر آب را در منطقه‌ای هدف قرار دادند که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به‌عنوان «منطقه امن» مشخص شده بود.

همچنین پیش از این نیز موارد متعددی از حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان ثبت شده بود.

جنایتی دیگر در غزه؛ چادر‌های آوارگان بمباران شد

 

جنگ هدفمند اشغالگران علیه آوارگان

یک سازمان حقوق بشر فلسطینی به تازگی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) حدود ۱۳۰ پناهگاه اسکان خانواده‌های آواره فلسطینی را در نوار محاصره شده غزه بمباران کرده است؛ این حمله‌ها به شهادت حدود ۹۰۰ غیرنظامی که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، منجر شده است.

بنیاد حقوق بشر الضمیر گفت که هدف قرار دادن پناهگاه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در چارچوب نسل‌کشی این رژیم علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه بوده و اضافه کرد که ارتش رژیم اشغالگر همواره به‌طور عمدی کارکنان امدادی غیرنظامی را در پناهگاه‌ها بمباران کرده است. 

این بنیاد همچنین گفت که ارتش اشغالگر به‌طور عمدی مدارسی و اماکنی را که به‌عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت، با بمب‌های بزرگ در چالشی آشکار و در تضاد آشکار با اصول اولیه حقوق بین‌الملل بشردوستانه بمباران کرده است.

سازمان دیده‌بان حقوق فلسطین تاکید کرد که هدف قرار دادن پناهگاه‌ها یک سیاست سیستماتیک بوده که منعکس‌کننده یک سیاست رسمی و دستورالعمل‌های سطح سیاسی رژیم صهیونیستی است. این سازمان اضافه کرد که براساس اساسنامه رم، این عمل جنایت جنگی تلقی می‌شود.

بر این اساس، این سازمان از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را برای توقف جنایت نسل‌کشی، برقراری آتش‌بس در نوار غزه و اطمینان از تبعیت رژیم اشغالگر از قواعد حقوق بین‌الملل و احکام موقت دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) برای جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی، به‌دوش بکشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *