مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس / توضیحات دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان / جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»

16:00 - 19 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۳۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس / توضیحات دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان / جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»
نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس، توضیحات سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان، جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»، قصاص قاتل شهید مدافع امنیت، توضیح دادستان نظامی تهران در رابطه با انتشار فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت سال‌روز حقوق بشر اسلامی، نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس، دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قوه قضاییه، نشست رئیس عدلیه با مسئولان و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، برگزاری نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا، توضیحات سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان، برگزاری اولین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳، جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»، قصاص قاتل شهید مدافع امنیت، توضیح دادستان نظامی تهران در رابطه با انتشار فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان، و دستگیری زورگیران پایتخت مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت سال‌روز حقوق بشر اسلامی

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم بزرگداشت سال‌روز حقوق بشر اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها طی ۱۰ ماه در غزه حدود ۴۰ هزار انسان از جمله تعداد زیادی کودک و شیرخواره را به شهادت رسانده‌اند و هزاران انسان دیگر را مجروح و آواره کرده‌اند، گفت: همه این جنایات را در سایه حمایت‌های مستکبران و برخی دولت‌های غربی و سکوت مجامع به اصطلاح بین‌المللی انجام می‌دهند.

نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه در نشست‌‎ هم‌اندیشی با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس شورای اسلامی گفت: مقوله‌ی «وقف» از دیگر مقولات مرتبط با موضوعِ «زمین» است که در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد و مسائلی را برای مردم و دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قوه قضاییه

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه (۱۵ مرداد) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، با بیان اینکه آمار ورودی به زندان‌های سراسر کشور طی سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهشی بوده است، گفت: برخی استان‌های کشور در امر کاهش ورودی به زندان‌ها و اجرای مفاد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، توفیقات مطلوبی کسب کردند.

نشست رئیس عدلیه با مسئولان و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس / توضیحات سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان / جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»

رئیس قوه قضاییه در نشست با مسئولان و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سراسر کشور که به‌‎صورت وبیناری درمراسم روز حفاظت و اطلاعات برگزار شد با بیان اینکه مسئولان و نیرو‌های مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه، می‌خواهند از مجموعه دستگاه قضایی و فرد فرد شاغلان و کارکنان در آن، صیانت کنند، گفت: چنانچه لغزشی نیز در اعضای مجموعه رخ داد، در عینِ رسیدگی و برخورد، رویکرد اصلاحِ همکار لغزش‌کرده را نیز مدنظر دارند.

نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا

اخبار هفته

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری، سه‌شنبه (۱۶ مرداد) با اصحاب رسانه با تسلیت شهادت قهرمان مقاومت دکتر اسماعیل هنیه و شهید فواد شکر در حملات مذبوحانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی، گفت: این پرونده با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در دستور کار مجموعه قضایی قرار گرفته و با قاطعیت و جدیت تمام ابعاد پرونده رسیدگی و اطلاع رسانی خواهد شد؛ تا امروز در رابطه با این پرونده دستگیری صورت نگرفته و مردم به شایعات توجه نکنند.

توضیحات سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان

اخبار هفته

اخیرا پرونده قتل دختری به نام شیما توسط فردی به نام بهلول در رسانه‌ها حواشی ایجاد کرده که سرپرست دادسرای امور جنایی استان تهران در مورد ابعاد این پرونده توضیحاتی ارائه کرده است.

برگزاری اولین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳

اخبار هفته

اولین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری، ظهر شنبه ۱۳ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، برگزار شد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه در پرتوی فعالیت‌های اقتصادی تولیدکنندگان می‌تواند رفاه بیشتری را تجربه کند، گفت: تولیدکنندگان می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کنند.

جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»

اخبار هفته

مرکز رسانه قوه قضاییه در واکنش به انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد به قلم عباس عبدی با عنوان «بازتاب‌های منفی برخی احکام در جامعه» در جوابیه‌ای نکاتی را مورد اشاره قرار داده است.

قصاص قاتل شهید مدافع امنیت

اخبار هفته

حکم قصاص غلامرضا رسایی، قاتل شهید مدافع امنیت «نادربیرامی» پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت رای در دیوان عالی کشور با درخواست اولیای دم صبح امروز در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد.

توضیح دادستان نظامی تهران در رابطه با انتشار فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان

اخبار هفته

دادستان نظامی تهران در رابطه با انتشار فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان در فضای مجازی گفت: با آغاز تحقیقات، بازپرس ویژه، دستور جمع‌آوری کلیه ادله و مستندات، از جمله استخراج فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف را به منظور ثبت در پرونده به ضابطین خاص صادر کرد.

دستگیری زورگیران پایتخت

نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون «آموزش و تحقیقات» مجلس / توضیحات سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده قتل یک دختر نوجوان / جوابیه دستگاه قضا در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد درباره احکام «محسن برهانی» و «شروین حاجی‌پور»

دادستان تهران با اشاره به دستگیری زورگیران پایتخت تاکید کرد: با مرتکبین جرایم خشن و اخلال کنندگان نظم و امنیت بدون ترحم برخورد قاطع قانونی می‌شود

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *