گفت‌وگو|

پیامدهای ترور هنیه برای رژیم صهیونیستی؛ شکنندگی صهیونیست‌ها در عملیات ترکیبی محور مقاومت

7:30 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۸۵
پیامدهای ترور هنیه برای رژیم صهیونیستی؛ شکنندگی صهیونیست‌ها در عملیات ترکیبی محور مقاومت
کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که نتانیاهو برای فرار از بحران و مهلکه غزه به دنبال توسعه جنگ است، اما ترور شهید اسماعیل هنیه قطعا با پاسخ سخت و دندان‌شکنی برای این رژیم همراه خواهد شد.

شهید اسماهیل هنیه و یکی از محافظان وی به‌تازگی و درپی هدف قرار گرفتن محل اقامت آن‌ها در تهران به شهادت رسیدند.

این اقدام ناجوانمردانه به‌طور قطع پیامد‌های بسیاری را برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت.

درهمین رابطه سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد بر خلاف تمامی معاهدات و مقررات بین‌المللی است، گفت: اسماعیل هنیه، یک مقام رسمی به شمار رفته و به‌صورت دیپلماتیک وارد ایران شده و یک مسافر شخصی نبود.

نتانیاهو به دنبال چیست؟

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اسماعیل هنیه چند بار به طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس انعطاف نشان داد، اظهار کرد: شهید هنیه از برخی شروط دست کشید تا هرچه زودتر آتش‌بس برقرار شود، اما در هر دور از مذاکرات، نتانیاهو به بهانه‌های مختلف با کلمات بازی می‌کرد و شروط جدیدی را می‌گذاشت و به بند‌های پیشنهادی حماس ایراد می‌گرفت و بنابراین مشخص بود که نتانیاهو به دنبال حل مسئله نیست.

رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ

سید افقهی با اشاره به اینکه با ترور اسماعیل هنیه، رژیم صهیونیستی نشان داد که به دنبال مذاکره نیست و خواهان توسعه جنگ است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد جنگ را تا جایی ادامه دهد که خود را از مهلکه غزه نجات دهد؛ این نیت اصلی نتانیاهو است و شاید هم به دنبال آن است که جنگ را تا روی کار آمدن ترامپ ادامه دهد چراکه او هم وعده‌هایی درباره غزه داده است.

 

پیامدهای ترور هنیه برای رژیم صهیونیستی؛ شکنندگی صهیونیست‌ها در عملیات ترکیبی محور مقاومت

 

به گفته وی، اما اولا مشخص نیست که ترامپ بتواند آنگونه که وعده داده عمل کند و ثانیا هنوز مشخص نیست که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بتواند پیروز شود.

ایران قطعا پاسخ رژیم صهیونیستی را می‌دهد

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با تاکید بر اینکه ایران به این عملیات تروریستی که علیه یک کشور مستقل بود و نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل به شمار می‌رود، پاسخ خواهد داد، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه ۲ جمله مهم را بیان کردند، اولا تاکید کردند که مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساندند و دوما اینکه باید پاسخ سختی به این اقدام داده شود.

ترور هنیه با چراغ سبز آمریکا

وی  در بخشی دیگر با بیان اینکه نتانیاهو به دنبال توسعه جنگ است تا خود را نجات دهد، اضافه کرد: این ترور با چراغ سبز و حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفته است و نتانیاهو می‌خواهد جنگ را توسعه دهد، برخلاف میل آمریکایی‌ها که نمی‌خواهند جنگ به سطح منطقه کشیده شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل، عنوان کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند جنگ به سطحی توسعه پیدا کند که ترکش آن به منافع آن‌ها نیز اصابت کند، اما تا جایی که به نفع آنهاست، می‌خواهند جنگ را توسعه دهند؛ آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران، سوریه، لبنان، یمن و عراق را درگیر جنگ کنند، اما تا جایی که به منافع آن‌ها آسیبی نرسد.

سیدافقهی با بیان اینکه ایران قطعا ضربه سختی خواهد زد و در حال حاضر محور مقاومت نیز خون‌خواه است، افزود: این‌ها مواردی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر محور مقاومت کاملا آماده است، تصریح کرد: ممکن است این ضربه به‌طور هماهنگ انجام شود؛ رژیم صهیونیستی در این امر شکننده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه بعد از طوفان الاقصی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی شکست، اظهار کرد: ادعا می‌کردند که ارتش رژیم صهیونیستی قدرتمند است، اما بعد از طوفان الاقصی و وعده صادق این رژیم تحقیر شد.

توانمندی‌های بالای محور مقاومت

سیدافقهی در ادامه به توانمندی‌های گروه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: توانمندی گروه‌های مقاومت بسیار بالاست؛ ۱۰ ماه است که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا حماس و جهاد اسلامی را شکست دهد در حالی که این دو گروه در محاصره کامل هستند، با وجود این رژیم صهیونیستی هنوز موفق به شکست آنها نشده است.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان هنوز بسیاری از توانایی‌ها‌ی خود را آشکار نکرده است، اضافه کرد: یمن به‌تازگی تنها یک پهپاد را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد و تل‌آویو تعطیل شد، چه برسد به اینکه ایران به همراه لبنان، سوریه، عراق و یمن بخواهند حمله کنند.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جنگ را باخته است و اگر متحدان این رژیم خواهان دخالت باشند آسیب جدی خواهند دید، بیان کرد: آمریکا ۴ ماه دیگر در آستانه انتخابات مهم ریاست‌جمهوری است آن هم با شکاف گسترده‌ای که در جامعه این کشور ایجاد شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با بیان اینکه در حال حاضر آن‌ها جنگ روانی و دیپلماسی التماس را در پیش گرفته‌اند، گفت: از ما می‌خواهند که خویشتن‌داری کنیم، اما چرا به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی فشار وارد نمی‌کنند تا خویشتن‌داری کند؟ اجازه می‌دهند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و شروع به اعمال فشار به ما می‌کنند، اما ما باید کار خود را بکنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *