اعتراض‎ها در انگلیس درپی قتل چند کودک؛ استارمر وعده برخورد با معترضان را داد

12:57 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۵۶
اعتراض‎ها در انگلیس درپی قتل چند کودک؛ استارمر وعده برخورد با معترضان را داد
قتل ۳ کودک در انگلیس درپی حمله با سلاح سرد، موج تظاهرات خشونت‌آمیز را در این کشور به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - پلیس انگلیس و ولز برای مقابله با اعتراض‌ها که به راست افراطی منتسب شده‎اند، در سراسر این کشور در حالت آماده‌باش قرار دارد.

پس از کشته شدن ۳ کودک و مجروح شدن ۲ بزرگسال و ۸ کودک دیگر در پی حمله با سلاح سرد، ناآرامی و تظاهرات در لندن، هارنلپول و منچستر گسترش یافت.

 

تظاهرات خشونت‌آمیز راست افراطی در انگلیس؛ چند افسر پلیس مجروح شدند

 

پست‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتباه ادعا کردند که مظنون یک پناهجوی مسلمان است و در پی این ادعا مسجدی در ساوث‌پورت هدف حمله قرار گرفت.

نیرو‌های پلیس اطلاعاتی از ۲۵ تجمع برنامه‌ریزی‎شده راست افراطی در اختیار دارند، در حالی که گروه ضد نژادپرستی «امید و نه نفرت» معتقد است دستکم ۳۵ تظاهرات راست افراطی در سراسر انگلیس در روز‌های آینده برنامه‌ریزی شده است؛ از سوی دیگر حدود ۲۵ تظاهرات ضد نژادپرستی نیز پیش‌بینی می‌شود.

دیوید هانسون، وزیر کشور انگلیس، به تظاهرکنندگان، هشدار داد: ما شما را زیر نظر داریم و سازماندهی یک شورش جرمی جنایی است.

یکی از اعضای شورای مسلمانان انگلیس، گفت که «تجاوز بی‌سابقه‌ای» علیه مسلمانان وجود دارد و مساجد پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت می‌کنند که «یک موج قوی از احساسات ضدمهاجر و اسلام‌هراسی در کنار هم قرار گرفته‌اند».

چندین مظنون دستگیر شده در اعتراضات خشونت‌آمیز روز جمعه گذشته در دادگاه حضور یافتند؛ پلیس انگلیس برای درگیری‌های بیشتری آماده می‌شود که کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس درگیری‎ها را محکوم کرد و آن را «نفرت راست افراطی» عنوان کرد.

 

تظاهرات خشونت‌آمیز راست افراطی در انگلیس؛ چند افسر پلیس مجروح شدند

استارمر متعهد شد که به این جنجال پایان دهد و گفت که به پلیس سراسر انگلیس منابع بیشتری داده می‌شود تا از «به هم ریختن نظم و قانون در خیابان‌ها» جلوگیری کند.

 

تظاهرات خشونت‌آمیز راست افراطی در انگلیس؛ چند افسر پلیس مجروح شدند

 

تظاهرات در روز‌های آینده به صورت آنلاین در شهر‌هایی از جمله ساندرلند، بلفاست، کاردیف، لیورپول و منچستر با استفاده از عباراتی مانند «دیگر بس است»، «بچه‌هایمان را نجات دهید» و «قایق‌ها را متوقف کنید» تبلیغ می‌شود.

در جریان این اعتراض‌های خشونت‌آمیز تاکنون ۳ افسر پلیس زخمی شده و ۸ مظنون بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس تظاهرات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *