اعلام پیروزی مادورو؛ در ونزوئلا چه می‎گذرد؟

11:48 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۱۶
اعلام پیروزی مادورو؛ در ونزوئلا چه می‎گذرد؟
رئیس‌جمهور ونزوئلا، می‎گوید که کودتای سایبری در این کشور از سوی آمریکا و راست افراطی مدیریت می‌شود و واشنگتن در خط مقدم کودتا قرار دارد.

خبرگزاری میزان - نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به‎تازگی، گفت که راست افراطی در این کشور از سوی صهیونیسم بین‌المللی حمایت و تأمین مالی می‌شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا می‎گوید: پیروزی ما در ونزوئلا بزرگ‌ترین مدرکی است که نشان می‌دهد مردم برای استقلال، عزت و آینده خود چه کاری می‌توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: جهان دیگر به تصمیم واشنگتن یا راست افراطی سرمایه‌داری بی‌رحم و نئوفاشیسم وابسته نیست.

مادورو در پاسخ به صحبت درباره تلاش‌ها برای منزوی کردن او و به رسمیت نشناختن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا، با اشاره به اینکه دعوت‌نامه شرکت در اجلاس بریکس را دریافت کرده است، گفت که پیام‌های تبریکی از کشور‌های مختلف دریافت کرده است.

وی با تاکید بر موضع خود در قبال مسئله فلسطین، گفت: ونزوئلا همیشه در کنار فلسطین خواهد بود و ما محکومیت خود را علیه هولناک‌ترین نسل‌کشی علیه مردم فلسطین اعلام می‌کنیم.

مادورو در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار کرد، از همه ونزوئلایی‌ها خواست که حداکثر درک و حمایت را داشته باشند تا زمانی که تمام دستکاری‌های مربوط به کودتای سایبری علیه مردم و دموکراسی این کشور روشن شود.

وی تاکید کرد: این یک کودتاست که از سوی آمریکا و جناح راست فاشیست و افراط‌گرایی وحشی جهانی مدیریت می‌شود.

او همچنین پیامی به بازرگانان ونزوئلا ارسال کرد که در آن تاکید شده که دولت او ضامن ثبات است.

در این پیام آمده است: اگر جناح راست فاشیست به قدرت برسد، همه فرصت‌های تجاری به پایان خواهد رسید و آن‌ها کل اقتصاد را سرکوب خواهند کرد.

مادورو همچنین از نقش سیستم قضایی ونزوئلا، به‌ویژه دیوان عالی دادگستری این کشور، برای حل‌و‌فصل اختلاف‌ها درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر دفاع کرد.

 وی تاکید کرد که آمریکا در خط مقدم کودتا علیه ونزوئلا قرار دارد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا هشدار داد که پیامد‌های بی‌ثباتی در ونزوئلا، در صورت انجام کودتا، برای منطقه و آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود.

اعلام مادورو به عنوان پیروز انتخابات

شورای ملی انتخابات ونزوئلا به‌طور رسمی مادورو را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.

این نهاد ونزوئلایی گزارش داد که مادورو با کسب بیش از ۵۲ درصد از آرا در برابر ادموندو گونزالس، نامزد انتخاباتی حزب مخالف (با ۴۳ درصد از آرا) به پیروزی رسیده است.

با این وجود حزب مخالف از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و خود را پیروز انتخابات معرفی کرده است.

با تحریک حزب مخالف و مداخله آمریکا و برخی کشور‌های غربی، ناآرامی‌هایی در روز‌های اخیر در این کشور روی داده است.

آمریکا و کشور‌هایی مانند آرژانتین گونزالس را به عنوان پیروز انتخابات ونزوئلا عنوان کرده‌اند.

در همین حال وزارت خارجه ونزوئلا با انتقاد از دولت آمریکا، نقش این کشور را در مدیریت کودتا در ونزوئلا با دستکاری اطلاعات به منظور ایجاد خشونت و ناآرامی محکوم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *