۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در دادگستری استان مازندران به سازش ختم شده است

8:46 - 13 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۲۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در دادگستری استان مازندران به سازش ختم شده است
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران ارجاع پرونده‌ها به مراکز مشاور خانواده را راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری دانست و گفت: ۵۱۴ فقره معادل ۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در مازندران منجر به سازش شده است.

خبرگزاری میزان-در ۳ ماه سال جاری تعداد ۳ هزارو ۴۸۳ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۲ هزار و ۶۲۵ فقره مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۵۱۴ فقره معادل ۲۰ درصد پرونده‌های طلاق در مازندران منجر به سازش شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان در حال فعالیت هستند، گفت: ۱۴۶ فقره پرونده به این مراکز درسه ماه نخست وارد شده است و تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سه ماهه گذشته ۷۷۰ مورد بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *