اعلام شرایط فروش بلیتهای پرواز اربعین ۱۴۰۳
خبرگزاری میزان - فروش بلیت پرواز اربعین از هفته آینده آغاز میشود. به همین منظور، ضوابط و شرایط فروش بلیت پروازهای اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.
شرایط فروش بلیت پروازهای اربعین
بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریورماه است.
جهت مدیریت عرضه و در دسترس بودن بلیت، عرضه بلیت توسط شرکتهای هواپیمایی در بازه زمانی اربعین به صورت پلکانی خواهد بود.
کلیه قراردادهای چارتری فیمابین شرکتهای هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.
نحوه فروش بلیت پروازهای اربعین
تمام بلیتهای بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکتهای هواپیمایی، دفاتر آنلاین فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوایی منتخب معرفی شده شرکتهای هواپیمایی به این سازمان صورت میپذیرد.
بازرسان این سازمان به صورت حضوری در فرودگاههای کشور و دفاتر فروش یا غیر حضوری از طریق رصد سایتهای فروش بلیت، دریافت شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان یا دریافت گزارشات نهادهای نظارتی نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و در صورت کشف تخلف نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی مربوطه اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.
با هر گونه نمایش، عرضه و فروش بلیت مسیر عتبات عالیات در بازه اربعین خارج از کانالهای تعیین شده برخورد قانونی انجام خواهد شد.
بهای بلیت پرواز اربعین
بهای بلیت یک طرفه از استانهای خراسانها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است.
بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استانهای کشور (به استثناء استانهای فوقالذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر ۵ میلیون تومان تعیین شد.
به منظور یکسانسازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکتهای هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامهای انجام پرواز، مبلغ ۲۵% از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد میشود، همچنین از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامهای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰% از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد میشود.
زائران اربعین میتوانند هرگونه شکایت مسافران اربعین در زمینه عدم رعایت شرایط فوق را ضمن انعکاس به نمایندگان شرکتهای هواپیمایی که در فرودگاهها مستقر خواهند شد از طریق ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر این سازمان (به آدرس caa.gov.ir) پیگیری کنند.
انتهای پیام/