باقری: اقدام شنیع رژیم صهیونیستی باید از سوی همه کشورها محکوم شود

10:07 - 11 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۹۹۶
باقری: اقدام شنیع رژیم صهیونیستی باید از سوی همه کشورها محکوم شود
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر، گفت که رژیم صهیونیستی با شهادت هنیه آشکارا علیه امت اسلامی، کشور‌های منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایت‌کارانه مرتکب شد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره اقدام جنایت‌کارانه رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که به‌عنوان مهمان در تهران حضور داشت، رایزنی و تبادل نظر کرد.

باقری در این‌ گفت‌وگو ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به امت اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با شهادت وی آشکارا علیه امت اسلامی، کشور‌های منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایت‌کارانه مرتکب شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگان بیش از هشتاد کشور دیگر جهان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بود و رژیم صهیونیستی با این اقدام جنایت‌کارانه به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض و صلح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد؛ این اقدام شنیع باید مورد محکومیت تمامی کشور‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع و ذاتی خود در اقدام متقابل علیه جنایت آشکار رژیم اشغالگر قدس صرف‌نظر نخواهد کرد و از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود قاطعانه دفاع خواهد کرد.

باقری با اشاره به لزوم واکنش کشور‌های اسلامی نسبت به شهادت یک رهبر برجسته فلسطینی و نقض امنیت ملی ایران، یادآوری کرد: ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اشغالگر قدس و مقابله با تجاوز تروریستی رژیم جعلی صهیونیست در اسرع وقت برگزار گردد.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی استقبال کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در انجام اقدام‌های جنایت‌کارانه خود حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: هنیه شخصیتی بی بدیل در جهان اسلام بود و فقدان وی ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد: قطر مجددا اقدام جنایت‌کارانه به شهادت رساندن آقای هنیه را در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود، محکوم می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *