خدمات غذایی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های رضایت گردشگری است

14:52 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۸۷
خدمات غذایی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های رضایت گردشگری است
معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های رضایت گردشگری خدمات غذایی است گفت: فعالان حوزه گردشگری باید مشارکت بیشتری در نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه صنعت هورکا داشته باشند.

خبرگزاری میزان _ مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی HRCC صنعت هورکا (هتل، رستوران، کیترینگ و کافه) با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد.

علی‌اصغرشالبافیان در حاشیه این مراسم گفت: این نمایشگاه با ماموریت ما در گردشگری نسبت مستقیم دارد. با تصویب هیئت وزیران برخی ارائه دهندگان خدمات غذایی که نسبت مستقیمی با حوزه گردشگری دارند، به مصادیق تأسیسات گردشگری اضافه شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه خدمات غذایی حوزه بسیار گسترده‌ای است و الزاما همه آن‌ها به خدمات سفر و گردشگری مرتبط نمی‌شود، ادامه داد: از امروز تعرفه‌های انرژی به این مجموعه‌ها تسری پیدا می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های رضایت گردشگری خدمات غذایی است و امیدواریم این خدمتی که انجام شد موجب رضایتمندی بیشتری گردشگران شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بروز و ظهور مهمان نوازی در حوزه خوراک تجلی بیشتر دارد، افزود: یکی از سیاست‌های ما در حوزه نمایشگاه توسعه موضوعی و مکانی نمایشگاه بود و به صورت عام در حوزه گردشگری در غالب استان‌ها نمایشگاه گردشگری را برگزار می‌کنیم.

شالبافیان با اشاره به اینکه از نظر موضوعی متناسب با ظرفیت‌های حوزه گردشگری باید دامنه شمول نمایشگاه وسیع‌تر شود، بیان کرد: نمایشگاه حاضر و ارتباطش با حوزه گردشگری یکی از مصادیقی است که باید درآن‌ها از طرف فعالان حوزه گردشگری مشارکت بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: امیدواریم در دوره هفتم شکوه این نمایشگاه با همکاری همه فعالان و ذی نفعان حوزه گردشگری بیشتر شود.

لازم است خود را به دنیا معرفی کنیم و در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشتیم

پیمان فلسفی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و شهادت اسماعیل هنیه و تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه شاهد فضای متفاوت نمایشگاهی بودیم. صنعت غذا در کشور سابقه دیرینه‌ای دارد و یکی از کشور‌هایی هستیم که تنوع غذایی داریم و در ایجاد طعم و مزه غذا زبانزد هستیم و این ظرفیت را در کشور داریم و باید این فرصت را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

وی ضمن اشاره به سهم پایین ایران از غذای حلال در دنیا ادامه داد: لازم است خود را به دنیا معرفی کنیم و در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشتیم.

فلسفی بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی خدمت چه در زمینه تدوین و تصویب قانون و چه در حوزه نظارت را داریم.

گفتنی است که ششمین نمایشگاه‌های تخصصی غذا و نوشیدنی صنعت هورکا تهران، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: گردشگری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *