بیش از ۶ هزار سند مالکیت در کرمان به مالکان واگذار شد

12:49 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۶ هزار سند مالکیت در کرمان به مالکان واگذار شد
بیش از ۶ هزار سند مالکیت مربوط به مسکن ملی، شهرک‌های صنعتی، اراضی کشاورزی و موقوفات با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به متولیان واگذار شد.

خبرگزاری میزان- طی مراسمی با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شورای قضایی استان کرمان، بیش از ۶ هزار سند مالکیت مربوط به مسکن ملی، شهرک‌های صنعتی، اراضی کشاورزی و موقوفات به متولیان واگذار شد.

در این مراسم ۶ هزار و ۱۲۲ فقره سند مالکیت شامل ۴ هزار و ۴۵۸ فقره اسناد مسکن ملی، ۸۱۳ فقره اسناد شهرک‌های صنعتی، ۶۳۹ فقره اسناد اراضی کشاورزی و ۲۱۲ فقره اسناد حدنگاری مربوط به موقوفات که طی اقدام جهادی و نذر خدمت مدیران و کارکنان ثبت استان علیرغم گرمای شدید و تعطیلی ادارات در یک هفته اخیر صادر شده است تحویل متولیان و تعدادی از مالکین این اراضی و املاک واقع در منطقه یک کرمان و شهرستان‌های رفسنجان، گلباف، کهنوج، عنبرآباد، سیرجان، جیرفت و کهنوج شد. 
 
در این مراسم همچنین اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان منوجان از سوی رئیس سازمان ثبت به صورت وبیناری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان هم در این جلسه گفت: در شهرستان منوجان سال‌ها بود مسئولان قضایی و اجرایی و مردم پیگیر افتتاح و راه اندازی اداره ثبت بودند که در سفر رئیس قوه قضائیه این مهم مصوب و با حمایت‌های دکتر بابایی و پیگیری ثبت استان الحمدلله امروز شاهد افتتاح این اداره و خوشحالی مردم هستیم.

در این مراسم فرماندار شهرستان منوجان نیز از اهداء زمین در موقعیتی مناسب جهت احداث ساختمان ملکی اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان خبر داد. 

حمایت‌های قوه قضاییه و سازمان ثبت تأثیر بسزایی در حمایت از تولید و رونق شهرک‌های صنعتی داشته است 

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز که در این سفر یکروزه رئیس سازمان ثبت را همراهی می‌کرد با تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی بویژه سازمان ثبت در اجرای تفاهم نامه منعقده و تثبیت مالکیت و صدور اسناد واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: یکی از درخواست‌های مهم سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، صدور اسناد واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی است و این مهم یکی از برنامه‌های مهم جهش تولید در قوه قضاییه است.

وی افزود: سال‌های زیادی بود واحد‌های صنعتی درگیر این مسئله بودند چرا که برای جهش تولید نیاز به سرمایه در گردش دارند در مراجعه به نظام بانکی نیز برای تأمین وثیقه جهت دریافت تسهیلات نیازمند سند بودند که این اقدام گام بسیار مهمی بوده که از سوی سازمان ثبت پیگیری شده و رضایتمندی زیادی را در بین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایجاد کرده است. 

قیمی اظهار داشت: بیش از ۹۸ درصد اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی در استان کرمان با اهدای اسناد امروز عملا سنددار شده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ثبت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *