سفیر ایران در لبنان: در قبال مقاومت رویکردی ثابت داریم

12:39 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۴۱
سفیر ایران در لبنان: در قبال مقاومت رویکردی ثابت داریم
سفیر ایران در لبنان ضمن اشاره به ترور اسماعیل هنیه، تاکید کرد که با وجود تغییر دولت، اما ایران در موضوع مقاومت رویکردی ثابت دارد.

خبرگزاری میزان - مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان طی نشستی خبری در بیروت، با اشاره به تاریخ مملو از جنایت رژیم صهیونیستی، گفت: کاردار ایران به همراه ۳ دیپلمات در لبنان ربوده شدند؛ مثل همیشه رژیم صهیونیستی متهم اول این جنایت‌هاست؛ این جنایت رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۴۲ سال از بین نمی‌رود و همیشه مورد مطالبه ماست چه از مسئولان لبنانی و چه سازمان‌های بین‌المللی.

امانی گفت: بسیاری از مقام‌های کشور‌های مختلف از جمله سران مقاومت در آیین تحلیف رئیس‌جمهور ایران شرکت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مهمانان مراسم تحلیف ساعت ۲:۳۰ شب در محل اقامت خود هدف قرار گرفت؛ ما پیگیر مسائل مختلف مربوط به ترور اسماعیل هنیه خواهیم بود. 

سفیر ایران تاکید کرد: تقریبا ۹ ساعت از این ترور می‌گذرد و مسئولان در حال بررسی موضوع هستند؛ رهبر انقلاب نیز پیامی را در این مورد صادر کردند.

مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان گفت که ایران در موضوع مقاومت رویکردی ثابت دارد.

وی گفت: همان‌طور که از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دیدید و در استقبال ما از هیئت‌ها مشخص بود، سیاست ایران در موضوع مقاومت تغییری نکرده است.

این دیپلمات ایرانی، تاکید کرد: سیاست داخلی پزشکیان نیز مبتنی بر قانون اساسی است؛ سیاست خارجی ایران به شکل کلی تغییری نخواهد یافت، زیرا مبتنی بر قانون اساسی است، اما در سلیقه‌ها ممکن است متفاوت باشد. 

امانی خاطرنشان کرد: درباره موضع ایران، با توجه به اینکه ساعت کمی از ترور اسماعیل هنیه می‌گذرد، نیازمند روشن شدن برخی زوایا در مورد این ترور هستیم.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد

مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، گفت: ما عملیات وعده صادق را شاهد بودیم؛ ایران با این عملیات نشان داد که می‌تواند تصمیم بگیرد، اجرا کند و به موفقیت برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *