انتخابات آمریکا|

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی‌ها؛ حملات لفظی نامزدها به یکدیگر

10:45 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۰۵
رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی‌ها؛ حملات لفظی نامزدها به یکدیگر
رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با کناره‌گیری بایدن و ورود هریس بیش از پیش داغ شده و نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت نزدیک میان ۲ نامزد اصلی است.

خبرگزاری میزان - نظرسنجی‌های تازه منتشر شده نشان می‌دهد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پیشتازی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور را در رقابت انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری خنثی کرد. 

براساس یک سری نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، هریس از زمان کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، فاصله خود را با ترامپ هم در سراسر کشور و هم در ایالت‌های کلیدی کاهش داده است.

براساس نظرسنجی بلومبرگ/مورنینگ کانسالت از رای‌دهندگان، هریس در ۴ ایالت کلیدی و سرنوشت‌ساز از ترامپ پیشی گرفته است؛ دونالد ترامپ نیز در ۲ ایالت کلیدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس در میشیگان با ۱۱ درصد و در آریزونا، ویسکانسین و نوادا با ۲ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

ترامپ در پنسیلوانیا ۴ درصد و در کارولینای شمالی ۲ درصد برتری دارد؛ نتایج نشان می‌دهد که هریس و ترامپ در ایالت جورجیا برابر هستند.

در یک نظرسنجی که به سفارش صندوق دموکرات سوپر PAC Progress Action Fund انجام شد، هریس در جورجیا با ۴۸ درصد در مقابل ۴۷ درصد از ترامپ در پیشتاز است. 

تک‌تیرانداز سرویس مخفی آمریکا خواستار اخراج ۵ مدیر ارشد شد

نیوزویک با استناد یک ایمیل افشا شده نوشت که یک تک‌تیرانداز سرویس مخفی آمریکا پس از سوءقصد نافرجام به دونالد ترامپ خواستار اخراج ۵ مدیر ارشد این آژانس شده است.

این تک‌تیرانداز همچنین هشدار داده که ممکن است پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش دیگری برای ترور ترامپ انجام شود. 

هریس: در تمام دوران حرفه‌ای خود با افرادی مانند ترامپ سروکار داشته‌ام

کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی در جورجیا، گفت: من پیش از این‌که به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شوم، دادستان کل منتخب و دادستان منتخب منطقه‌ای بودم؛ من شخصیت دونالد ترامپ را می‌شناسم و در تمام دوران حرفه‌ای خود با افرادی مانند او سروکار داشته‌ام. 

هریس سوابق خود را تبلیغ و به محکومیت‌های جنایی ترامپ و پرونده کلاهبرداری در تجارت او اشاره کرد.

او همچنین اشاره کرد: من به‌عنوان دادستان کل، بانک‌های بزرگ وال‌استریت را در پرونده‌های فساد، پاسخگو کردم؛ ترامپ هم به تقلب متهم شده؛ من در این رقابت با افتخار کارنامه خود را در برابر کارنامه هر روز او (ترامپ)، از جمله در موضوع مهاجرت قرار خواهم داد.

ترامپ: هریس نمی‌تواند در مقابل سران ارشد جهان بایستد

دونالد ترامپ گفت که کاملا هریس به دلیل ظاهرش نمی‌تواند در مقابل سران ارشد جهان بایستد و اضافه کرد که او نمی‌خواهد آن را توضیح دهد، اما بینندگان می‌دانند منظور او چیست.

ترامپ، که به گفته نیویورک تایمز سابقه استفاده از توهین‌های جنسیتی و کلیشه‌ای را در کارزارش علیه زنان دارد، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، گفت: او مانند یک اسباب‌بازی خواهد بود.

او گفت که سران ارشد جهان از روی هریس رد می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *