چشم‌انداز هشداردهنده بحران بی‌خانمانی در انگلیس

14:07 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چشم‌انداز هشداردهنده بحران بی‌خانمانی در انگلیس
وضعیت بی‌خانمانی در انگلیس طی پنج سال گذشته در مسیر وخامت حرکت کرده و انتظار می‌رود به دلیل شکست دولت انگلیس برای پایان دادن به بحران، در آینده نیز در همین مسیر پیش برود.

خبرگزاری میزان – بحران بی‌خانمانی در سال‌های اخیر سراسر اروپا را درنوردیده است و همه کشورهای قاره سبز را با نسبت‌های متفاوت تحت تاثیر قرار داده است؛ انگلیس یکی از همین کشورهاست.

اصلی‌ترین گروه‌های بی‌خانمان در انگلیس اقلیت‌های قومی و نژادی و مهاجران و پناهجویان هستند؛ ضمن اینکه سهم بالای کودکان از این بحران نیز هشداردهنده است.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهند که پلیس انگلیس با جرم‌انگاری بی‌خانمانی، آن‌ها را بازداشت می‌کند.

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهند که وضعیت بی‌خانمانی در انگلیس طی پنج سال گذشته در مسیر وخامت حرکت کرده و به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش گاردین، بررسی‌ها نشان می‌دهند که بحران بی‌خانمانی در انگلیس در مسیر بدتر شدن پیش می‌رود و شمار خانواده‌های گرفتار در دام مسکن نامناسب نیز بی‌سابقه است؛ از این رو پیش‌بینی می‌شود که این بحران در آینده بدتر شود.

جدیدترین گزارش درباره تشدید بحران بی‌خانمانی در انگلیس تاکید دارد که این موضوع ترکیبی از افزایش هزینه‌ها و کمبود شدید مسکن است؛ ضمن اینکه می‌تواند به‌عنوان میراث به جا مانده از دولت کارگر با وعده پایان دادن به بی‌خانمانی در انگلیس از آن یاد کرد.

خلاصه یافته‌های گزارش یاد شده عبارتند از:

- تعداد خانواده‌هایی که در فهرست بی‌خانمانی در انگلیس ثبت شدند، طی پنج سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.
- شمار خانوار‌های دارای کودک بی‌خانمان یا ساکن اقامتگاه‌های موقت در انگلیس از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۳۵ درصد افزایش یافت.
- شمار خانوار‌های بی‌خانمان و اسکان یافته در اقامتگاه‌های موقت خارج از محل اصلی زندگی در انگلیس طی پنج سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت.

براساس اعلام سازمان‌های رسیدگی‌کننده به وضعیت بی‌خانمانی در انگلیس، شمار تقاضای اقامتگاه از سوی خانوار‌های انگلیسی افزایش یافته است.

به گفته آن‌ها، وضعیت بی‌خانمانی در انگلیس از آخرین باری که موضوع در سال ۲۰۱۷ بررسی شد، بدتر شده است؛ با وجود معرفی قانون کاهش بی‌خانمان‌ها در سال ۲۰۱۷، تعداد افراد بی‌خانمان در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد و انتظار می‌رود افزایش یابد.

از سوی دیگر ابتکار جداگانه محافظه‌کاران برای ریشه‌کن کردن بدخوابی در انگلیس تا پایان سال ۲۰۲۴ نیز با شکست مواجه شد، زیرا آمار منتشر شده در اوایل سال جاری نشان داد تعداد افرادی که شب را در خیابان‌ها یا چادر‌ها یا خودروها سپری می‌کنند، برای دومین سال متوالی افزایش یافته است.

دولت انگلیس هنوز راهبردی برای مقابله با روند فزاینده بی‌خانمانی منتشر یا اهدافی را معرفی نکرده است.

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: سطح بی‌خانمانی به شدت افزایش یافته است و بسیاری از خانواده‌ها در اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کنند؛ برای بازگرداندن انگلیس به مسیر پایان دادن به بی‌خانمانی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *