درویش: علت اصرار بیرانوند برای مصاحبه را نمی‌دانم/ او تا ۲ هفته پیش می‌خواست به پرسپولیس برگردد

11:44 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۳۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
درویش: علت اصرار بیرانوند برای مصاحبه را نمی‌دانم/ او تا ۲ هفته پیش می‌خواست به پرسپولیس برگردد
مدیرعامل پرسپولیس در رابطه با نقل و انتقالات باشگاه، علیرضا بیرانوند و حواشی شکایات و هم‌چنین جلسه استانداردسازی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - اظهارات رضا درویش در رابطه با نقل و انتقالات باشگاه، علیرضا بیرانوند و حواشی شکایات و هم‌چنین جلسه استانداردسازی فدراسیون فوتبال که امروز برگزار شد در زیر می‌خوانید:

*دغدغه همه مسئولانی که به فوتبال مرتبط هستند آماده‌سازی مجموعه ورزشی آزادی است. به صورت شبانه روزی و ۲ شیفه در این پروژه مشغول کار هستند.‌ای کاش این همت از یکسال پیش به وجود می‌آمد تا امروز این ورزشگاه آماده باشد.

*مسئولان فدراسیون فوتبال همه پای کار هستند و البته مشکلاتی هم وجود دارد که قول دادند برای بازی‌های باشگاهی آسیا آماده شود. باید رفاه هواداران را هم در نظر گرفت. بحث استادیوم دوم هست که مدیر ورزشگاه تختی گزارش روند پیشرفت را داد. باید این را در نظر بگیریم که وقتی پرسپولیس در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، حضور هوادار به عنوان یار دوازدهم بسیار موثر است.

*سال گذشته آسیب دیدیم. ارثی که از گذشته برایمان مانده بود و از تماشاگر محروم بودیم. فشار نبودشان را احساس کردیم و امیدواریم همه دست به دست هم بدهند بودجه لازم برای ترمیم مشکلات استادیوم آزادی تامین شود و تا هم آبرویی برای جمهوری اسلامی باشد و هم پرسپولیس در کنار هوادارانش بتواند بازی‌ها را برگزار کند.

*ورزشگاه تختی حدود ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد. برای بازی‌های پر هوادارتر امکانش نیست. شنیدم چند بازی استقلال و پرسپولیس قرار است در آزادی انجام شود، ولی سخت است بازی‌های لیگ نخبگان آسیا را در تختی برگزار کنند. مدیر مجموعه ورزشی آزادی و معاون شرکت توسعه گفتند همه در تلاش هستند. باید امکاناتی را مهیا کنند که شاید در یک ماه نشود.

*متاسفانه کاری که می‌شد در یکسال انجام شود، نشد، ولی در ۲ ماه اخیر کار شبانه روزی انجام می‌دهند. ان‌شاالله استادیوم آماده شود. تیم‌های بزرگ می‌آیند و این آبروی کشورمان است.

*پیروانی و گاریدو تاکید داشتند بازی‌های پرسپولیس باید در استادیوم آزادی برگزار شود. بهترین حالت برای ما این است که بازی‌ها در آزادی برگزار شوند به شرطی که استادیوم قابل دسترس باشد. مثلا اینطور نباشد که بگوییم بازی‌ها در آزادی برگزار شوند، ولی چمن نداشته باشد. باید یک‌بار تیم‌ها گذشت کنند تا این مجموعه ورزشی را برای همیشه داشته باشیم.

*اگر همه طرح‌های صحبت شده عملیاتی و انجام شوند، تا ۲۰ سال بعد مجموعه ورزشی آزادی احتیاج به تعمیر ندارد. هیچ مجموعه‌ای برای پرسپولیس بهتر از آزادی نیست، ولی به شرط اینکه بتوانیم آن را سالم داشته باشیم و از همه امکاناتش استفاده کنیم. اینکه در آزادی بازی برگزار کنیم و جرایمی را متحمل شویم بدتر است، ولی اگر آماده شود بهترین جا برای بازی‌های پرسپولیس است.

*در مورد جذب یحیی بن عطیه در پست دفاع چپ باید بگویم که به جز او برای بازیکن دیگری هم که مدنظر بود نامه زدیم. برخی موارد را نمی‌شود رسانه‌ای کرد. حتی بازیکنی بود که برای جدایی‌اش حدود ۶۰۰ هزار دلار می‌خواستند ما درخواست مبلغ کمتر دادیم. دیروز آن باشگاه خارجی نامه زد که ۳ میلیون یورو بدهید. پرسپولیس در تلاش است که با هماهنگی کادرفنی و باشگاه، به دور از فضای دلالی بهترین بازیکن‌ها را جذب کند.

*فضا را بسیار آلوده کرده‌اند. در فضای پرالتهاب و حاشیه‌دار که قیمت‌ها را می‌خواهند بالا ببرند، تا امروز تسلیم نشدیم. هوادار بداند بهترین‌ها را برایش رقم می‌زنیم. در گذشته هم باشگاه نشان داده همیشه بهترین‌ها را برای اینکه در مسابقات داخلی و آسیایی کمک کنند، انتخاب کرده است. هماهنگی بین سرمربی و باشگاه بسیار تنگاتنگ و خوب است. یقینا بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.

*سرمربی یک نفر را معرفی کرد. قرارداد هم برای او آماده شده، ولی دیروز نامه زدند به خاطر مسابقات قاره‌ای می‌تواند دوم شهریور بیاید. به این صورت تقریبا عملی نیست. یک دروازه‌بان آماده و بسیار خوب است، ولی اگر ۲ هفته اول نباشد به کار ما نمی‌خورد. ۲ دروازه‌بان دیگر هم معرفی کرده است.

*انتقال محمدرضا اخباری از گل‌گهر منتفی شده و خداراشکر اسناد موجود است. همه کار‌های لازم برای جذب نفرات مدنظر سرمربی را انجام دادیم. بعضی را به توافق نرسیدیم و بعضی هم تمایل نداشتند.

*هر بازیکنی که در هرکجا بازی می‌کند، می‌تواند برای فصل آینده خودش تصمیم‌گیری کند. برخی بازیکنان با هر معیاری که داشتند رفتند. ما هم از زحماتی که کشیدند تشکر کردیم. بزرگی پرسپولیس است که باعث بزرگی دیگران می‌شود. بزرگتر از بیرانوند آمدند و رفتند، اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است

*هیچ وقت کسی به پرسپولیس عظمت نداده است. ستاره‌های خیلی بزرگتر از این‌ها آمدند، با پرسپولیس به شهرت و بزرگی رسیدند و رفتند. خیلی‌ها فکر می‌کردند اگر این‌ها نباشند ادامه حیات برای پرسپولیس سخت است، ولی دیدید که بزرگ شدند رفتند، ولی دیگران آمدند و جایشان را گرفتند. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. متاسفانه علت اصرار بیرانوند برای مصاحبه را نمی‌دانم. بعضی اوقات حرف‌هایی می‌زند که باید جواب داد. من سعی می‌کنم جواب ندهم. به هرحال او هم چندسال برای پرسپولیس زحمت کشیده و فرزند این باشگاه است، ولی برخی حرف‌ها نقض‌کننده هستند. من مصاحبه‌ها را نمی‌خوانم. دیروز یکی از دوستان گفت بیرانوند اعلام کرده الحاقیه را اضافه کرد، چون خودش می‌خواست برود.

*بیرانوند گفته من اگر دلم برای پرسپولیس می‌سوخت این الحاقیه را اضافه نمی‌کردم. سال پیش هم مگر الحاقیه داشت که فسخ کرد؟ سال پیش که الحاقیه‌ای نبود. او در گذشته دور هم ظاهرا چنین کاری کرده است. او ظاهرا خودش هم نمی‌داند و برای کارش تصمیم ندارد!

* کما اینکه با وجود فسخ همین دو هفته پیش درخواست داشت جلسه بگذاریم و من برگردم! گفتیم باشد، ولی ما نمی‌توانیم قرارداد را تغییر بدهیم. گفت قراردادم ۲ ساله است و اگر می‌شود آن را عوض کنم. این کار غیرقانونی است. سوای حق و حقوق باشگاه دلم به حال جوانی می‌سوزد که سال قبل به خاطر علاقه‌مندی به باشگاهش ایست قلبی داشت و فوت کرد. چه کسی باید تاوان خون این بچه را بدهد؟ خانواده هوادار فوت شده از ما انتظار دارند

*اگر این را نگوییم که خون او پایمال می‌شود. خانواده‌اش از ما توقع دارند که چرا چیزی نمی‌گویید. بدتر از این، موضوعی که ما را خیلی متاثر کرد این بود که یک روز قبل از سالگرد این بچه پدرش هم فوت کرد. مرگ یک انسان و یک هوادار ساده است و باید از آن بگذریم؟ به خاطر یک بی توجهی و تمایلات شخصی! کسی فهمید علتش چیست؟ یک نفر در این مورد بحث کند که او (بیرانوند) امسال یک الحاقیه داشت و این مساله باعث این عمل شد، اما پارسال که الحاقیه نبود چه شد؟ این‌ها توجیه ندارد. هیچ نقطه تاریکی در دفاع پرسپولیس وجود ندارد. هیچ روزنه‌ای برای اینکه به جز پرسپولیس فرد دیگری پیروز شود وجود ندارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پرسپولیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *