باقری: ایران و کوبا برای مقابله با تهدید‌های جهانی همکاری کنند

10:29 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۹۳
باقری: ایران و کوبا برای مقابله با تهدید‌های جهانی همکاری کنند
سرپرست وزارت امور خارجه خطاب به معاون وزیر خارجه کوبا، گفت که ایران و کوبا دو کشور دارای سیاست‌های مستقل هستند که باید در مقابله با تهدیدهای جهانی با هم همکاری کنند.

خبرگزاری میزان - الیو رودریگز پردوما، معاون وزیر و روابط خارجی وزارت خارجه کوبا با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهم‌ترین موضوع‌های مطرح در عرصه همکاری‌های بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن استقبال از حضور هیئت عالی‌رتبه کوبا در آیین ادای سوگند رئیس‌جمهور جدید، بر ظرفیت‌های گسترده همکاری دوجانبه و چندجانبه بین ایران و کوبا و به‌ویژه ارتقای روابط اقتصادی همپای مناسبات سیاسی تاکید کرد.

باقری دو کشور ایران و کوبا را دارای سیاست‌های مستقل توصیف کرد که باید در مقابله با تهدیدهای جهانی با هم همکاری کنند و با اتخاذ رویکرد فعال‌تر، به دنبال سازوکار‌ها و رویه‌های جدید در جهت تقویت روابط باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در عین اهتمام به توسعه روابط اقتصادی، پیگیری تقویت همکاری‌ها و نیز ایجاد ظرفیت‌ها جدید برای مواجهه با تهدید‌های جریان یک‌جانبه‌گرایی و مدیریت چالش‌های بین‌المللی پیش رو ضروری است.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اوضاع غزه و تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، این موضوع را مهم‌ترین مسئله انسانی در جهان دانست و تاکید کرد: استمرار و تشدید و گسترش این جنایت‌ها تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است و مصداق بارز جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت است و ما مسئولیت داریم تلاش بیشتر و جدی‌تری برای جلوگیری از این جنایت‌ها انجام دهیم.

باقری ضمن تایید مواضع و نگاه مثبت کوبا به تحولات فلسطین، بر استمرار رایزنی‌ها برای توقف جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تاکید و بر برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی تاکید کرد.

 

در این دیدار رودریگز پردوما، ضمن تسلیت فقدان آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید، از حضور نخست‌وزیر این کشور در آیین ادای سوگند مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید خبر داد و آن را نشانه علاقه و اهتمام کشورش برای توسعه روابط بین هاوانا و تهران دانست و آمادگی کامل کشورش برای همکاری با دولت و مقام‌های جدید ایران در راستای تقویت همه‌جانبه روابط دوجانبه و چندجانبه اعلام کرد.

معاون وزیر خارجه کوبا با اعلام حمایت کشورش از احقاق حقوق ملت فلسطین، مقابله با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را اولویت کوبا در سیاست خارجی دانست و بر تداوم انجام مذاکرات و مشورت‌های سیاسی و بین‌المللی دو کشور در این خصوص تاکید و اعلام کرد: کوبا به‌عنوان سومین کشور به جمع کشور‌های خواهان پیگیری و رسیدگی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی پیوست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *