جنگ اشغالگران علیه کودکان غزه

8:56 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنگ اشغالگران علیه کودکان غزه
کودکان فلسطینی از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به یکی از اهداف اصلی اشغالگران تبدیل شده و براساس آمارها، حدود ۱۵ هزار کودک در این جنگ به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پروازی را که قرار بود بیش از ۱۵۰ کودک زخمی و بیمار فلسطینی را برای مداوا به امارات منتقل کند، لغو کرده و به تعویق انداخت. مشخص نیست که این پرواز در چه زمانی و آیا اصلا انجام خواهد شد یا خیر.

نتانیاهو هفته گذشته در ظاهر به کابینه خود دستور داد تا طرحی را برای انتقال بیماران به خارج از غزه و به کشور ثالث تدوین کند. 

حال، رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نتانیاهو تصمیم به لغو این پرواز، به بهانه حادثه‌ای در جولان اشغالی، که به کشته شدن ۱۲ شهرک‌نشین منجر شد، گرفته است.

تصمیم اولیه برای تخلیه کودکان بیمار و مجروح پس از آن اتخاذ شد که گروه حقوق بشری پزشکان برای حقوق بشر از دادگاه عالی این رژیم خواست تا حکمی برای وادار کردن کابینه به تخلیه بیماران و مجروحان صادر کند. 

اقدام رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه؛ جنگ اشغالگران علیه بیماران و مجروحان

پزشکان برای حقوق بشر، تصمیم نتانیاهو برای لغو پرواز را محکوم و آن را بازی ظالمانه کابینه رژیم صهیونیستی با جان کودکان خواندند. این گروه اضافه کرد که حادثه جولان اشغالی نباید برای اهداف سیاسی بدبینانه مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این کار به خطر انداختن جان کودکان بیمار در غزه است. 

جلسه دادگاه در مورد درخواست این گروه برای ۴ آگوست (۱۴ مرداد) برنامه‌ریزی شده است. نتانیاهو همچنین هفته گذشته طرحی را که برای ساخت یک بیمارستان صحرایی برای کودکان در غزه صادر شده بود، لغو کرد. 

براساس برآورد دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در اواخر ژوئن (تیر)، حدود ۱۵ هزار کودک از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در غزه به شهادت رسیده‌اند.

جرمی استونر، مدیر منطقه‌ای صندوق نجات کودکان برای خاورمیانه (Save the Children) گفت: غزه به گورستانی برای کودکان تبدیل شده است؛ هزاران نفر دیگر مفقود شده‌اند و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست؛ باید تحقیقات مستقلی انجام شود و مسئولان باید پاسخگو باشند.

اقدام رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه؛ جنگ اشغالگران علیه بیماران و مجروحان

 

تأثیر مخرب جنگ بر کودکان غزه: آمار و گزارش

شهادت‌های دلخراش پزشکان با آمار وحشتناکی تایید می‌شود که تاثیر شدید درگیری بر کودکان غزه را نشان می‌دهد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، تا ۲۲ جولای ۲۰۲۴ (اول مرداد)، بیش از ۱۶ هزار کودک در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند و ۷۰ درصد از مجموع تلفات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند که نشانه آشکاری از هدف قرار دادن عمدی آن‌هاست.

این آمار حاکی از افزایش قابل توجه شهادت کودکان در مقابسه با جنگ‌های پیشین است. این موضوع نشان‌دهنده تشدید وحشیگری رژیم صهیونیستی علیه کودکان است.

از سوی دیگر، کرانه باختری از تبدیل شدن به یک پناهگاه امن برای کودکان فاصله زیادی دارد. 

اقدام رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه؛ جنگ اشغالگران علیه بیماران و مجروحان

صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل از افزایش ۲۵۰ درصدی شهادت کودکان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون خبر می‌دهد. براساس آمارها، ۱۴۳ کودک در کرانه باختری در این دوره زمانی با شلیک گلوله به شهادت رسیده و ۴۴۰ نفر مجروح شده‌اند. 

در همین حال، نزدیک به ۱۰۰ درصد از کودکان غزه اکنون به دلیل شرایط زندگی فاجعه‌بار به بیماری‌هایی از جمله عفونت‌های پوستی، هپاتیت ویروسی و سایر بیماری‌های همه‌گیر مبتلا هستند. 

سازمان بهداشت جهانی هم نگرانی عمیق خود را در مورد شیوع احتمالی همه‌گیری‌ها، مانند فلج اطفال، که در فاضلاب کشف شده، ابراز کرده است.

این آمار نشان‌دهنده رنج عظیم و بحران انسانی وخیم در میان کودکان غزه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *