تصاویر پهپادی حزب‎الله؛ نشانه آسیب‌پذیری امنیتی رژیم صهیونیستی

15:24 - 07 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۳۱۲
تصاویر پهپادی حزب‎الله؛ نشانه آسیب‌پذیری امنیتی رژیم صهیونیستی
عملیات شناسایی اخیر حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی نشانه آشکاری از آسیب‌پذیری امنیتی رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزانحزب‎الله لبنان به‌تازگی تصاویری از یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی منتشر کرد که با استفاده از پهپاد تصویربرداری شده است.

این ویدیو که از سوی رسانه وابسته به حزب‎الله منتشر شد، تصاویر باکیفیتی از پایگاه هوایی رمات دیوید رژیم صهیونیستی در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب مرز لبنان، نشان می‌دهد.

 این فیلم که حدود ۹ دقیقه است، شامل تصاویری از پرتابگر گنبد آهنین و نما‌های نزدیک از بالگرد‌ها و جت‌های جنگنده، از جمله آپاچی و تایگر و هواپیما‌های ترابری سنگین بود.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان گفته که می‌تواند دفتر و نام فرماندهان این پایگاه هوایی را شناسایی کند.

سهولت پرواز پهپاد‌های حزب‌الله در عمق اراضی اشغالی

سهولتی که به نظر می‌رسید یک پهپاد حزب‌الله بر سر یک پایگاه نظامی صهیونیستی پرسه می‌زند، بر نگرانی‌ها در مورد پدافند هوایی این رژیم تاکید می‌کند که به‌طور سنتی بر توقف راکت‌ها و موشک‌های شلیک شده متمرکز بوده است.

عملیات شناسایی اخیر سومین بار در ماه‌های اخیر است که یک هواپیمای بدون سرنشین خارجی زمان قابل‌توجهی را در حریم هوایی شمال اراضی اشغالی سپری می‌کند.

عملیات پهپادی ارتش یمن در عمق اراضی اشغالی

یک پهپاد که هفته گذشته از سوی ارتش یمن به پرواز درآمد، بیش از ۱۲ ساعت از حریم هوایی مصر به سمت اراضی اشغالی حرکت کرد و در فاصله کمی از ماموریت دیپلماتیک آمریکا در تل‎آویو پس از برخورد به یک ساختمان منفجر شد.

مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی در آن زمان مدعی شدند که خطایی در شناسایی این پهپاد روی داده و سامانه پدافندی آن را رهگیری نکرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین نفوذ پهپادی به اراضی اشغالی ادعا کرد: فیلم منتشر شده از سوی حزب‎الله به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین تنها برای اهداف عکاسی، تصویربرداری شده است و فعالیت پایگاه تحت تأثیر قرار نگرفت.

برخی از پهپاد‌های کوچک‎تر و سبک‌تر مانند پهپاد استفاده شده در عملیات اخیر که حزب‎الله آن را هدهد نامید، توانستند پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را دور بزنند.

به گزارش فایننشال تایمز، به نظر می‌رسد که دقت چنین پهپاد‌هایی تحت تأثیر پارازیت سیگنال تجاری جی‎پی‎اس از سوی رژیم صهیونیستی قرار نگرفته است، که بیشتر شمال اراضی اشغالی و بسیاری از مناطق جنوبی لبنان را پوشش می‌دهد.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شده که این رژیم به برخی پهپاد‌های نظارتی اجازه می‌دهد تا بر فراز حریم هوایی آن پرواز کنند تا اپراتور‌های رادار و الگوریتم‌هایی را در مورد الگو‌های حرکتی آن‌ها آموزش دهند، روندی که می‌تواند چندین هفته طول بکشد.

اگرچه این مقام ارشد صهیونیست ادعا کرده که هر هواپیمای بدون سرنشینی مرگ‌بار بلافاصله سرنگون شده، اما دستکم ۳ نظامی صهیونیست در حملات هواپیما‌های بدون سرنشین در ماه‌های اخیر به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند، از جمله حمله بزرگ در اواخر ژوئن (تیر ماه) به یک پایگاه نظامی در بیت هیلل در شمال اراضی اشغالی.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *