تحولات اوکراین؛ هشدار پوتین به آمریکا درباره استقرار موشک‌های دوربرد

13:15 - 07 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۲۸۳
تحولات اوکراین؛ هشدار پوتین به آمریکا درباره استقرار موشک‌های دوربرد
رئیس‌جمهور روسیه به آمریکا هشدار داد که استقرار موشک‌های دوربرد در خاک آلمان را با استقرار موشک در مناطقی که قادر به هدف قرار دادن خاک اروپا باشند، تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری میزان – ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت: در صورت استقرار تسلیحات آمریکا در آلمان، روسیه اقدام تلافی‌جویاه را اتخاذ خواهد کرد.

پوتین در مراسم رژه اصلی نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ با اشاره به بیانیه دولت آمریکا درباره برنامه استقرار سامانه‌های موشکی دوربرد در آلمان از سال ۲۰۲۶، تاکید کرد: تاسیسات مهم دولتی و نظامی روسیه، مراکز اداری و صنعتی و زیرساخت‌های دفاعی در دسترس آن‌ها خواهد بود، زمان رسیدن چنین موشک‌هایی حدود ۱۰ دقیقه خواهد بود، این وضعیت یادآور دوران جنگ سرد است.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه استقرار موشک‌های آمریکایی در آلمان به‌طور مستقیم پایگاه‌ها و تاسیسات حیاتی روسیه را تهدید می‌کند، هشدار داد: اگر این موشک‌ها در آلمان مستقر شوند، حق داریم موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد مستقر کنیم.

پوتین گفت: ما به توسعه نیرو‌های دریایی و ارائه موشک‌های مافوق‌صوت پیشرفته ادامه خواهیم داد.

افشای برنامه‌های آمریکا برای از بین بردن همکاری روسیه با غرب

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در مصاحبه با ایزوستیا گفت: غرب به اوکراین دستور داد همکاری روسیه با کشور‌های اروپایی در زمینه انرژی را از بین ببرد.

زاخارووا بیان کرد: یکی از وظایف به‌اصطلاح غرب جمعی، در درجه اول واشنگتن و لندن، که در برابر رژیم کی‌‍یف قرار گرفت و هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت شد، برهم زدن همکاری روسیه با کشور‌های اروپای غربی در زمینه انرژی بود.

ساقط شدن ۷ پهپاد اوکراینی

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور ۷ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد که ۵ فروند از آن‌ها در آسمان بلگورود و دو فروند بر فراز کرسک بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *