چراغ سبز کی‌یف برای مذاکره با مسکو

14:56 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۱۲۳
چراغ سبز کی‌یف برای مذاکره با مسکو
رئیس‌جمهور اوکراین در مواجهه با مشکلات داخلی و خارجی، برای مذاکره با روسیه چراغ سبز نشان داده است.

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‎جمهور اوکراین به دلیل مشکلات بزرگ در سیاست داخلی و خارجی، تمایل خود را برای مذاکره با روسیه ابراز کرده است.

به گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، کی‌یف در حال حاضر با یک ضربه مضاعف مواجه است؛ وضعیت دشوار در خط مقدم نبرد و نبود اطمینان سیاسی در مورد سطح حمایت نزدیک‌ترین متحدان اوکراین در آینده.

انتقاد اسلواکی از اعمال تحریم علیه روسیه

دولت اسلواکی با انتقاد از قرار گرفتن شرکت نفت «لوک اویل» روسیه در فهرست تحریم‌ها از سوی کی‌یف، تاکید کرد که این تحریم‌ها غیرقابل قبول است و در درجه اول به برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا آسیب می‌زند.

در بیانیه دولت اسلواکی آمده است: رابرت ویسو، نخست‌وزیر، متقاعد شده که قرار گرفتن شرکت لوک اویل در فهرست تحریم‌ها تنها نمونه دیگری از تحریم‌های مضحک است که به روسیه آسیبی نمی‌رساند، بلکه در وهله اول به برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا آسیب می‌رساند که این امر غیرقابل قبول است.

رایزنی بایدن با رئیس کمیسیون اروپا درباره کمک به اوکراین

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا، طی تماس تلفنی با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درباره کمک به اوکراین و اقدام‌های اتخاذ شده علیه روسیه گفت‌وگو کرد.

دو طرف درباره حمایت از اوکراین و تلاش‌ها برای «پاسخگو کردن روسیه» در مورد مناقشه اوکراین بحث کردند.

بمباران دونتسک از سوی اوکراین

مقام‌های دونتسک می‌گویند که نیرو‌های اوکراینی طی روز گذشته ۳۱ بار خاک این منطقه را هدف قرار دادند و ۸۷ گلوله با کالیبر‌های مختلف شلیک کردند.

در طول شبانه‌روز گذشته، نهاد‌های دونتسک ۳۱ مورد حمله از سوی نیرو‌های اوکراینی را ثبت کرده‎اند که ۱۶ مورد آن مربوط به جنایت‌های جنگی در محور دونتسک و ۱۵ مورد در محور گورلوفکا بوده است.

ساقط شدن پهپاد‌های اوکراینی در بلگورود

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور پهپاد‌های اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود در جنوب غربی روسیه سرنگون کردند.

در این بیانیه آمده است: دو پهپاد اوکراینی بر فراز قلمرو منطقه بلگورود از سوی پدافند هوایی منهدم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *