رقیب کامران قاسم‌پور هم مربی کشتی شد/ کاکس: برای تأثیرگذاری در آینده کشتی آمریکا هیجان زده هستم

10:22 - 07 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۲۵۳
رقیب کامران قاسم‌پور هم مربی کشتی شد/ کاکس: برای تأثیرگذاری در آینده کشتی آمریکا هیجان زده هستم
جیدن کاکس به عنوان مربی ملی توسعه کشتی آزاد و مقیم برای کشتی ایالات متحده انتخاب شد.

خبرگزاری میزان - جیدن کاکس نفر سوم المپیک و دارنده ۲ مدال طلا، یک نقره و دو برنز کشتی آزاد جهان که در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ مقابل کامران قاسم‌پور مغلوب شد، پس از خداحافظی از دنیای قهرمان همچون دیوید تیلور رقیب سرشناس حسن یزدانی وارد دنیای مربیگری شد.

کاکس به عنوان مربی جدید ملی توسعه رشته آزاد و مقیم کشتی برای ایالات متحده آمریکا، هیئت حاکمه ملی کشتی در آمریکا معرفی شد.

در این موقعیت، کاکس تیم‌های پان آمریکا و جهان را در سطوح زیر ۱۵، ۱۷ و زیر ۲۰ سال همراهی می‌کند. او همچنین برنامه اقامت نخبگان زیر ۲۰ سال کشتی کج ایالات متحده را مدیریت خواهد کرد. کاکس مستقیماً با بیل زادیک سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا و جو راسل مدیر برنامه‌های رشته آزاد که بخشی از کادر مربیگری حرفه‌ای کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا هستند، کار خواهد کرد.

کاکس گفت: من برای شروع به کار و تأثیرگذاری بر آینده کشتی ایالات متحده هیجان زده هستم و افزود: از این اتفاق بسیار خوشحال شدم. یافتن این فرصت برای من بسیار گرانمایه بود. این یک موقعیت عالی است و هر کسی آرزو دارد، باید بخواهد در این موقعیت باشد. میراثی که در اطراف کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا ایجاد شده، شگفت انگیز است. من مفتخرم که در موقعیتی هستم که بتوانم به مردان جوان کمک کنم تا آن‌ها رشد کنند، در درجه اول تبدیل به مردان بزرگ و سپس به عنوان ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شوند.

کودی بیکلی، مدیر کشتی با عملکرد عالی تیم‌های ملی ایالات متحده، گفت: چه زمان هیجان انگیزی برای کشتی آمریکا و ورزشکاران توسعه رشته آزاد ما خواه  بود. من بسیار هیجان زده هستم که با جیدن کاکس کار کنم. برای من، دیدن جیدن بسیار عالی است. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که با او به سراسر جهان سفر کردم و به برخی از بزرگترین رویداد‌های ورزشی رسیدم، از اولین بار در المپیک ۲۰۱۶ تا مدال المپیک و سپس چندین مدال قهرمانی جهان! جیدن طرز فکر بسیار دلسوزانه و پرشوری را برای مردان جوانی که با آن‌ها کار خواهد کرد به ارمغان می‌آورد.

دانش سطح نخبگان او روی تشک و تمرین، تجربه یادگیری را برای توسعه ما افزایش می‌دهد، اما تأثیر واقعی او بر زندگی این مردان جوان غیرقابل اندازه گیری است.

بیل زادیک، سرمربی ملی کشتی آزاد آمریکا نیز گفت: این افتخار من است که از اضافه شدن جیدن کاکس به کارکنان کشتی آزاد به عنوان مربی برای توسعه استقبال می‌کنم. او در دوران رقابتی خود، هم به عنوان قهرمان و هم به عنوان کشتی گیر آزاد مردان بزرگسال، ثابت کرده است که یکی از بهترین‌های تاریخ کشتی ایالات متحده است.

کاکس در سال ۲۰۱۷ به عنوان دستیار مربی داوطلب در دانشگاه میسوری زیر نظر مربی افسانه‌ای برایان اسمیت خدمت کرد و با کشتی گیران سنگین وزن کار کرد. او هشت سال به عنوان تکنسین در اردو‌های کشتی خدمت کرده است و اردو‌های خود را برای جوانان از مهدکودک تا دبیرستان اجرا می‌کند و بر مهارت‌های کشتی و مهارت‌های زندگی از جمله رشد فردی و عاطفی و مهارت‌های تجاری تمرکز دارد.

او در سال ۲۰۱۷ با مدرک لیسانس در رشته مطالعات میان رشته‌ای از دانشگاه میسوری فارغ التحصیل شد.

کاکس که اهل کلمبیا است، چهار عنوان دبیرستان ایالتی میسوری را برای دبیرستان هیکمن به دست آورد که هر کدام در یک کلاس وزنی متفاوت بودند. او در دوران دبیرستان دو عنوان کشوری رده سنی را به دست آورد.

کاکس می‌گوید، گرفتن این نقش به عنوان یک مربی، برای راهنمایی جوانان به بهترین شکل ممکن بسیار عالی است. من راهی را به کشتی گیران نشان خواهم داد که به آن‌ها اجازه می‌دهد این کار را با اشتیاق و عشق، انجام دهند.

کاکس و همسرش ویتنی، که پنج بار عضو تیم بزرگسالان جهان در کشتی زنان بود، دو فرزند به نام‌های زویی و فاینکس دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *