آنروا و ۲۰۰ شهید از ابتدای جنگ غزه؛ خصومت اشغالگران پایان ندارد

8:30 - 11 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۱۸۲
آنروا و ۲۰۰ شهید از ابتدای جنگ غزه؛ خصومت اشغالگران پایان ندارد
آنروا از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، همواره یکی از اهداف اصلی از سوی این رژیم محسوب شده است.

خبرگزاری میزان - آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که تعداد کارکنان این سازمان که در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند از آغاز جنگ کنونی به ۱۹۹ نفر رسیده است.

آنروا اضافه کرد که حدود هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان این آژانس در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بهداشتی در منطقه محصور فلسطین به خدمت خود ادامه می‌دهند. 

وزارت بهداشت غزه گزارش می‌دهد که شمار شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه از ۳۹ هزار نفر گذشته و بیش از ۹۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی انگلیسی لنست (The Lancets) نشان می‌دهد که شمار شهدا در غزه به ۱۸۶ هزار نفر خواهد رسید، زیرا مردم غزه در حال دست‌وپنجه نرم کردن با قحطی و ویرانی بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها هستند.

سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی در مورد همه‌گیری بیماری‌های هپاتیت و فلج اطفال هشدار داد.

الجزیره در مقاله‌ای نوشت: اسرائیل از زمانی که جنگ نسل‌کشی خود را علیه مردم فلسطین آغاز کرد، از بسیاری از خطوط قرمز عبور کرده است.

نه اقدام‌های موقتی که از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ)، ارگان عالی قضایی سازمان ملل، برای توقف نسل‌کشی دستور آن صادر شده، و نه نظر مشورتی همان دادگاه که به رژیم صهیونیستی دستور داده بود به اشغال غیرقانونی فلسطین و سیاست‌های آپارتاید علیه فلسطینی‌ها پایان دهد، این رژیم را متوقف نکرده است.

درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) مبنی بر صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم نیز تاثیر چندانی بر رفتار اشغالگران نداشته است؛ در واقع، حتی انتقاد‌های جمعی از برخی از متحدان رژیم صهیونیستی، این رژیم را وادار به تجدید نظر در سیاست‌های آپارتاید و نسل‌کشی خود نمی‌کند و اکنون، رژیم صهیونیستی با سرپیچی از کل جامعه بین‌المللی از خط قرمز دیگری عبور می‌کند.

مجلس قانونگذاری رژیم صهیونیستی (کنست) در ۲۲ جولای (اول مرداد) لایحه‌ای را تصویب کرد که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را یک سازمان تروریستی می‌داند.

کنست ۳ لایحه را برای بستن آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) و معرفی آن به‌عنوان سازمان تروریستی در نخستین قرائت تصویب کرد.

لایحه اول، آنروا را از انجام هرگونه ماموریت، ارائه هرگونه خدمات یا انجام هرگونه فعالیت در اراضی اشغالی منع می‌کند؛ منابع عبری‌زبان گزارش دادند که این لایحه با ۵۸ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف به تصویب رسید.

لایحه دوم با ۶۳ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف تصویب شد و خواستار سلب مصونیت‌ها و امتیاز‌های قانونی کارکنان آنروا در اراضی اشغالی است.

لایحه سوم خواستار تعیین این آژانس سازمان ملل به‌عنوان یک سازمان تروریستی است؛ این لایحه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که روابط خود را با این آژانس قطع کند؛ این لایحه نیز با ۵۰ رای موافق در برابر ۱۰ رای مخالف به تصویب رسید.

پیش از این نیز سازمان ملل ادعا‌های سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی را که گفته بود رئیس آژانس آوارگان فلسطینی (آنروا) «حامی تروریست» است، محکوم کرده بود.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که اظهار‌های دیوید منسر کاملا خطرناک است. 

منسر در یک سخنرانی ویدیویی، فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا را هدف گرفت و ادعا‌هایی بی‌اساس را علیه او مطرح کرد. 

منسر ادعا کرد: اگر سازمان ملل همان کاری را انجام می‌داد که برای انجام آن طراحی شده بود، فیلیپ لازارینی باید یکی از افراد خوب باشد، اما این‌طور نیست؛ او [لازارینی] یکی از آدم‌های بد است.

این مقام صهیونیست در ادامه با توهین به لازارینی، مدعی شد: او یک حامی تروریست، عاملی برای کشتار یهودیان و فردی دروغگو است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *