مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه / حضور رئیس قوه قضاییه در آیین تحلیف رئیس‌جمهور / هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در پی عملیات تروریستی در تهران

16:00 - 12 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۱۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه / حضور رئیس قوه قضاییه در آیین تحلیف رئیس‌جمهور / هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در پی عملیات تروریستی در تهران
پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه، حضور رئیس قوه قضاییه در آیین تحلیف رئیس‌جمهور، هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در پی انجام عملیات تروریستی در تهران، تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال، از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه، حضور رئیس قوه قضاییه در آیین تحلیف رئیس‌جمهور، دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در پی انجام عملیات تروریستی در تهران، تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال، برگزاری دومین دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم، اعلام جرم دادستانی تهران علیه مجری و مهمان یک برنامه گفتگو محور مجازی، مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته هستند.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت «اسماعیل هنیه»

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، در پیامی شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر و سردار مجاهد جبهه مقاومت را تسلیت گفت.

معاون اول قوه قضاییه و رئیس دیوان عالی کشور نیز در پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند.

حضور رئیس قوه قضاییه در آیین تحلیف رئیس‌جمهور

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر سه‌شنبه (۹ مرداد)، طی سخنانی در آیین تحلیف رئیس‌جمهور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: قوه قضاییه در هر نقطه‌ای که لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه (۸ مرداد) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور، با تاکید بر اینکه کمک قوه قضاییه به دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی، با صرفِ حرف زدن، میسر و ممکن نمی‌شود، گفت: ما باید در عمل به دولت کمک کنیم تا دولت بر مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی فائق آید؛ باید در حوزه‌هایی که مستقیماً نیز مسئولیت نداریم، به دولت یاری رسانیم.

هشدار دادستانی کل کشور به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در پی انجام عملیات تروریستی در تهران

اخبار هفته

دادستانی کل کشور در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران (دهم مرداد) که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، اعلام کرد که با افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام برخورد می‌شود.

تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح آخرین وضعیت فساد در فوتبال با اشاره به اینکه در پرونده فوتبال مس رفسنجان تاکنون مجموعاً ۱۸ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۹ نفر به دستگاه قضایی مراجعه کرده و برای ۹ نفر دیگر مهلت زمانی چند روزه تعیین شده است تا برای ارائه توضیحات و انجام تحقیقات بیشتر به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

برگزاری دومین دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم

اخبار هفته

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت مستقیم دولت تروریستی آمریکا با دادخواهی ۷۲۵ نفر از ۱۵ استان کشور (۷ مردادماه) در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه روابط بین‌الملل تهران به ریاست قاضی حسین‌زاده برگزار شد.

اعلام جرم دادستانی تهران علیه مجری و مهمان یک برنامه گفت‌وگو محور مجازی

اخبار هفته

پس از انتشار یک مصاحبه در بستر فضای مجازی که حاوی مطالبی خلاف عفت عمومی بود، دادستانی تهران علیه مجری و مهمان برنامه اعلام جرم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *