جنایت در غزه؛ تشویق در کنگره

7:45 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۱۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت در غزه؛ تشویق در کنگره
آمریکا از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی، متحد و تامین‌کننده اصلی این رژیم بوده و با وجود اسناد معتبر درباره نسل‌کشی مردم فلسطینی ساکن غزه، حمایت خود را از این رژیم تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - در حال حاضر تنها یک کشور در جهان وجود دارد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه کشتار فلسطینیان در غزه مورد تشویق ایستاده شماری از نمایندگان منتخب آن کشور قرار گرفت؛ این کشور آمریکاست.

نتانیاهو به‌تازگی درحالی که به آرامی راه خود را در کنگره طی می‌کرد، مورد تشویق قرار گرفت و به سمت تریبون کنگره آمریکا رفت.

میدل ایست‌آی، می‌گوید: نتانیاهو همان شخصی بوده که در ۱۰ ماه گذشته بر کشتار حدود ۴۰ هزار فلسطینی که حدود نیمی از آن‌ها زن و کودک بودند، نظارت داشته است. براساس گزارش‌ها، بیش از ۲۱ هزار کودک دیگر مفقود شده‌اند که احتمالا بیشتر آن‌ها زیر آوار به شهادت رسیده‌اند.

 

تشویق مجری نسل‌کشی مردم غزه در کنگره آمریکا؛ حمایت از اشغالگران ادامه دارد

 

نتانیاهو همان شخصی بوده که باریکه‌ای را که در اصل محل زندگی ۲.۳ میلیون فلسطینی بود، با خاک یکسان کرد که انتظار می‌رود بازسازی آن ۸۰ سال طول بکشد و دست‌کم ۵۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

نگارنده، می‌نویسد: نتانیاهو همان شخصی بوده که تمام بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های غزه را ویران و تقریبا تمام مدارس آن را که به‌عنوان پناهگاهی برای خانواده‌های بی‌خانمان شده استفاده می‌شد، بمباران کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همان کسی است که دادستان اصلی دادگاه کیفری بین‌المللی به‌خاطر جنایت‌های علیه بشریت، به استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی با اعمال محاصره کمک‌هایی که قحطی را در سراسر غزه مهندسی کرده، به دنبال دستگیری او است.

نتانیاهو همان کسی است که به‌تازگی ازسوی دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) مشخص شد که کابینه‌اش در اقدامی تجاوزکارانه طولانی‌مدت، حکومت آپارتاید رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین را تشدید کرده است.

نتانیاهو همان کسی بوده که کابینه‌اش به دلیل ارتکاب آنچه که دیوان بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین نهاد قضایی جهان، نسل‌کشی محتمل خوانده است، محاکمه می‌شود.

حمایت از نسل‌کشی نتانیاهو در کنگره آمریکا

با این حال، تنها یک معترض قابل مشاهده در اتاق کنگره وجود داشت. رشیده طلیب، تنها قانونگذار آمریکایی در سکوت نشسته و یک تابلوی سیاه کوچک را در دست گرفته بود. در یک طرف نوشته شده بود: جنایتکار جنگی؛ در طرف دیگر هم مجرم نسل‌کشی.

اظهارات نتانیاهو در کنگره یک یادآوری بود که جنگ غزه تنها یک جنگ میان رزیم صهیونیستی و مقاومت نیست؛ این یک جنگ از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدانشان بر علیه جهان اسلام است.

این یک جنگ امپریالیستی به‌ سرکردگی آمریکا و بخشی از کارزار نظامی آن برای «تسلط جهانی» است که از سوی مشتری مورد علاقه واشنگتن انجام می‌شود.

 

تشویق مجری نسل‌کشی مردم غزه در کنگره آمریکا؛ حمایت از اشغالگران ادامه دارد

 

این نسل‌کشی کاملا یک نسل‌کشی آمریکایی است که ابزار ازسوی واشنگتن تامین شده است؛ واشنگتن هزینه آن را پرداخت کرده است، واشنگتن آن را پوشش دیپلماتیک می‌دهد و همان‌طور که در صحنه‌های کنگره بر آن تاکید شد، از سوی واشنگتن تشویق شده است.

نتانیاهو در سخنرانی خود به کنگره، گفت: دشمنان ما دشمن شما هستند، مبارزه ما مبارزه شما است و پیروزی ما پیروزی شما خواهد بود.

میدل ایست‌آی، می‌نویسد که رژیم صهیونیستی بزرگترین پایگاه نظامی واشنگتن در خاورمیانه نفت‌خیز بوده و ارتش این رژیم گردان اصلی پنتاگون در آن منطقه مهم استراتژیک است؛ نتانیاهو نیز فرمانده این گردان است.

آنچه برای سران واشنگتن حیاتی بوده، این است که از این گردان به هر قیمتی حمایت شود. 

سرازیر شدن دروغ

یک مورد کوچک دیگر از بیان ناخواسته حقیقت در میان سرازیر شدن دروغ‌های نتانیاهو وجود داشت. 

نخست‌وزیر رزیم صهیونیستی، گفت که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد درگیری میان وحشی‌گری و تمدن است. او اشتباه نمی‌کرد.

از یک طرف، وحشی‌گری و نسل‌کشی مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم غزه، تشدید چشمگیر محاصره ۱۷ ساله نوار غزه، و دهه‌ها حکومت جنگ‌طلبانه تحت سیستم آپارتاید صهیونیستی قبل از آن وجود دارد؛ و در طرف دیگر، افراد معدودی هستند که به شدت در تلاشند تا از ارزش‌های «تمدن»، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حمایت از افراد ضعیف و آسیب‌پذیر، و حقوق کودکان دفاع کنند. 

 

تشویق مجری نسل‌کشی مردم غزه در کنگره آمریکا؛ حمایت از اشغالگران ادامه دارد

 

کنگره آمریکا با قاطعیت نشان داد که کجا ایستاده است، در کنار وحشی‌گری. 

نتانیاهو به مشهورترین مقام خارجی در تاریخ آمریکا تبدیل شده و ۴ بار برای سخنرانی در کنگره دعوت شده و حتی از وینستون چرچیل، نخست‌وزیر وقت زمان جنگ انگلیس پیشی گرفته است.

او کاملا ساخته دست واشنگتن است. وحشی‌گری و خوی هیولایی او کاملا در آمریکا شکل گرفته است.

کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، حمایت خود از رژیم صهیونیستی را در قالب یک بسته امنیت ملی ۱۰۵ میلیارد دلاری، شامل کمک‌های نظامی و بشردوستانه به این رژیم و اوکراین اعلام کرد. 

از این ۱۰۵ میلیارد دلار، ۱۴.۳ میلیارد دلار به‌عنوان کمک مالی تکمیلی برای حمایت امنیتی از رژیم صهیونیستی، آزادی شهرک‌نشینان زندانی در غزه، ارائه آنچه کمک‌های بشردوستانه به رژیم صهیونیستی و غزه خوانده شده و پر کردن انبار‌های اشغالگران برای سیستم موشکی گنبد آهنین، گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات بود. 

این کمک‌ها همچنین شامل حمایت از دفاع هوایی و موشکی، سرمایه‌گذاری در پایگاه صنعتی و تکمیل ذخایر آمریکا برای کمک به رژیم اشغالگر بود.

دولت بایدن همچنین به تازگی (فروردین/اردیبهشت) یک بسته کمک اضافی ۹۵ میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان تصویب کرد. از این بسته، ۲۶ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی و ۹.۱۵ میلیارد دلار برای به اصطلاح کمک‌های بشردوستانه به غزه، کرانه باختری و اوکراین اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *