رئیس کل دادگستری استان سمنان: دستگاه قضایی در حمایت از واحد‌های تولیدی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

10:14 - 04 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۸۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: دستگاه قضایی در حمایت از واحد‌های تولیدی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ما در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال راه کار‌های عملی مناسب در جهت کمک و حمایت از تولیدکنندگان استان و رفع مشکلات و موانع آنان در نتیجه اشتغال‌زایی هستیم.

خبرگزاری میزان - اولین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالجاری، به منظور بررسی جامع و پیگیری مشکلات مربوط به مجموع معادن مس، کرومیت و مرمریت شهرستان میامی، در محل شرکت معدن مس کاوان با حضور مسئولان قضایی و اجرایی مرتبط استانی، تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان پس از بازدید میدانی از بخش‌های مختلف شرکت معدن مس کاوان در روستای عباس‌آباد از توابع شهرستان میامی که در فاصله حدود ۳۳۰ کیلومتری از مرکز استان سمنان قرار دارد در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری که در محل سالن جلسات شرکت معدن مس کاوان تشکیل شده بود، شرکت کردند.

در این جلسه که با حضور دادستان مرکز استان و برخی از مسئولان قضایی دادگستری استان و تعدادی از مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان میامی، بازرس کل قضایی استان و تعدادی از مدیران ارشد اجرایی استان سمنان از جمله مدیران سازمان های: صنعت و معدن و تجارت (صمت)، امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، آب منطقه‌ای، مدیریت توزیع برق و برق منطقه‌ای و کمیسیون هماهنگی امور بانک‌ها و مدیران عامل ده‌ها معدن سنگ مس و کرومیت و مرمریت حوزه شهرستان میامی تشکیل شده بود. رئیس کل دادگستری استان گفت: علت تشکیل جلسه در این محل، وجود ده‌ها معدن مختلف سنگ مس و کرومیت در این منطقه و آشنایی میدانی مسولان اجرایی استان از نزدیک با این معادن ارزشمند و استماع و رویت مشکلات معدن‌داران از نزدیک است.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری افزود: برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی قضایی قوه قضاییه بازدید میدانی از صنایع به منظور درک هر چه بهتر مشکلات این حوزه و تلاش در راستای رفع آن مشکلات موثر خواهد بود و ما در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال راه کار‌های عملی مناسب در جهت کمک و حمایت از تولیدکنندگان استان و رفع مشکلات و موانع آنان در نتیجه اشتغال‌زایی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولین در سال‌های اخیر پیرامون حوزه کارآفرینی، تولید و اشتغال معطوف شده است و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که به تصویب ایشان رسیده و ابلاغ شده وظایفی برای قوای حاکمیتی مختلف، خصوصاً قوه قضاییه ترسیم کرده که بایستی این تکالیف باجدیت تمام پیگیری شود.

وی با تشریح تکالیف هریک از دستگاه‌های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی در استان سمنان گفت: سازوکار‌هایی که در این ستاد تعیین می‌شود بایستی همواره اثر گذار باشد و مصوبات صادره لازم‌الاجرا خواهد بود و اجرای مصوبات تا حصول نتیجه از سوی نهاد‌های نظارتی از مجریان مربوطه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: مهمترین وظیفه این ستاد، تسهیل‌گری، مساعدت و رفع موانع و آسیب‌های شناسایی شده در مسیر فعالیت واحد‌های تولیدی و کارآفرینی است و در مقابل هم؛ اگر شخصی بخواهد با سوء‌استفاده از قوانین و مقررات قصد دست درازی به بیت‌المال را داشته باشد با برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی مواجه خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان پس از استماع مشکلات معادن مس کاوان، مرمریت، پرشیا اروپا و معدن مس چشمه سفید با اشاره به عمده مشکلات مطروحه اظهار کرد: مشکلات پیش روی این واحد‌های تولیدی بیشتر در حوزه کمبود نیروی انسانی ساده و متخصص، تامین نقدینگی مورد نیاز برای اجرای فعالیت‌های توسعه ای، تامین آب مورد نیاز، تامین شبکه برق و سوخت مورد نیاز آنان بوده که رفع برخی از این مشکلات با حضور مسئولان اجرایی مربوطه در همان جلسه مصوب شد و برخی دیگر که نیاز به بررسی بیشتر داشت به کمیته‌های فرعی و تصمیم گیری در مرکز استان موکول شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه ضمن قدردانی از حضور مسئولین استانی و محلی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان حفاظت و صیانت از واحد‌های تولیدی، صنعتی و اشتغال و کارآفرینی را بعنوان یکی از وظایف اساسی خود در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی قضایی بشمار آورده و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است در بازدید ۴ ساعته رئیس کل دادگستری استان سمنان از معدن مس کاوان از بخش‌های مختلف اعم از؛ استخراج، آنالیز، فرآوری، تغلیظ عیار، کارخانه، انبار بازدید کرد و از نزدیک در جریان استخراج و عرضه این ماده معدنی قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *