پیمان جبلی: تلویزیون خانه ایرج طهماسب است

16:46 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۷۹۰
پیمان جبلی: تلویزیون خانه ایرج طهماسب است
رئیس رسانه ملی ضمن اعلام استقبال از حضور چهره های سرشناس سابق تلویزیون، صدا و سیما را خانه هنرمندانی چون ایرج طهماسب دانست. 

رئیس رسانه ملی ضمن اعلام استقبال از حضور چهره های سرشناس سابق تلویزیون، صدا و سیما را خانه هنرمندانی چون ایرج طهماسب دانست. 

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «طوبی» در جمع خبرنگاران و درباره پوشش برنامه‌های جام جهانی فرانسه گفت: امسال برای اعزام همکاران و حتی برای گرفتن سیگنال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ مراحل بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، اگرچه این مهم رسانه‌ای نشد اما سرانجام توانستیم حق پخش این مسابقات را به صورت کامل خریداری کنیم. 

وی ادامه داد: ویزای تیم رسانه‌ای اعزامی صدا و سیما به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای اخیر قطعی خواهد شد، اما این روند برای امسال بسیار سختتر بود. با این حال حق پخش تمام بازی‌های المپیک را خریداری کردیم و این مسابقات به صورت کامل به مخاطبان تقدیم خواهیم شد. انشالله گروه رسانه ما بدون کمترین نقصی بهترین خدمات را به مخاطبان ارائه می‌دهد. 

جبلی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره ساخت سریال و پرداختن به شخصیت نواب صفوی بیان کرد: شخصیت‌های تاریخی و نخبگان فرهنگی، انقلابی بسیاری داریم که لازم است برای آن‌ها سریال‌ها و تولیداتی انجام گیرد و در قالب فیلم یا سریال به مردم معرفی شوند. در این میان سوژهای بسیاری هستند که تا بحال به آن‌ها پرداخته نشده است و در این مورد کارهای نکرده ما بیش از کارهایی کرده است. 

رئیس سازمان صدا و سیما، تاکید کرد: سوژه و داستان‌های واقعی که می‌توانیم بر اساس آن کارهای فاخر انجام دهیم زیاد است و امیدوارم قدرت مالی، صدا و سیما به اندازه‌ای باشد که بتوانیم همزمان به تولید چند کار فاخر بپردازیم و کارهای نمایشی ارزشمندی را در دست تولید داشته باشیم. رسانه ملی سعی کرده تا سهم بیشتری از بودجه را در برنامه هفتم کسب کند و این حرکت را در تولید آثار فرهنگی نشان دهد. 

وی تصریح کرد: هم اکنون سریال‌هایی در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم سریالی هم درباره شهید نواب صفوی ساخته شود. 

جبلی درباره تولیدات فاخر در سازمان صدا و سیما اظهار کرد: تولید آثار فاخر فقط مشروط به بودجه نیست، بلکه مشروط به خلاقیت، متن قوی و فیلمنامه خوب بوده است، در عین حال عوامل تولید حرفه‌ای نیز در تولید اثر فاخر نیز تاثیرگذار است. تمام تلاش ما بر این است تا شرایط کار با بهترین، باتجربه ترین، خلاق‌ترین و با استعدادترین عوامل هنری، بازیگران و عوامل پشت دوربین را فراهم کنیم. 

سازمان صدا و سیما ضمن اشاره به تولیدات رسانه ملی در سال‌های اخیر بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲ برنامه خوب جلوی دوربین داریم و تنها بخش کوچکی از کنداکتور برای سال ۱۴۰۴ خالی مانده است، که به دنبال تامین آن هستیم. پرونده برنامه‌های پیش تولیدی و در مرحله تدوین فیلمنامه بسیار زیاد است و حرکتی با جهش خوب را در سیما فیلم شاهد هستیم. در حوزه فیلمنامه‌نویسی نیز تلاش می‌شود تا فیلمنامه‌های که می‌تواند کمبودهای موجود در سریال‌سازی را برطرف کند مورد توجه قرار گیرند. 

وی رویکرد و فعالیت‌های «سیما فیلم» را در سالهای اخیر مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: مجموعه «سیما فیلم» با ساختاری جدید و متمرکز، به دنبال تولید و رساندن برنامه‌های خوب به آنتن تلویزیون است. 

رئیس صدا و سیما، در پاسخ به تغییر در مدیران صدا و سیما تصریح کرد: قصد ایجاد هیچگونه تغییر و تحول در مدیران را نداریم و با همین چیدمان فعلی حرکت می‌کنیم. 

جبلی به تنوع‌های برنامه‌های تولیدی اشاره و بیان کرد: تلاش شده تا در قالب یک کارگروه، تنوع ساختاری تولیدی در بخش‌های محتوایی، موضوعی و داستانی را مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل هم فراخوانی در حوزه فیلمنامه‌نویسی و ایده‌پردازی برای شکل‌گیری کارهای جدید ارائه شده است. در عین حال «سیما فیلم» نیز موظف شده تا در پذیرش تولیدات جدید توجه ویژه‌ای را بکار ببرد. این ترکیب متوازن در تنوع ساختاری و موضوعی به صورت ویژه دیده شده و حتی برای امسال نیز در دستور کار قرار دارد و اساساً بنای تحول در تولید نمایشی در صدا و سیما در دوره جدید مبتنی بر همین است. 

وی ادامه داد: در یک ساختار تولید و طبقه‌بندی موضوعی خود را اسیر نخواهیم کرد و مجموعه‌ای متنوع از داستان‌ها را در دستور کار قرار داده ایم. 

رئیس سازمان صدا و سیما، درباره ساخت سریال درباره شهید رئیسی و همراهانش اظهار کرد: پرداختن به شخصیت‌ها و ساخت سریال درباره آن‌ها الزاماً به معنی پرداختن به صورت مستقیم به آن‌ها نیست. در سال‌های گذشته داستان‌های دیگری در کنار سوژه اصلی در دستور کار قرار گرفته‌اند. می‌بایست داستان به صورت فرعی به شهید رئیسی، امیرعبداللهیان و شهدای خدمت بپزدازد. 

وی ادامه داد: حتماً سوژه‌ها، داستان‌ها و سرگذشت واقعی این شهدا باید مورد مطالعه قرار بگیرد تا درام‌های خوبی از داخل آن استخراج شود. داستان زندگی این شهدا حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت و در قالب یک سریال جذاب و حرفه‌ای به تولید خواهد رسید. 

وی در مورد رویکرد جدید سازمان صدا و سیما در قبال هنرمندان و سلبریتی‌ها گفت: اگر هجمه‌ای از بیرون برای نطق‌کشی از این عزیزان وجود نداشته باشد، قطعاً هیچ مشکل و سنگ اندازی از داخل سازمان صدا وسیما وجود نخواهد داشت. ایرج طهماسب از بزرگان حوزه کودک و نوجوان است که سریال اخیر او با عنوان «مهمانی» نیز بسیار مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفت. 

وی ادامه داد: تلویزیون خانه ایرج طهماسب است و او صاحبخانه ما محسوب می‌شود، پس ما در کنار این عزیزان کمک می‌کنیم تا کارهای تولید خوبی ساخته شود، همانگونه که در برنامه «میهمانی» ساخته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. 

وی تاکید کرد: همانگونه که قبلا هم اشاره کردم، درب‌های تلویزیون و رسانه ملی به روی هیچ هنرمندی بسته نیست، بلکه ما با روی باز از هنرمندان استقبال می‌کنیم. هنرمندان اگر خودشان علاقمند باشند و کار فاخر انجام دهند رسانه ملی از همکاری با آن‌ها استقبال می‌کند. 
جبلی در پایان اظهار کرد: اگر تولیدات و سریال‌های خوب و با توجه به خواست، نیاز و علاقه مخاطبان تولید شود قطعا از همکاری با این عزیزان استقبال کرده و در خدمت آن‌ها خواهیم بود. کما اینکه هم اکنون هم در کنار هنرمندانی که در حال تولید سریال هستند ایستاده‌ایم. رسانه ملی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه فرهنگی در کنار جامعه هنرمندان قرار دارد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *