رشد بودجه سازمان بهزیستی در سه سال گذشته ۱۴۰ درصد بیشتر از افزایش بودجه عمومی کشور بوده است

12:49 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۷۲۳
رشد بودجه سازمان بهزیستی در سه سال گذشته ۱۴۰ درصد بیشتر از افزایش بودجه عمومی کشور بوده است
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه رشد بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد ارتقا داشته است گفت: رشد بودجه سازمان بهزیستی طی سه سال ارتقای ۲۴۰ درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان - علی محمد قادری، امروز چهارشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی و آیین بهره‌برداری از ۸ هزار و ۸۰ پروژه واگذاری مسکن و اشتغال در این سازمان ضمن اشاره به اینکه دولت شهید رئیسی طی ۳ سال گذشته خدمات بی‌شماری را به جامعه هدف سازمان بهزیستی ارائه کرده است، گفت: امیدواریم این افتتاح‌ها امیدبخش باشد و البته عبرت‌هایی دارد برای آن‌هایی که تصور می‌کردند نمی‌شود و محدودیت‌هایی وجود دارد و دستیابی به موفقیت‌ها را در دور دست می‌دیدند. امروز شاهد موفقیت‌ها و برنامه‌هایی هستیم که از آن‌ها به عنوان حماسه تعبیر می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه رشد بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد ارتقا داشته و این درحالیست که رشد بودجه عمومی کشور ۲۳ درصد بوده است، ادامه داد: رشد بودجه سازمان بهزیستی طی سه سال ارتقای ۲۴۰ درصدی داشته در حالی که رشد بودجه عمومی کشور در این سه سال حدود ۱۰۰ درصد داشته است و این رشد ناشی از تفکر جهادی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به قانون معلولان در دولت سیزدهم توجه شده و این قانون بند به بند تسهیل‌گری شده است، افزود: در ۱۷ خرداد ماه آزمون معلولان برگزار شد.

هیچ پشت نوبتی در حوزه اقلام توانبخشی نداریم

قادری بیان کرد: برای برخی شهرستان‌ها آرزو بود که از خدمات توانبخشی برای معلولان بهره‌مند شوند، اما با تلاش‌های صورت گرفته امروز هیچ پشت نوبتی در حوزه اقلام توانبخشی نداریم. بیش از ۲هزار ولیچر برقی توسط سپاه پاسداران به منظور مسئولیت اجتماعی در بندرعباس تخلیه و خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سه هفته به ۱۶ استان و شهرستان کشور سفر کردم و در واپسین لحظات پایان دولت سیزدهم نیز خدمت را ادامه می‌دهیم، توضیح داد: مسکن و اشتغال در بهزیستی با رشد قابل توجهی مواجه شده و علاوه بر آن پیشرفت چشمگیری داشته است. امروز سامانه اشتغال در سازمان که آرزو بود رونمایی شده است که صحت‌سنجی و دستیابی به عملکرد درست و متقن را پیگیری می‌کند و رقم صحت ایجاد شغل بیش از ۹۸ درصد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهزیستی در نظر گرفته شده و بودجه سازمان از ۲۴ همت در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

قادری گفت: از ابتدای انقلاب تا پیش از این دولت، تعداد حق پرستاری در حوزه توانبخشی برای مادران و همسران فداکاری که اعضای خانواده را در منزل با شیوه خانواده محوری نگهداری می‌کردند در محدودیت بالایی بود و فقط توانسته بودیم افراد بسترگرا را تحت پوشش خدمت حق پرستاری قرار دهیم، این درحالیست که امروز در برخی استان‌ها همه افراد دارای معلولیت‌های شدید را تحت پوشش قرار دادیم و در برخی استان‌ها از ۲۰۰ تا ۹۰۰ درصد افزایش تعداد حق پرستاری داریم.

ویژگی‌های سامانه اشتغال بهزیستی

محسن ایروانی، معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی نیز در این نشست درباره سامانه اشتغال بهزیستی گفت: این سامانه دارای پنج فاز است که فاز اول آن ارزیابی و نیازسنجی شده و به صورت آزمایشی به مدت ۲ هفته در یکی از استان ها افتتاح می‌شود و اجرای سراسری آن در ۴۵ روز صورت می‌گیرد و به وسیله آن بانک اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در دست داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه فاز دوم این سامانه که شامل خدمات اشتغال است ۹۰ درصد پیشرفت داشته و آماده بهره‌برداری است و شهریور ماه تمامی خدمات اشتغال در سامانه ثبت می‌شود، ادامه داد: سامانه سوم، چهارم و پنجم نیز در دستور کار قرار دارد و در مراحل بعدی انجام می‌شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی درباره ویژگی‌های این سامانه بیان کرد: احصای بانک اطلاعاتی از افراد غیرقابل توانمندسازی و افراد قابل توانمندسازی از منظر اشتغال، بانک اطلاعاتی افراد جویای کار و افراد شاغل تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک اشتغال و شکل‌گیری پرونده‌ها مبتنی بر سامانه و تعیین و هدایت مسیر شغلی از مزایای این سامانه است.

گفتنی است واحدهای مسکونی و اشتغال‌های صورت گرفته در استان‌های مختلف به صورت تفکیک شده به شرح ذیل است:

آذربایجان شرقی ۱۶۵ واحد مسکونی، ۹۷ پروژه اشتغال، آذربایجان غربی ۱۶۸ واحد مسکونی و ۸۵ پروژه اشتغال، اردبیل ۵۵ واحد مسکونی و ۳۹۶ پروژه اشتغال، اصفهان ۸۵ واحد مسکونی و ۱۲۳۵ پروژه اشتغال، البرز ۴۲ واحد مسکونی و ۳ پروژه اشتغال، ایلام ۷۵ واحد مسکونی و ۲۰۰ پروژه اشتغال، بوشهر ۶۷ واحدمسکونی و ۲۵ پروژه اشتغال، چهارمحال و بختیاری ۷۳ واحد مسکونی و۳۱ پروژه اشتغال، خراسان جنوبی ۲۲ واحد مسکونی و ۵۷ پروژه اشتغال، خراسان رضوی ۱۴۱ واحد مسکونی و ۲۴۹ پروژه اشتغال، خراسان شمالی ۱۴۷ مسکن و ۴۹ اشتغال، خوزستان ۷۰ مسکن و ۱۴۱ اشتغال، زنجان ۱۰ مسکن و ۱۱۹ اشتغال، سمنان ۵ مسکن و ۹ اشتغال، سیستان و بلوچستان ۲۵۴ مسکن و ۳۳۷ اشتغال، فارس ۹۴ مسکن و ۲۳۱ اشتغال، قزوین ۴۲ مسکن و ۶۳ اشتغال، کردستان ۳۹ مسکن و ۸۴ اشتغال، کرمان ۲۶۲ مسکن ۵۷۳ اشتغال، کرمانشاه ۳۶ مسکن و ۲۵۲ اشتغال، کهکیلویه وبویراحمد ۱۵۶ مسکن و ۷۰ اشتغال، گلستان ۱۰۶ مسکن و ۱۰۳ اشتغال، گیلان ۶۵ مسکن و ۱۱۹ اشتغال، لرستان ۷۲ مسکن و ۳۲۰ اشتغال، مازندران ۸۰ مسکن و ۵۶ اشتغال، مرکزی ۴۱ مسکن و ۱۳ اشتغال، هرمزگان ۹۶ مسکن و ۳ اشتغال، همدان ۷۲ مسکن و ۳۶ اشتغال، یزد ۲۲ مسکن و ۳۶ اشتغال، قم ۲۶۶ اشتغال، تهران ۲۰۰ اشتغال، جمعا دو هزار و ۶۲۲ مسکن و ۵ هزار و ۴۵۸ اشتغال همزمان که در هفته بهزیستی عملیاتی و اجرا شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *