برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار به عتبات عالیات در اربعین

17:55 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۳۳
برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار به عتبات عالیات در اربعین
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام ۵ هزار نفر از فعالان اجتماعی طرح توانمندسازی و محرومیت‌زدایی محلات کمتر برخوردار سراسر کشور به عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی (ع) امسال خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‎ رسانی جمعیت هلال احمر؛ افتتاحیه نشست دو روزه شورای هماهنگی ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور صبح امروز با حضور نمایندگان چهار دستگاه متولی این طرح از جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردوگاه امام علی (ع) محمد شهر استان البرز برگزار شد.

در این جلسه و با حضور علی آقامحمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی و محرومیت زدایی اجتماعی محلات کمتر برخوردار کشور، عملکرد ۲ سال اخیر چهار دستگاه متولی در زمینه اجرای طرح‌های محرومیت زدا در سطح محلات جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان داوطلبان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات دو ساله هلال احمر در محلات کمتر برخورداری که به صورت مستقیم تحت تولی‌گری و مسئولیت این جمعیت است، ارائه کرد.

وحید سلیمی در گزارش خود فعالیت‌ها و برنامه‌های توانمندسازی و حمایتی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مسکن، ورزش، مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی، اشتغال آفرینی و افزایش آمادگی محلات در مواجهه با سوانح طبیعی را تشریح و پیشنهاداتی در زمینه توانمندسازی ساکنان محلات کم‌تر برخوردار را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده تا در اربعین حسینی (ع) امسال ۵ هزار نفر از فعالان اجتماعی و ارکان محلات کمتر برخوردار که شامل ۴ هزار نفر مرد و یک هزار نفر زن است، برای زیارت به عتبات عالیات اعزام شوند، تاکید کرد: هزینه اعزام این افراد از سوی ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار تامین می‌شود و در جلسه آتی در زمینه انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام این افراد به عتبات عالیات گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر سازمان داوطلبان، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در تابستان امسال در زمینه‌های آموزش، توانمند سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در محلات کمتر برخوردار فعالیت و نقش آفرینی خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *