سوءاستفاده از ۲۰۰ هزار کودک و بزرگسال در مراکز خدمات دولتی نیوزیلند

8:58 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۶۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوءاستفاده از ۲۰۰ هزار کودک و بزرگسال در مراکز خدمات دولتی نیوزیلند
گزارش منتشرشده ازسوی یک گروه تحقیقی ابعاد پنهانی را درباره سوءاستفاده گسترده از کودکان و بزرگسالان آسیب‌پذیر در مراکز خدمات اجتماعی دولتی نیوزیلند آشکار کرده است.

خبرگزاری میزان - نتایج یک تحقیق در نیوزیلند که به‎تازگی منتشر شده، مردم این کشور را در شوک فرو برده است.

۲۰۰ هزار کودک، جوان و بزرگسال آسیب‌پذیر قربانی شدند

نتایج این تحقیق عمومی نشان داد که در ۷۰ سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار کودک، جوان و بزرگسال آسیب‌پذیر در مراکز خدمات اجتماعی دولتی این کشور مورد سوءاستفاده قرار گرفتند.

این گزارش در حدی تکان‌دهنده بود که کریستوفر لوکسون، نخست‌وزیر نیوزیلند درباره یافته‌های آن ابراز تاسف کرد. 

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که تقریبا یک نفر از هر ۳ کودک و بزرگسال آسیب‌پذیر تحت مراقبت از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ نوعی سوء‌استفاده را تجربه کرده‌اند، یافته‌ای که می‌تواند دولت را با میلیارد‌ها دلار درخواست غرامت جدید مواجه کند.

لوکسون در یک کنفرانس خبری، گفت: این یک روز تاریک و غم‌انگیز در تاریخ نیوزلند است؛ ما باید بهتر عمل می‌کردیم و من مصمم هستم که این کار را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: عذرخواهی رسمی در ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) انجام خواهد شد.

نویسندگان گزارش با بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بازمانده سوء‌استفاده در نیوزیلند، که ۵.۳ میلیون نفر جمعیت دارد، مصاحبه کردند. در این تحقیق، موارد متعددی از سوء‌استفاده‌ها در مراکز خدمات اجتماعی دولتی، از جمله تجاوز جنسی، عقیم‌سازی و شوک الکتریکی که در دهه ۱۹۷۰ به اوج خود رسیده بود، ثبت شده است. 

بومی‌ها در میان قربانیان

این گزارش نشان می‌دهد که افراد جامعه بومی مائوری و همچنین افرادی که دارای ناتوانی ذهنی یا جسمی هستند، به ویژه در برابر آزار و اذیت آسیب‌پذیر بودند. 

براساس این گزارش، مقام‌های این کشور با انتقال افراد متجاوز به مکان‌های دیگر و انکار برای سرپوش گذاشتن بر سوء‌استفاده اقدام‌های بسیاری کردند. همچنین بسیاری از قربانیان پیش از اجرای عدالت جان خود را از دست دادند.

این گزارش می‎گوید: این یک ننگ ملی است که صد‌ها هزار کودک، جوان و بزرگسال در مراکز خدمات اجتماعی دولتی مورد آزار و غفلت قرار گرفتند. 

بیشتر بخوانید:

بومرنگ استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری غرب

کشورهای غربی در جمع بدترین کشور‌ها از نظر آمار تجاوز جنسی

 

تجربه یکی از قربانیان

موئاپولو فرانسیس تاگالوآ، یکی از قربانیان این مراکز است که از سن ۵ تا ۷ سالگی بار‌ها از سوی یک مقام کلیسای مورد آزار و اذیت قرار گرفت. 

تاگالوآ، گفت: او یک معلم محبوب و سرشناس بود، اما کودک آزار هم بود و متاسفانه دختر‌های کوچک دیگری هم بودند که از آن‌ها سوء‌استفاده می‌کرد.

کارول شاو، رئیس گروه تحقیق در مورد یافته‌های این گزارش، گفت: گزارش ما رسوایی ملی را آشکار می‌کند، چیزی که بیش از ۵۰ سال تا امروز ادامه داشته است؛ افرادی که تحت مراقبت قرار گرفتند نوزاد بودند، آن‌ها کودکان خردسال بودند، آن‌ها جوان بودند، آن‌ها بزرگسال بودند که نیاز به مراقبت داشتند؛ آن‌ها تحت عنوان حمایت مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؛ نمی‌توان این موضوع را تحمل کرد.

پائول گیبسون، یکی از محققان این مطالعه، گفت: ما متوجه شدیم که سوء‌استفاده و غفلت گسترده و وحشتناک بود؛ این اتفاق در همه مکان‌هایی که ما از آن‌ها تحقیق کردیم، رخ داده بود؛ این وضعیت فقط از سوی مجرمان فردی ایجاد نشد، بلکه سیستمی بود؛ باید کاری کنیم که این روند متوقف شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *