کامالا هریس کیست؟

11:03 - 01 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۲۴۹
کامالا هریس کیست؟
کامالا هریس اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای جانشینی بایدن در رقابت‌های انتخابی است و حمایت‌ها از او در حال افزایش است.

خبرگزاری میزانکناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، واکنش گسترده‌ای را در سراسر طیف سیاسی این کشور به همراه داشته است.

گمانه‎زنی‌ها درباره گزینه‌های جانشینی بایدن بالا گرفته و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اصلی‌ترین گزینه برای نامزدی حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی به شمار می‌رود.

مقام‌های ارشد حزب دموکرات آمریکا به‌طور فزاینده حمایت خود را از کالاما هریس اعلام کرده‌اند.

کامالا هریس گفته که قصد دارد پس از حمایت جو بایدن از او، به دنبال نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور باشد و کمپینی را به راه انداخته که می‌تواند او را به اولین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی تبدیل کند که ریاست یک حزب سیاسی بزرگ را در آمریکا بر عهده دارد.

همین اواخر و در سال گذشته میلادی، برخی از دموکرات‌ها نگران بودند که دیدگاه‌های منفی هریس می‌تواند به او لطمه بزند و این امر باعث شد تا دموکرات‌های برجسته از حزب دموکرات بخواهند از تضعیف او دست بردارند، اما در هفته‌های پس از اجرای مناظره جو بایدن، هریس به یک جانشین کلیدی بایدن تبدیل شد.

یک نظرسنجی اخیر نشان داده که او در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان، بهتر از بایدن و سایر رقبای بالقوه دموکرات عمل کرده است.

کامالا هریس کیست؟

زندگی شخصی هریس

هریس در سال ۱۹۶۴ در ایالت کالیفرنیا متولد شد؛ مادر او شیامالا گاپالان و پدرش دونالد هریس، از فعالان سیاسی برکلی و مهاجرانی از هند و جامائیکا بودند.

وی در اوکلند بزرگ شد و بیشتر دوران سیاسی خود را در منطقه خلیج کالیفرنیا گذراند.

پس از اخذ مدرک حقوق از دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوقی هاستینگز، معاون دادستان منطقه آلامدا کانتی شد و سپس در دادستانی منطقه سانفرانسیسکو و دفاتر دادستانی این شهر فعالیت کرد.

در سال ۲۰۰۳، او به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو و ۷ سال بعد، به عنوان دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شد؛ اولین زن، اولین سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی که این سمت را به دست آورد.

سوابق هریس در اجرای قانون بعداها برای کمپین‌های سیاسی او در سنا و کاخ سفید هم به عنوان یک فرصت و هم بار سنگینی تبدیل شد؛ از جمله سیاست‌های جنجالی‌تر او، برنامه‌ای درباره مدارس بود که از آن حمایت می‌کرد، که به والدین اجازه می‌داد در صورتی که فرزندانشان روز‌های زیادی از مدرسه را از دست می‌دادند، متهم به تخلف شوند، هریس بعد‌ها گفت که از عواقب ناخواسته این برنامه متأسف است.

در سال ۲۰۱۶، هریس در مناقصه خود برای جانشینی باربارا باکسر، سناتور مستعفی کالیفرنیا، پیروز شد و دومین زن سیاه‎پوستی شد که تاکنون در سنای آمریکا حضور یافته است.

کامالا هریس کیست؟

به‌عنوان سناتور به‌خاطر شیوه بازجویی‌های دادستانی‌اش در جلسات استماع با مقام‌ها و نامزد‌های دولت ترامپ، از جمله جف سشنز، دادستان کل و برت کاوانا، قاضی دیوان عالی، شهرت داشت.

سه سال بعد، در ژانویه ۲۰۱۹، او وارد انتخابات مقدماتی ریاست‎جمهوری حزب دموکرات شد؛ هریس از همان ابتدا به ماهیت تاریخی مبارزات انتخاباتی خود اذعان داشت و پیشنهاد خود را در تعطیلات فدرال به مناسبت تولد مارتین لوتر کینگ جونیور آغاز و یک کنفرانس خبری در دانشگاه هاوارد برگزار کرد؛ کالج تاریخی سیاه‌پوستان که در سال ۱۹۸۶ از آن فارغ التحصیل شده بود.

هریس یکی از ده‌ها دموکرات از جمله جو بایدن بود که به دنبال نامزدی این حزب در سال ۲۰۲۰ بود؛ وی پس از انصراف از نامزدی، پیش از اینکه در آگوست ۲۰۲۰ به عنوان معاون او انتخاب شود، جانشین برجسته بایدن شد.

بایدن در آن زمان در ایمیلی به هوادارانش گفت: کامالا هریس بهترین کسی است که به من کمک می‌کند این مبارزه را با ترامپ و مایک پنس انجام دهم و سپس از ژانویه ۲۰۲۱ این کشور را مدیریت کنم.

کامالا هریس کیست؟

هریس و قلمرو ناشناخته حزب دموکرات

تعداد فزاینده‌ای از مقام‌های دموکرات و کمک‌کنندگان مالی در حال حاضر از هریس حمایت کرده‌اند، از جمله اعضای حزب سیاه‌پوست کنگره، بیل و هیلاری کلینتون و نامزد‌های دموکرات سنا.

کامالا هریس کیست؟

در حالی که دموکرات‌ها منتظر بودند تا بایدن تصمیم خود را بگیرد، حامیان هریس در پشت صحنه طی هفته گذشته تلاش می‌کردند تا از وی حمایت کنند؛ نه برای بیرون راندن بایدن، بلکه برای اینکه در صورت ترک رقابت‌ها از سوی بایدن، آماده باشند.

شبکه حامیان او شامل تعدادی از متحدان کلیدی زن سیاه‌پوست دموکرات است که برای هفته‌ها بی سر و صدا سازماندهی می‌کردند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت کناره‌گیری بایدن، او در موقعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.

متحدان هریس این لحظه را به‌عنوان «قلمرو ناشناخته» توصیف می‌کنند، اما مطمئن هستند که این حزب می‌تواند روز‌های آینده را پشت سر بگذارد، زیرا بایدن از او حمایت کرده است.

برای اهداکنندگان، تصمیم بایدن برای خروج از رقابت و حمایت از هریس نشان‌دهنده تغییر برای حزب دموکرات است که بسیاری علنا آن را پذیرفته‌اند.

کامالا هریس کیست؟

نگاهی به سابقه فعالیت هریس

هریس چندین ویژگی را در حرفه خود کسب کرده و تبدیل به اولین زن سیاه‌پوستی شده که تقریبا هر نقشی را ایفا کرده است؛ دادستان منطقه سانفرانسیسکو، دادستان کل کالیفرنیا، سناتور کالیفرنیا و معاون رئیس‌جمهور.

هریس همچنین اولین دختر مهاجر بود که به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شد.

وی تا حد زیادی از سیاست‌های امضا شده دولت بایدن، از جمله قوانین زیرساختی، مهاجرت و کنترل سلاح استقبال کرده است.

به‌ویژه، وی وظیفه مدیریت تلاش‌ها برای جلوگیری از مهاجرت از آمریکای مرکزی را بر عهده دارد.

کامالا هریس کیست؟

آیا هریس می‌تواند ترامپ را شکست دهد؟

این سوال بزرگ برای دموکرات‌ها باقی می‌ماند که آیا او قادر به شکست دونالد ترامپ در رقابت انتخاباتی خواهد بود یا خیر؛ اگرچه بایدن از هریس حمایت کرده، اما این بدان معنا نیست که او حمایت حزب دموکرات را که کمتر از یک ماه تا شروع کنوانسیون آن زمان باقی مانده، دریافت خواهد کرد یا خیر.

البته دموکرات‌ها ممکن است نخواهند در صحن کنوانسیون در شیکاگو بجنگند چرا که این امر ناخوشایند به نظر می‌رسد و بنابراین آن‌ها ممکن است به سرعت درباره کامالا هریس متحد شوند و سپس به دنبال انتخاب یک معاون رئیس‌جمهور باشند که شاید در زمینه‌های دیگر به آن‌ها کمک کند.

نظرسنجی‌های اخیر که پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ انجام شد، نشان نمی‌دهد که هریس بیشتر از بایدن بتواند ترامپ را شکست دهد.

حامیان هریس استدلال کرده‌اند که این نظرسنجی‌ها ممکن است اکنون که بایدن از رقابت خارج شده است تغییر کند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *