حمایت نظامی ادامه‌دار آمریکا از اشغالگران با وجود نسل‌کشی در غزه

9:59 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۰۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمایت نظامی ادامه‌دار آمریکا از اشغالگران با وجود نسل‌کشی در غزه
آمریکا در حالی که همه گزارش‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در نوار غزه نسل‌کشی می‌کند، اما همچنان از این رژیم حمایت تسلیحاتی می‌کند.

خبرگزاری میزان - دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، حمایت خود از رژیم صهیونیستی را در قالب یک بسته امنیت ملی ۱۰۵ میلیارد دلاری، شامل کمک‌های نظامی و بشردوستانه به این رژیم و اوکراین اعلام کرد. 

از این ۱۰۵ میلیارد دلار، ۱۴.۳ میلیارد دلار به‌عنوان کمک مالی تکمیلی برای حمایت امنیتی از رژیم صهیونیستی، آزادی شهرک‌نشینان زندانی در غزه، ارائه آنچه کمک‌های بشردوستانه به رژیم صهیونیستی و غزه خوانده شده و پر کردن انبار‌های اشغالگران برای سیستم موشکی گنبد آهنین، گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات بود. 

این کمک‌ها همچنین شامل حمایت از دفاع هوایی و موشکی، سرمایه‌گذاری در پایگاه صنعتی و تکمیل ذخایر آمریکا برای کمک به رژیم اشغالگر بود.

حمایت نظامی ادامه‌دار آمریکا از اشغالگران با وجود نسل‌کشی در غزه

این کمک برای بهبود آمادگی سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی و کمک به تهیه و توسعه اجزای مختلف دفاع موشکی است. علاوه بر این، ۳.۷ میلیارد دلار کمک تحت یادداشت تفاهم ۱۰ ساله میان آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه یافته و قابلیت‌های نظامی و امنیتی این رژیم را افزایش می‌دهد.

دولت بایدن به تازگی (فروردین/اردیبهشت) یک بسته کمک اضافی ۹۵ میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان تصویب کرد. از این بسته، ۲۶ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی و ۹.۱۵ میلیارد دلار برای به اصطلاح کمک‌های بشردوستانه به غزه، کرانه باختری و اوکراین اختصاص می‌یابد.

پیامد‌های حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی

چندین دهه حمایت و کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی موقعیت استراتژیک این رژیم در خاورمیانه را به‌طور قابل توجهی شکل داده است.

دفتر رسانه‌ای غزه به تازگی از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا در برابر تجهیز رژیم صهیونیستی که به شهادت ده‌ها هزار فلسطینی در نوار غزه منجر شده، موضع‌گیری کند.

این درخواست در بحبوحه تشدید حمله‌ها از سوی رژیم صهیونیستی که از حمایت آمریکا برخوردار است، مطرح شد.

حمایت نظامی ادامه‌دار آمریکا از اشغالگران با وجود نسل‌کشی در غزه

دولت آمریکا تحت ریاست جو بایدن، با دست داشتن در نسل‌کشی و تهیه سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی برای اشغالگران، فاجعه انسانی را برای فلسطینیان به بار آورده که به شهادت ده‌ها هزار نفر منجر شده است. 

آمریکا تمام انواع سلاح‌های ممنوعه، از جمله موشک‌ها و بمب‌هایی با ۲۰۰ پوند (حدود ۱۰۰ کیلوگرم) مواد منفجره را به رژیم صهیونیستی اعطا کرده است.

براساس گزارش تازه نیویورک تایمز، یک مقام آمریکایی به تازگی گفته که واشنگتن قصد دارد مجوز ارسال بخشی از محموله تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را صادر کند که در بهار به دلیل ادعای نگرانی در مورد تلفات غیرنظامیان در غزه خودداری کرده بود.

این مقام گفت که آمریکا هزار و ۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی (۲۲۶ کیلویی) را به اراضی اشغالی صادر می‌کند. این بمب‌ها بخشی از محموله‌ای بودند که شامل هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی (بیش از ۹۰۰ کیلو) نیز بود، که واشنگتن در ظاهر تصمیم گرفته بود آن‌ها را به رژیم صهیونیستی صادر نکند.

رویکرد فریبکارانه آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه می (اردیبهشت)، ۷ ماه پس از جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه، در ظاهر خط قرمز نادری را برای متحد اصلی واشنگتن ترسیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن بمب و گلوله‌های توپخانه‌ای را در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در جنوب غزه قرار نخواهد داد.

حمایت نظامی ادامه‌دار آمریکا از اشغالگران با وجود نسل‌کشی در غزه

اما آنچه اتفاق در عمل انجام شد، این بود که نه تنها در حمله رژیم صهیونیستی به رفح، بلکه در دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی استفاده شده و می‌شود. از جمله این جنایت‌ها می‌توان به کشتار در اردوگاه النصیرات اشاره کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *