افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی شمال‌شرق پایتخت بعد از ۱۷ سال

13:12 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۹۰۶
افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی شمال‌شرق پایتخت بعد از ۱۷ سال
مجموعه فرهنگی ورزشی قائم (عج) پس از ۱۷ سال از شروع پروژه در شمال‌شرق تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - آیین بهره برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی قائم (عج) صبح امروز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در قالب در یکصد‌و سی‌وچهارمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

سید مهدی صباغ، شهردار منطقه یک تهران در حاشیه این مراسم گفت: کلنگ‌زنی این مجموعه از سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود و تا سال ۱۴۰۱ که همکاران ما این پروژه را مجددا شروع کردند ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از آن زمان تا امروز در طول ۱۷ ماه ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه ارزش به روز این پروژه حدود ۶۲۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: این پروژه طی ۱۷ سال ۵۵ درصد و طی ۱۷ ماه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه امتیار ویژه این پروژه این است که بسیاری از بخش‌های آن آماده استفاده است و امروز به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این مجموعه در هزار و ۵۰۰ متر زمین و در ۵ طبقه و ۷ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا احداث شده و ۲ طبقه پارکینگ دارد تا برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد نکند.

صباغ با اشاره به اینکه ۲۵ فعالیت در این مجموعه از جمله مجموعه آکادمی بین‌المللی دارت، آکادمی بین‌المللی صخره نوردی، سالن ورزش‌های رزمی، نگارخانه، خانه کودک و بازی‌های فکری و تعاملی و رایانه‌ای و یک طبقه سرای محله فعالیت می‌کنند، بیان کرد: حدود ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در این مجوعه شاغل می‌شوند.

محمد آخوندی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: این پروژه از سال ۸۷ آغاز شد و ۵۵ درصد پیشرفت داشت، اما متأسفانه در یک مقطع زمانی متوقف شد و مجددا در سال ۱۴۰۱ و در طول ۱۷ ماه اخیر کار جهادی برای اتمام این پروژه آغاز شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در همه مناطق شهر فعالیت‌های عمرانی در جریان است، ادامه داد: بودجه شهرتهران ۱۵۱ همت و تقریبا ۴ ونیم برابر دوران قبل است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سال‌جاری ۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت، توسعه ورزش اختصاص داده شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری ۳۷ هزار میلیارد تومان بود در حال حاضر ۲ برابر این بودجه را فقط به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه در این دوره تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تعریف پروژه‌های جدید و نگهداشت پروژه‌ها مورد توجه است، گفت: انجام یک میلیون و پانصد هزار تن آسفالت در سال گذشته با رشد صد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده و امسال اهداف بلندتری را پیش‌بینی کردیم و تا ماه تیر امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشتیم و ۷۲۵ تن از ابتدای سال ۱۴۰۳ آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با اصلاح و تکمیل تقاطعات ناقص شهر و احداث تقاطعات جدید، اقدامات مفصلی انجام شده است و مردم تا پایان سال ۱۴۰۳ روند صعودی را شاهد خواهند بود ادامه داد: تا امروز بیش‌از ۱۶۰ کیلومتر از مسیر شهروندان کاهش پیدا کرده است و پل شهید افتخاری از جمله پروژه‌هایی است که امسال در منطقه یک افتتاح می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: در بیش از ۸۵ نقطه شهر عملیات اجرایی داریم و کلان پروژه‌هایی که بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال معطل بودند را پیگیری کردیم.

حق بین بیان کرد: پروژه شهید شوشتری یک ابرپروژه‌ است که تا پایان این دوره از مدیریت شهری فاز اولش افتتاح می‌شود و پروژه‌های دیگری نیز در حال انجام است.

وی توضیح داد: همچنین در رابطه با پل‌های مکانیزه عابر پیاده اقداماتی صورت گرفته و ۲ نمونه از آن‌ها در منطقه ۲ نصب شده است و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده که تا پایان سال ساختار این پل‌ها تغییر کنند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *