انتخابات آمریکا؛ حمایت دموکرات‌ها از نامزدی هریس

9:33 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۸۲۴
انتخابات آمریکا؛ حمایت دموکرات‌ها از نامزدی هریس
جو بایدن در حالی با درخواست برای کناره‌گیری از رقابت انتخاباتی مواجه است که بیشتر دموکرات‌ها معاون وی را گزینه‌ای مناسب برای نامزدی انتخابات می‌دانند.

خبرگزاری میزان - گروهی از قانون‌گذاران دموکرات که به سرعت تعداد آن‌ها در حال افزایش است، از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستند که از رقایت‌های انتخابات آمریکا کناره‌گیری کند.

این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که بایدن اصرار دارد آماده است هفته آینده به مسیر مبارزات انتخاباتی بازگردد تا با آنچه او «چشم‌انداز تاریک» طرح‌شده از سوی دونالد ترامپ خواند، مقابله کند.

بایدن می‎گوید که سخنرانی ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان «دیدگاه تاریکی برای آینده» را به نمایش گذاشت.

رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: با هم، به‌عنوان یک حزب و به‌عنوان یک کشور، می‌توانیم ترامپ را در پای صندوق‌های رای شکست دهیم، خطرات زیاد است و انتخاب روشن است، ما با هم پیروز خواهیم شد.

حمایت دموکرات‌ها از نامزدی کامالا هرییس

در حالی که جو بایدن با فشار فزاینده‌ای برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی مواجه است، بیشتر دموکرات‌ها فکر می‌کنند که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، گزینه مناسبی برای جایگزینی بایدن خواهد بود.

یک نظرسنجی جدید از مرکز تحقیقات روابط عمومی AP-NORC نشان داد که از هر ۱۰ دموکرات، ۶ نفر معتقدند کامالا هریس در جایگاه نامزد انتخاباتی، عملکرد خوبی خواهد داشت.

از هر ۱۰ دموکرات، ۲ نفر بر این عقیده هستند که او گزینه مناسبی نیست و ۲ نفر از هر ۱۰ نفر دیگر می‌گویند که به اندازه کافی در این باره نمی‌دانند.

اذعان تدریجی بایدن به ناتوانی در رقابت انتخاباتی

نیویورک تایمز به نقل از نزدیکان بایدن، نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا به‌طور فزاینده‌ای این ایده را می‌پذیرد که ممکن است نتواند به نامزدی در انتخابات ادامه دهد.

براساس این گزارش، مشاوران رئیس‎جمهور آمریکا معتقدند که او نمی‌خواهد پیش از سفر نتانیاهو به واشنگتن از نامزدی خود کنار بکشد.

مشاوران بایدن، گفته‌اند: رئیس‌جمهور آمریکا موضع خود را درباره امتناع از کناره‌گیری از انتخابات تغییر نداده است.

بازداشت یک نفر در فلوریدا به اتهام تهدید ترامپ

پلیس فلوریدا، گزارش داد فردی که متهم به تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جی دی ونس، معاون ترامپ و خانواده‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است، دستگیر شد.

اداره پلیس فلوریدا در یک بیانیه خبری گزارش داد که مایکل دبلیو وایزمن را به اتهام تهدید کتبی به قتل، دستگیر کرده است.

وایزمن بدون هیچ حادثه‌ای بازداشت شده و در زندان شهرستان پالم‎بیچ نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *