گزارش|

هاراگیری در رینگ؛ آینده‌سازان بوکس را به حال خود رها نکنید/ چرا قهرمانی کشور امید‌ها برگزار نمی‌شود؟

7:45 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۸۱۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
هاراگیری در رینگ؛ آینده‌سازان بوکس را به حال خود رها نکنید/ چرا قهرمانی کشور امید‌ها برگزار نمی‌شود؟
به نظر می‌رسد تیم بوکس امید ایران به حال خود رها شده است.

خبرگزاری میزان – پس از اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیای بوکس در رده سنی امید به پایان رسید، این تیم تا الان هیچ برنامه و اردویی نداشته و بیش از ۲ ماه است که به حال خود رها شده است.

با اینکه علیرضا استکی، سرمربی تیم بوکس امید پیگیر برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخاب نفرات برتر برای شروع اردو‌ها است، تا این لحظه حتی یک زمان تقریبی هم برای برگزاری این رقابت‌ها مشخص نشده!

شواهد امر نشان می‌دهد برگزاری رقابت‌های بزرگسالان در اولویت است که در این خصوص ایرادی به فدراسیون وارد نیست، اما اینکه تیم امید فراموش شود بزرگترین مُشت به خودی است، چون این تیم پس از سال‌ها با قدرت تشکیل شده و می‌تواند بوکسور‌های جوانان را رفته رفته به بزرگسالان اضافه کند.

از زمان تشکیل این تیم مقرر شد علیرضا استکی هدایت تیم امید را بر عهده داشته باشد و پس از چند ماه کشمکش سرانجام اردو‌ها هم استارت زده شد و در این بین روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس حامی بزرگ تیم امید بود. حسینی که خودش مشت خورده است، می‌داند که تیم امید بهترین راه برای اضافه کردن استعداد‌های ناب بوکس به بزرگسالان است و با عدم برگزاری اردو‌ها و قهرمانی کشور در بوکس ایران نسل کشی صورت می‌گیرد.

در همین چند سال اخیر بوکسور‌های بی‌شماری در کشورمان حضور داشته‌اند که پس از نوجوانان و جوانان نتوانستند به حق خود برسند، چون خلاء موجود در رده جوانان و بزرگسالان باعث شده بود اعتماد به نفس این استعداد‌ها از بین برود.

قهرمانانی مانند رضا حسن نیا، امیر حسن ثقفی، فرهاد مرادی و چندین بوکسور مستعد دیگر از جمله مشتزنانی هستند که شاید اگر در زمانی که اوج بوکس خود را تجربه می‌کردند، تیم امید با قدرت کار می‌کرد، الان چندین مدال آسیایی و حتی جهانی داشتند، اما متأسفانه به حق خود نرسیدند.

با این شرایط بهتر است تیم امید فراموش نشود و رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار شود تا استعداد‌های برتر استان‌ها شناسایی شده تا اردو استارت بخورد. 

در این بین شنیده می‌شود از سوی فدراسیون بوکس پیشنهاد شده خود کادرفنی ۱۰ تا ۱۲ بوکسور به اردو دعوت کند که امیدواریم این موضوع در حد شایعه باشد، چون این کار علاوه بر غیرحرفه‌ای بود، بسیار غیرفنی است و حق استان‌هایی که بوکسور مستعد، اما ناشناس دارند را پایمال می‌کند.

در هر صورت امید می‌رود در هیاهوی اضافه شدن مربیان کوبایی، شرایط تیم امید هم بررسی شود تا هرچه زودتر اردو‌ها با علیرضا استکی استارت بخورد، چون اتلاف وقت تنها بوکسور‌ها را بی انگیزه می‌کند و دود این اشتباه به چشم بوکس ایران خواهد رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *