انتخابات آمریکا؛ بایدن می‌ماند یا می‌رود؟

10:42 - 29 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۷۵۲
انتخابات آمریکا؛ بایدن می‌ماند یا می‌رود؟
گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، با توجه به افزایش درخواست‌های هم‌حزبی‌هایش، قوت گرفته است.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با فشار فزاینده‌ای مواجه شده است.

تاکنون برخی از چهره‌های شناخته شده آمریکا از بایدن خواسته بودند که از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کند.

در همین حال، واشنگتن پست گزارش داد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به متحدانش گفته که توانایی جو بایدن برای پیروزی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به خطر افتاده است.

در این گزارش به نقل از افراد مطلع آمده که اوباما گفت مسیر بایدن به سوی پیروزی بسیار شخت شده و او همچنان نگران حفاظت از بایدن و میراث او به‌عنوان رئیس‌جمهور است. 

همچنین برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دموکرات‌ها بر این باورند که بایدن در اسرع وقت در پایان این هفته تحت فشار سران حزب و دوستان نزدیک خود از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ کناره‌گیری خواهد کرد.

با این حال، کارزار انتخاباتی بایدن بار دیگر تاکید کرد که برای سناریویی که در آن بایدن نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات نباشد، آماده نمی‌شود.

نیویورک تایمز: بایدن احتمالا می‌داند که در انتخابات پیروز نخواهد شد

نیویورک تایمز به نقل از چند نفر از نزدیکان جو بایدن گزارش داده که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، این ایده را پذیرفته که ممکن است مجبور شود از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، زیرا پیشی گرفتن از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق برای او بسیار دشوار خواهد بود.

این روزنامه به نقل از یکی از افراد نزدیک به بایدن گفت که رئیس‌جمهور آمریکا هنوز تصمیم خود را برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری نگرفته است.

با این حال، این روزنامه به نقل از منبع دیگری گفته که واقعیت در حال وقوع است و اگر بایدن به زودی اعلامیه‌ای مبنی بر تایید کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور به‌عنوان جانشین خود ارائه دهد، تعجب‌آور نخواهد بود.

درخواست ۲ دموکرات دیگر از بایدن برای کناره‌گیری

جان تستر، سناتور مونتانا دومین سناتوری است که از بایدن خواست از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند. پیش از این، پیتر ولش، سناتور ورمونت این درخواست را مطرح کرده بود.

تستر در بیانیه‌ای گفت: من با بایدن برای منافع مونتانا کار کرده‌ام و هرگز از ایستادن در برابر او هرگاه اشتباه می‌کند، نترسیدم؛ و در حالی که من از تعهد او به خدمات عمومی و کشورمان قدردانی می‌کنم، اما معتقدم که بایدن نباید به دنبال انتخاب مجدد برای یک دوره دیگر باشد. 

در همین حال، جیم کاستا، نماینده کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت که بایدن باید مشعل را به نسل بعدی بدهد تا میراثی را که آغاز کرده ادامه دهد.

تازه‌ترین درخواست‌ها تعداد دموکرات‌های کنگره را که علنا از بایدن خواسته‌اند از رقابت خارج شود به ۲۵ نفر رسانده است.

سناتور آمریکایی: بایدن در صورت کناره‌گیری استعفا کند

به گزارش پولیتیکو، مارکو روبیو، سناتور آمریکایی پیشنهاد کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در صورت کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ باید استعفا کند.

در این گزارش آمده که روبیو این اظهارات را زمان گفتگو با خبرنگاران در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی پس از انتشار اخباری مبنی بر ابتلای بایدن به کووید-۱۹ بیان کرد. 

پولیتیکو به نقل از روبیو، نوشت: سوال این است که اگر او (بایدن) به دلیل نداشتن توانایی به‌عنوان نامزد آن‌ها (دموکرات‌ها) انتخاب نشود، چگونه می‌تواند برای ۶ ماه آینده رئیس‌جمهور ما باشد؟

ترامپ نامزدی جمهوری‌خواهان را پذیرفت 

دونالد ترامپ طی سخنرانی در پایان مجمع ملی ۴ روزه حزب جمهوری‌خواه در میلواکی، به‌طور رسمی نامزدی حزبش در انتخابات ماه نوامبر (آبان) این کشور را پذیرفته است. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی این سخنرانی را ایراد کرد که بعد از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره تلویزیونی ۷ تیر و صدور احکامی به نفع او در دادگاه‌ها، در حال افزایش آرا خود است. 

این همچنین نخستین سخنرانی او بعد از جان به در بردن از تلاش سوءقصد در تجمعی انتخاباتی در روز شنبه بود.

ترامپ در این سخنرانی، گفت: با هم، عصر تازه‌ای از امنیت، رفاه و آزادی برای شهروندان همه نژادها، مذاهب، رنگ‌ها و عقاید را آغاز می‌کنیم.

دونالد ترامپ در این سخنرانی از آنچه «ایمن‌سازی مرزها، اوج گرفتن اقتصاد و بازگشت نظم و قانون به خیابان‌ها، بازگشت وطن‌پرستی به مدارس و آنچه بازگرداندن صلح، ثبات و هارمونی به سراسر جهان» می‌خواند، صحبت کرد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *