انتخابات آمریکا؛ بایدن به کرونا مبتلا شد

13:15 - 28 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۶۹۴
انتخابات آمریکا؛ بایدن به کرونا مبتلا شد
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که با فشار‌های فزاینده‌ای از سوی دموکرات‌ها برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مواجه بوده، به کرونا مبتلا شده است.

خبرگزاری میزان - آزمایش کووید-۱۹ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مثبت شد و او را مجبور کرد تا یک رویداد مبارزات انتخاباتی در لاس‌وگاس را لغو کند. این در حالی است که فشار‌ها بر او برای کناره‌گیری از انتخاب ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا افزایش یافته است.

کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن ۸۱ ساله علائم خفیفی را تجربه می‌کند و به خانه خود در ایالت دلاور پرواز خواهد کرد. بایدن خود را در آنجا قرنطینه می‌کند.

ژان‌پیر گفت که بایدن قصد دارد آخر هفته طولانی را در خانه ساحلی خود در دلاور بگذراند. مشخص نیست که ابتلای بایدن به کرونا تا چه زمانی او را از مسیر مبارزات انتخاباتی باز می‌دارد.

کوین اوکانر، پزشک ریاست‌جمهوری آمریکا، در یادداشتی گفت که بایدن علائم تنفسی، از جمله رینوره [آبریزش بینی]و سرفه و همچنین کسالت عمومی را تجربه می‌کند.

اطلاع قبلی سرویس مخفی آمریکا از خطر ترور ترامپ

منابع مطلع گفتند که سرویس مخفی آمریکا درباره توماس متیو کروکس اخطار دریافت کرده و ۱۰ دقیقه پیش از روی صحنه رفتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از وجود تهدید ترور آگاه بود؛ اما به هر حال گردهمایی متوقف نشده و ترامپ به سخنرانی پرداخت.

این منابع همچنین گفتند که یک ساعت پیش از تیراندازی به سرویس مخفی درباره سوءظن به یک نفر هشدار داده شده بود. 

منابع گفتند که کروکس در زمان اعلام اخطار به‌عنوان فردی که مسلح است، معرفی نشده بود. 

حمایت جی‌دی ونس از دونالد ترامپ

جی‌دی ونس، معاون انتخاباتی دونالد ترامپ، طی سخنرانی در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، از واکنش سرسختانه رئیس‌جمهور سابق به تلاش برای ترور او استقبال کرد و ترامپ را مبارزی سرسخت معرفی کرد که عمیقا به آمریکا و مردم آن نیز اهمیت می‌دهد.

سناتور اوهایو تا حد زیادی از لفاظی‌های تهاجمی خودداری و به واکنش ترامپ در لحظاتی پس از تیراندازی به او در یک گردهمایی مبارزاتی اشاره کرد.

ونس که ترامپ را در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ «یک احمق» توصیف کرده بود، گفت که این سرمایه‌دار که تبدیل به سیاستمدار شده برای خدمت به کشورش سوءاستفاده، تهمت و آزار را متحمل شده است. 

شومر و پلوسی فشار بر بایدن را افزایش دادند

براساس گزارش رسانه‌های آمریکا، سران ارشد دموکرات، از جمله چاک شومر، حکیم جفریس و نانسی پلوسی به جو بایدن نسبت به توانایی او برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر ابراز نگرانی کرده‌اند.

شومر، رئیس دموکرات‌های سنا و جفریس، رئیس دموکرات‌های مجلس نمایندگان، به بایدن که ۸۱ سال سن دارد، گفته‌اند که از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

در همین حال، گزارش شده است که پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان در تماس تلفنی به بایدن گفته است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او نمی‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد. 

پلوسی گفت که این وضعیت حتی می‌تواند شانس دموکرات‌ها برای پیروزی در مجلس نمایندگان در ماه نوامبر را از بین ببرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *