رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: نباید در اجرای عدالت تاخیر وجود داشته باشد

14:54 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: نباید در اجرای عدالت تاخیر وجود داشته باشد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت و احقاق حق نباید با تاخیر انجام شود و مسئولین قضایی باید سعی کنند تا با کار جهادی رسیدگی‌ها را تا پایان سال به زیر ۶۰ روز برسانند.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، محمد علی‌نژاد معاون قضایی و محمدزاده معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری در ابتدای حضور خود در شهرستان خوی از مجتمع‌های محاکم، خانواده، دادسرای عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف بازدید کردند.

عتباتی و همراهان در این بازدید که شش ساعت به طول انجامید با حضور در تمامی شعب، ضمن دیدار با همکاران و گفت‌وگو با تعدادی از مراجعین، عملکرد حوزه قضایی خوی را از لحاظ حرکت بر مدار و مسیر تحقق اهداف برنامه عملیاتی۱۴۰۳ ارزیابی و ارشادات لازم را ارائه کردند.

وی همچنین بر تشکیل جلسات مشترک بین قضات محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب با حضور معاون ناظر حوزه قضایی به منظور تشریک مساعی، بهبود کیفیت رسیدگی‌ها و اتقان آرا تاکید کرد.

وی به تعمیق و ترویج فرهنگ گذشت و ایثار که نیاز امروز جامعه است نیز پرداخت و گفت: امسال چهارمین سال است که در استان پویشی تحت عنوان به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم در استان از ابتدای ماه محرم به برگزار شده و تا اربعین ادامه دارد و حتی در کشور هم رواج یافته است و برکات بسیاری در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته به طوری که در هفته اول محرم اولیای دم ۱۲ محکوم به قصاص نفس به احترام امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا از حق قصاص خود گذشته و به محکومان فرصت دوباره زندگی دادند که باید از ظرفیت‌های موجود در تبیین و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه بهره برد.

عتباتی همچنین تاکید کرد: در اجرای عدالت و احقاق حق نباید تاخیری صورت پذیرد و علاوه بر این باید کنترل ورود و وقوع وجود داشته باشد و همکاران نیز تلاش کنند با کار جهادی و افزایش اوقات، رسیدگی‌ها را تا پایان سال به زیر ۶۰ روز برسانند.

اهتمام ویژه به امر اجرای احکام کیفری و مدنی و ثبت احکام جلب در سامانه، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، اتقان آرا، حفظ کرامت و جلب رضایتمندی مراجعین، کاهش موجودی، نظم و انضباط کاری، بررسی سامانه مدیریت پرونده، تجهیزات و فضای فیزیکی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در امر صلح و سازش از جمله مواردی بود که عتباتی و همراهان در این بازدید مورد توجه و ارزیابی قرار دادند.

وی همچنین با کارکنان دادگستری خوی نیز گفت‌وگو و پای صحبت‌ها و مشکلات آن‌ها نشست و دستورات لازم را برای رفع این مشکلات صادر کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مشکلات ۳۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: نباید در اجرای عدالت تاخیر وجود داشته باشد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه دیگر مسئولین قضایی در ادامه برنامه سفر کاری خود به خوی با برپایی ملاقات مردمی با بیش از ۳۵ نفر از مراجعین به این دادگستری دیدار چهره به چهره کرد.

عتباتی و همراهان در جریان این ملاقات مردمی که با اطلاع رسانی قبلی صورت گرفت ضمن رسیدگی به درخواست‌های مراجعین و بررسی آن‌ها در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بدون واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی که سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌شود و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آن‌ها است.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *