کتاب «روباهِ توی تاریکی» به چاپ سوم رسید

11:50 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۵۱
کتاب «روباهِ توی تاریکی» به چاپ سوم رسید
کتاب «روباهِ توی تاریکی» نوشته آلیسون گرین و با ترجمه رضی هیرمندی به چاپ سوم رسید. 

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «روباهِ توی تاریکی» در ۳۴ صفحه مصور رنگی و شمارگان ۱۰۰۰نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی (پرنده آبی) به چاپ سوم رسید. 

خرگوش مثل فشنگ می‌دوید، می‌رفت سمت خانه‌اش … چی شده بود؟ هیچی روباه در تاریکی دنبالش می‌کرد. 

وقتی رسید داخل خانه‌اش تازه تق تق‌ها شروع شد اردکی که کامیونش در جاده چپه شده بود و از ترس روباه در تاریکی به خانه خرگوش پناه آورده بود، موش کوچکی که از صدای همهمه روباهی در تاریکی ترسیده بود و به آنجا آمده بود و بره سفید کوچکی که گمان می‌کرد روباه در تاریکی را دیده، آخر مگر تخت خرگوش چقدر جا داشت تا این همه حیوان ترسیده از «روباهِ توی تاریکی» آنجا بخوابند تا صبح؟ و باز هم تق تق… این دیگر کی بود پشت در؟ اوه! یک بچه روباه که مادرش را گم کرده و گریه می‌کند…

در خلاصه کتاب «روباهِ توی تاریکی» آمده است: 

«روباهِ توی تاریکی» کتابی در مورد شکست و ترس و مکانیسم مواجه با ترس است. 

این کتاب در مورد گروهی از حیوانات است که از ترس روباه در یک شب تاریک به هم پناه میبرند و در مواجهه با روباه به این موضوع پی می‌برند که روباه آنقدر هم ترسناک نبوده است و همه حیوانات در کنار روباه شب را با آرامش می‌گذرانند. 

کتاب «روباهِ توی تاریکی» نشان می‌دهدترس‌ها در ذهن ما قوی‌تر و ترسناک‌تر از شکل واقعی خود هستند، ترس‌ها از ما محافظت می‌کنند و ترس حسی دفاعی و منطقی است که ما را زنده نگه می‌دارد، ولی گاهی در ذهن ما ترسناک و غیرمنطقی است و مواجهه شدن با آن گاهی نجات بخش است. 

خواندن این کتاب برای کودکان بسیار آموزنده است زیرا ترس را به عنوان یک هیجان به رسمیت می‌شناسندو راه مواجهه و رفع آن را به کودکان آموزش می‌دهد، خواندن این کتاب را به والدین و کودکان برای حل یکی از مهمترین مشکلات دوران کودکی که ترس از تاریکی و ناشناخته هاست توصیه می‌کنیم. 

«کتابها را تنها نگذاریم». 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *