تشدید اختلاف میان نتانیاهو و مقام‌های ارتش رژیم صهیونیستی

11:16 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۲۸
تشدید اختلاف میان نتانیاهو و مقام‌های ارتش رژیم صهیونیستی
تنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مقام‌های ارشد این رژیم در روز‌های اخیر بیش از گذشته آشکار شده است.

خبرگزاری میزان - هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، خواسته است به دلیل اظهارات اخیرش عذرخواهی کند.

نتانیاهو به‎تازگی از ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل آنچه اعمال نکردن فشار کافی بر جنبش مقاومت اسلامی حماس برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات عنوان شده، انتقاد کرده بود.

به گزارش کانال ۱۲ عبری، نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: برای ماه‌ها هیچ پیشرفتی حاصل نشد، زیرا فشار نظامی به اندازه کافی قوی نبود.

مقام‌های نظامی، اظهارات نتانیاهو را به این معنا تفسیر کردند که او می‌خواهد در رفح اقدامی انجام دهد، اما افسران ارشد ارتش این کار را دنبال نکردند و او را مجبور به فشار بر آن‌ها کردند.

هالوی در جلسه اخیر خود که با حضور مدیران شین بت و موساد برگزار شد، از نتانیاهو خواست عذرخواهی کند.

شکاف میان نتانیاهو و گالانت

رسانه‌های عبری بر شکاف عمومی بین بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کردند که باعث نگرانی شدید مقام‌های ارشد دستگاه امنیتی این رژیم از جمله ارتش اشغالگر صهیونیست، شین‌بت و موساد شده است.

مقام‌های بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های درگیری شخصی و سیاسی بین نتانیاهو و گالانت هشدار داده‌اند.

کانال ۱۲ عبری به نقل از از یک منبع آگاه گزارش داد که اختلاف بین نتانیاهو و گالانت در حال تبدیل  ارتش رژیم صهیونیستی، شین‌بت و موساد به واسطه در زمان جنگ است.

منبع دیگری به کانال ۱۳ عبری گفته یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی در مورد موضوع «روز بعد از جنگ» به توافق نرسیده این است که نتانیاهو موافق با طرح گالانت نیست.

یک منبع امنیتی دیگر تایید کرد که برای مدت طولانی ملاقاتی سه‌جانبه بین نخست‌وزیر، وزیر امنیت داخلی و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برگزار نشده و این امر نشان می‌دهد که روابط بین مقام‌های ارشد این رژیم چقدر وحشتناک است.

جلوگیری نتانیاهو از ضبط جلسات کابینه امنیتی

بنا به گزارش پایگاه روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بنیامین نتانیاهو تمام اقدام‌های ممکن را برای جلوگیری از ضبط جلسات کابینه امنیتی از سوی ارتش این رژیم انجام می‌دهد.

پایگاه هاآرتص نوشت: از جمله اقدام‌های انجام شده از سوی نتانیاهو این است که او دستور داد که به محض شروع جنگ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، سیستم ضبط در مرکز فرماندهی در مقر ارتش رژیم صهیونیستی خاموش شود.

به‌طور معمول، سیستم ضبط ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور خودکار عمل می‌کند تا دستور‌ها را ارسال و اطمینان حاصل کند که آن‌ها با دستور‌های صادر شده در جلسات مطابقت دارند؛ با این حال، از زمان آغاز جنگ غزه، دفتر نخست‌وزیری وظیفه ضبط و رونویسی جلسات را به دستور نتانیاهو بر عهده گرفته است.

روابط بین نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی همواره پرتنش بوده و به نظر می‌رسد این تنش‌ها با جنگ غزه تشدید شده است.

تنش بین آن‌ها منجر به موقعیت‌هایی شده که دو طرف تصمیم‌های متناقضی گرفته‎اند، به‌ویژه در اواسط ژوئن در مورد «توقف تاکتیکی» در جنگ.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *