گفت‌وگو|

رجبی: رضاییان خرید مناسبی برای استقلال نبود/ تیم ملی با این شرایط لطمه می‌خورد

0:30 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۴۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
رجبی: رضاییان خرید مناسبی برای استقلال نبود/ تیم ملی با این شرایط لطمه می‌خورد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: در پستی که رضاییان را جذب کردیم بازیکنان زیادی داشتیم و خرید مناسبی برای استقلال نبود .

رضا رجبی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پیش از آغاز فصل جدید، اظهار داشت: هلدینگ خلیج فارس طی چند ماهی که مالکیت باشگاه استقلال را بر عهده گرفته طبق سیاست‌های خودش پیش رفته و گزینه‌هایی را انتخاب کرده که مد نظر خودشان بوده. با این روش استقلال وارد حاشیه خواهد شد. 

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس ابتدا از آکادمی شروع کرد و نفراتی را که انتخاب کردند، تقریباً خوب بود. در مرحله دوم هیئت مدیره باشگاه را انتخاب کردند که از نظر من اشتباهات زیادی شکل گرفت از جمله انتخاب مصطفی کارخانه که یک گزینه شخصی هلدینگ بود. مالک باشگاه استقلال بدون توجه به هواداران تصمیمات خود را می‌گیرند امیدوارم با این انتخابات در آینده اتفاقاتی که رقم می‌خورد به نفع باشگاه باشد.

بلانکو نمی‌تواند دردی از استقلال دوا کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مالک باشگاه دروازه‌بان خارجی برای تیم جذب کرد و سپس جواد نکونام گفت که خبری از این انتقال نداشته. اگر سرمربی یک تیم در نقل و انتقالات تیمش بی‌خبر باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اگر نکونام خبر ندارد پس چه کسی باید با خبر باشد؟ تا زمانی که کمیته فنی نداشته باشیم همین آش و همین کاسه است. یک سری افراد در بدنه باشگاه وجود دارند که بر اساس اینکه چه نفراتی را در اختیار دارند بازیکن می‌خرند نه اینکه چه بازیکنانی برای تیم احتیاج داریم.

رجبی با بیان اینکه بلانکو نمی‌تواند فصل آینده استقلال را به موفقیت برساند، عنوان کرد: بلانکو بازیکن باهوشی است، اما متأسفانه از لحاظ سرعت و تکنیک اُفت کرده و به نظرم او کسی نیست که بتواند در آینده دردی از استقلال دوا کند. باید یک مهاجم شش دانگ و سرعتی بگیریم که در شرایط سخت که تیم به گل نیاز دارد به استقلال کمک کند.

حردانی حق دارد ناراحت باشد و بخواهد جدا شود

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره جذب رامین رضاییان گفت: احترام زیادی برای رامین رضاییان قائل هستم، اما او خرید مناسبی برای استقلال نبود چون در پستی که رضاییان را جذب کردیم بازیکنان زیادی داشتیم از جمله صالح حردانی که عملکرد خوبی داشت و اکنون باید به او حق بدهیم که ناراحت باشد و بخواهد از تیم جدا شود. استقلال اکنون به دو هافبک، بازیساز و وینگر نیاز دارد تا با توجه به شرایط موجود بتوانیم در فصل آینده هجومی‌تر بازی کنیم. 

وی ادامه داد: به نظرم کسانی که در نقل و انتقالات استقلال فعالیت می‌کنند اگر واقعاً به فکر باشگاه هستند باید در نقاطی که ضعف داریم بازیکن بخرند. با این شرایط در فصل آینده باز هم در برخی پست‌ها خلأ خواهیم داشت. تیم‌های حرفه‌ای در اروپا بازیکن‌های زیادی نمی‌خرند بلکه می‌گردند و نقاط ضعف تیم را شناسایی می‌کنند و نسبت به آن بازیکن جدید جذب می‌کنند. منچسترسیتی نمونه بارز همین موضوع است که روی اصول کار می‌کنند و با خرید بازیکن‌های مد نظر همواره بین مدعیان قهرمانی هستند و در آخر فصل قهرمان می‌شوند.

تا وقتی روی بازیکنان ۴۰ ساله سرمایه‌گذاری می‌کنیم فوتبالمان نابودتر خواهد شد

رجبی اظهار داشت: نکونام تصور می‌کند که هیئت مدیره با نظر خودش باید برای او بازیکن بخرد و او کنار بیاید و از یک دیدگاه دیگر پیش خودش می‌گوید که چون هواداران از خریدها راضی هستند پس همین کافی است! آنقدر بازیکن بی‌کیفیت داریم که هیچگاه تیم ملی فوتبالمان رشد نخواهد کرد. تا زمانی که روی بازیکنان ۴۰ ساله سرمایه‌گذاری می‌کنیم فوتبالمان نابود و نابودتر خواهد شد. 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه چرا باشگاه از وجود پیشکسوتان استفاده نمی‌کند و آن‌ها را به بدنه باشگاه تزریق نمی‌کند، گفت: ۱۲ سال در استقلال بوده‌ام و در تمام رده‌های این تیم بازی کردم، اما اکنون خانه‌نشین هستم. با وجود تمام مدارکی که در اختیار دارم یک سری مافیای فوتبال خوششان نمی‌آید که ما به باشگاه برویم. خوشبختانه جوانان با استعدادی در آکادمی داریم، اما اگر حمایت نشوند به بیراهه خواهند رفت. زمانی که مدیر آکادمی بودم یکی از دلایلی که ما را بیرون کردند این بود که خودشان بازیکن می‌آوردند و من رد می‌کردم. باشگاه باید روی بازیکنان زیر ۲۶ سال سرمایه‌گذاری کند و با آن‌ها قرارداد طولانی مدت ببندد. سامان تورانیان یکی از همان بازیکنانی است که باید به او بها داده شود چرا که می‌تواند قله‌های پیشرفت را فتح کند.

۷۰ درصد بازیکنان تیم ملی شرایط خوبی ندارد

وی‌ با بیان اینکه باید بیشتر از هر وقت دیگر به فکر تیم ملی باشیم، بیان کرد: مدتی دیگر تیم ملی باید در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی بازی کند. گروه سختی داریم و هر کس که بگوید این گروه آسان است قطعاً اشتباه کرده. ۷۰ درصد بازیکنان تیم ملی ایران شرایط خوبی ندارد. آن‌ها می‌خواهند پس از مدت‌ها با بازیکنانی که در اختیار باشگاه‌ها بوده تمرین کنند. آیا بدن بازیکنان آماده است؟ باشگاه‌ها نقش بسیار عمده‌ای در آماده‌سازی بازیکنان دارند و باید هم‌پیمان شوند تیم ملی از این موضوع ضربه نخورد.

کار سختی پیش روی قلعه‌نویی خواهد بود

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگر برگزاری بازی دوستانه است که به نظرم تیم ملی مدت طولانی است که رقابت دوستانه با تیمی برگزار نکرده. با توجه به تعطیلی لیگ و فوتبال ایران کار سختی در پیش روی قلعه‌نویی خواهد بود و باید بهترین تدابیر را برای آماده‌سازی تیم ملی بیندیشند. تیم ملی با این شرایط لطمه خواهد خورد و همه باید کمک کنند. فوتبال ایران چالش بسیار سختی را در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی خواهد داشت و امیدوارم همه با هم یکدل شوند تا برای سومین دوره متوالی به جام جهانی صعود کنیم. 

انتهای پیام/



صحت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
0
1
سلام اول اینکه حردانی بهتراز رضاییان بود پولی راکه دادید بازیکن 30ساله جذب کردید حردانی رانگه میداشتی وبا بقیه آن پول هم دوتا جوان از آکادمی می آوردید اخی سن این کجا حردانی کجا؟ از وزی میترسم که یکی از این بمب ها در باشگاه منفجرشود. که خواهد شد. دوما کجای این انتقال بمب هست ترقه هم نیست خیلی برای استقلال بازی کند یک سال هست. سوما... ازاین بمب ها درباشگاه تراکتور بیشتر منفجر شده که به نفع اس اس هست
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of)
بخدا گل گفتی آقای رجبی هم همینطور
این خریدا ضررش از سئودش بیشتره دردی دوا نمی کنه
بازیکن 18 - 19 ساله بیارین چند سال استفاده کنید بعدشم ترنسفر کنید ازش درامدزایی کنید نه بازیکن 40 ساله که روزای اخر فوتبالشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *