گفت‌وگو|

نوری: پیش از عقد قرارداد از بازیکنان تست تعصب بگیرید/ توان اجرای عادلانه سقف قرارداد را ندارید

1:54 - 24 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۱۴۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نوری: پیش از عقد قرارداد از بازیکنان تست تعصب بگیرید/ توان اجرای عادلانه سقف قرارداد را ندارید
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: از حالا عجز و ناله را شروع کردند که ما نمی‌توانیم و شرایط مهیا نیست و به همین روال تا نیم فصل می‌کشانند و کمک داور ویدیویی را اضافه نمی‌کنند.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره مشکلات مالی استقلال و گلایه هواداران از هلدینگ خلیج فارس، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا استقلال از لحاظ مالی به یک ثبات برسد و بعد از سالیان طولانی از این لحاظ سر و سامان بگیریم، اما متاسفانه حتی با وجود هلدینگ خلیج فارس استقلال هنوز هم دچار این ضعف است. 

وی ادامه داد: استقلال همواره در سال‌های اخیر از لحاظ مالی و تبعیض با یک تیم خاص لطمه خورده است. تقریباً ۹۵ درصد مشکلات استقلال تنها مسائل مالی است. ما از این بابت خوشحال بودیم که هلدینگ خلیج فارس آمده و دیگر شاهد برخی مشکلات نخواهیم بود، اما واقعیت این است که هواداران از این موضوع ناراحت هستند که چرا هلدینگ نتوانسته استقلال را حمایت کند. هواداران صاحبان اصلی باشگاه هستند و اکنون نگران هستند و این نگرانی منطقی است. 

پرسپولیس و سپاهان مخفیانه کار می‌کنند و به سایرین ضربه می‌زنند 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با نقل و انتقالات این تیم پیش از آغاز فصل، تصریح کرد: تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس کاملاً مخفیانه به نقل و انتقالات خود می‌پردازند و با حاشیه‌سازی برای سایر تیم‌ها گزینه‌ها را به سمت خود می‌کشانند. پرسپولیس همواره با بیرانوند شیطنت ایجاد می‌کند و به وسیله همین بازیکن تیم‌ها را در گمراهی می‌اندازند تا فرصت داشته باشند در خفا با گزینه‌های مد نظر مذاکره کنند. تیم فوتبال استقلال پیش از آغاز فصل با مشکلات سیدحسین حسینی مواجه بود. امیدوارم با تدابیر مدیریت و کمک هلدینگ خلیج فارس مشکل حسینی حل شود. روزبه چشمی و چند بازیکن اصلی استقلال تمدید کردند و این خبر خوبی است و امیدوارم که در فصل جدید در استقلال بدرخشند. در کنار تمدید قرارداد بازیکنان نیاز داریم تا در پست‌های پلی‌میکر و فوروارد بهترین بازیکنان را جذب کنیم. 

شکست در جذب قایدی هواداران را ناراحت کرد

نوری با بیان اینکه شکست در پرونده جذب مهدی قایدی باید با جذب بهترین بازیکن جبران شود، عنوان کرد: قایدی یکی از بازیکنانی بود که می‌توانست در فصل آینده به استقلال کمک کند. وی بازیکنی است که تمام هواداران به او اعتماد دارند و می‌دانند که گره‌گشای بازی‌های استقلال است. شکست در پروژه جذب قایدی باعث ناراحتی هواداران شد، اما مدیریت باید تلاش کند تا بهترین بازیکن را در پست‌های پلی میکر و فوروارد جذب کند. بازیکنانی مثل زکی‌پور و اسلامی اضافه شدند و از نظر من کیفیت خوبی دارند و می‌توانند به استقلال کمک کنند. ما در تورنمنت‌های بزرگی بازی داریم و انتظار داریم تا به کمک هلدینگ خلیج فارس روند رو به رشدی را در دستور کار قرار دهیم. یک سری بازیکنان هستند که قرارداد سال قبلشان را دریافت نکرده‌اند و این موضوع باید در دستور کار مالک باشگاه قرار بگیرد تا بازیکنان از لحاظ مالی شارژ شوند تا روحیه کافی برای فصل آینده را داشته باشند. 

نکونام باید نسبت به سال قبل رشد کند

وی در ارتباط با جواد نکونام، متذکر شد: تمام مربیان در مقطعی اشتباهات تاثیرگذار دارند و نکونام هم از این قاعده مستثنی نبود. همواره باید طرفدار حق باشیم، اما احساس می‌کنم نکونام، چون سال نخست حضور در استقلال به عنوان سرمربی را تجربه می‌کرد مرتکب چنین اشتباهاتی شد که به از دست دادن قهرمانی منجر شد. امیدوارم سال به سال اشتباهات برطرف شود و روند رو به رشد خودمان را پیش بگیریم. حق نکونام بود که امسال هم در تیم باشد و از تمام هواداران می‌خواهم که او را حمایت کنند. شاید طی مدت سرمربیگری نکونام یک بار هم در تمرینات استقلال حضور نداشتم، اما همواره به او اعتقاد داشتم و از هواداران می‌خواهم برای موفقیت نکونام او را حمایت کنند. بی تعارف می‌گویم که هر کس روی نیمکت باشد ما حمایت می‌کنیم و تا زمانی که به تیم لطمه نزند در دایره حمایت ما قرار دارد. 

نوری: پیش از عقد قرارداد از بازیکنان تست تعصب بگیرید/ توان اجرای عادلانه سقف قرارداد را ندارید

 

آقایان نمی‌خواهند VAR باشد به چه زبانی بگویند؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص مسائل مربوط به کمک داور ویدیویی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال، اظهار کرد: اکثر افراد فدراسیون فوتبال مخالف VAR هستند. شما فکر می‌کنید اگر کمک داور ویدئویی باشد همه چیز گل و بلبل می‌شود؟! من که چشمم آب نمی‌خورد فصل آینده هم VAR داشته باشیم. برخی افراد آنقدر ناحقی کردند که به اعتقاد من همواره دروغ می‌گویند. وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال صراحتاً گفتند که لیگ را بدون VAR شروع نمی‌کنیم، اما واقعیت امر چیز دیگری است. از حالا عجز و ناله را شروع کردند که ما نمی‌توانیم و شرایط مهیا نیست و به همین روال تا نیم فصل می‌کشانند و کمک داور ویدیویی را اضافه نمی‌کنند. می‌خواهند همه چیز را به نفع یک تیم خاص ترتیب دهند. مردم با دروغ‌های مسئولان فدراسیون آشنا هستند و به راحتی آن‌ها را باور نخواهند کرد از نظر من اینکه گفتند هفته چهارم از کمک داور ویدیویی رونمایی می‌کنند دروغی بیش نیست.

برخی تیم‌ها این سقف را سوراخ کردند

نوری با بیان اینکه اجرای قانون سقف قرارداد در حد توان فدراسیون فوتبال نیست، تاکید کرد: گفته‌اند که تیم‌ها باید تا یک سقف مشخصی با بازیکنان قرارداد ببندند، اما در واقعیت برخی تیم‌ها این سقف را سوراخ کردند. یک تیم خاص توسط زیرمیزی‌ها و کمک هواداران متمول قرارداد می‌بندند؛ پس این موضوع به کجا می‌رسد و از لحاظ قانونی چه کسی پیگیر می‌شود؟ چنین قانونی را گذاشتند تا فقط بگویند ما حواسمان هست، اما در واقع هیچگونه تدبیری برای عملیاتی کردن آن ندارند و تنها دودش در چشم استقلال می‌رود. نایب رئیس فدراسیون فوتبال علناً راه دور زدن سقف قرارداد را برای تیم‌های سوگلی خودشان باز کرده. باید زودتر بساط نمایش سقف قرارداد را جمع کنند، زیرا توان اجرا کردن آن را به صورت عادلانه و به حق نخواهید داشت.

مدیران استقلال نگذارند یامگا هم مانند پادوانی شود

بازیکن سال‌های دور استقلال در پایان با تاکید بر اینکه باید پیش از عقد قرارداد با بازیکنان از بازیکنان تست تعصب به پیراهن بگیرند، خاطرنشان کرد: بازیکنانی که به استقلال می‌آیند پیش از آن شهرت خاصی نداشتند و پس از حضور در باشگاه رشد می‌کنند و معروف می‌شوند. قبل از اینکه به استقلال بیایند اصلاً به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. متاسفانه برخی بازیکنان به عشق پیراهن استقلال می‌آیند و با دل و جان قرارداد نمی‌بندند. باید از همان ابتدا تست بگیرم که یک بازیکن برای پیوستن به استقلال چقدر به پیراهن تعصب دارد. نکته جالب این است که خارجی‌های استقلال تعصب بیشتری نسبت به ایرانی‌ها دارند. در حق برخی بازیکنان ناحقی نکنیم و با انصاف صحبت کنیم که تعهد نسبت به هموطنان را به خوبی درک می‌کنند. مسیر پول و لذت از فوتبال جدا است و این نکته‌ای است که قدیمی‌های فوتبال آن را درک می‌کردند. 

وی ادامه داد: خواهشی که از مدیران دارم این است که نگذارند یامگا همانند پادوانی شود. این بازیکن برای استقلال بیشتر از هر بازیکن ایرانی دیگری زحمت کشیده و جزو بهترین‌های ما بوده است. تعصبی که یامگا داشت را در کمتر بازیکنی مشاهده می‌کردیم. یکی از مهره‌های کلیدی باشگاه بوده و همواره بدون حاشیه به کارش ادامه می‌داد. امیدوارم او را کمک کنند تا بهبودی کامل خود را به دست بیاورد و از لحاظ مالی و قرارداد او را حمایت کنند و به نوعی بال و پرش را بگیرند تا دوباره پرواز کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *