پس‌لرزه‌های سوءقصد نافرجام به ترامپ؛ بیماری روانی ضارب رد شد

15:51 - 25 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۳۷۰
پس‌لرزه‌های سوءقصد نافرجام به ترامپ؛ بیماری روانی ضارب رد شد
شکاف سیاسی تعمیق شده در آمریکا درپی سوءقصد نافرجام به رئیس‌جمهور پیشین این کشور، بیش از هر زمانی خود را نمایان کرده است.

خبرگزاری میزان – سوءقصد نافرجام به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا سبب موضع‌گیری‌ها و رویداد‌های دومینوواری در آمریکا و دیگر نقاط جهان شد.

سخنرانی ترامپ برای تاکید بر ادامه رقابت‌

ترامپ ۷۸ ساله دوشنبه، ۲۵ تیر در میلواکی ایالت ویسکانسین در رویدادی انتخاباتی شرکت می‌کند تا بر آمادگی خود برای ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی در پی سوءقصد روز گذشته تاکید کند.

رویداد یاد شده، جشنی برای انتخاب رسمی نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه است که اتفاقا در لحظه‌ای پرتنش از تاریخ آمریکا در مسیر رقابت مجدد انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) بین بایدن ۸۱ ساله و ترامپ ۷۸ ساله رخ می‌دهد.

ضارب مشکل روانی نداشت

براساس اعلام یک مقام آمریکایی عامل ۲۰ ساله سوءقصد نافرجام به ترامپ مشکل و اختلال روانی نداشت.

در عین حال، اف‌بی‌آی اعلام کرد که گذشته از اینکه نشانه‌ای درباره مشکل روانی توماس متیو کروکس ۲۰ ساله از اهالی پنسیلوانیا نیافته، در رسانه‌های اجتماعی نیز نمایه یا اظهارنظر تهدیدآمیزی از وی پیدا نکرده است.

تلاش بایدن و ترامپ برای جلوگیری از خشونت بیشتر

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ترامپ روز گذشته تلاش کردند تا ضمن انتقاد از خشونت، شهروندان آمریکایی را به آرامش دعوت کنند.

بایدن در یک سخنرانی تلویزیونی از اتاق بیضی شکل کاخ سفید با اشاره به داغ شدن لفاظی‌های سیاسی، گفت: زمان آن فرا رسیده که این تنش‌ها را کاهش دهیم.

آمریکا شاهد تعمیق شکاف‌های سیاسی در دوران رقابت‌های ریاست جمهوری بوده است.

 عامل سوءقصد نافرجام به ترامپ در خانه سالمندان کار می‌کرد

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل سوءقصد نافرجام به ترامپ در یک خانه سالمندان کار می‌کرد.

موج‌سواری ترامپ روی موضوع سوءقصد نافرجام

وب‌سایت ترامپ، صبح روز دوشنبه تصویری از او را با چهره‌ای خون‌آلود منتشر کرد تا از حامیان خود بخواهد که به کارزار وی کمک مالی کنند.

این وب‌سایت اهداکنندگان احتمالی را به صفحه‌ای در پلتفرم جمع‌آوری کمک مالی WinRed هدایت کرد که تصویر سیاه و سفیدی را نشان می‌دهد که توسط عکاس آسوشیتدپرس گرفته شده و ترامپ آن را «سمبل» توصیف کرده است.

کرملین: پوتین قصد ندارد پس از سوءقصد با ترامپ تماس بگیرد

کرملین دوشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از سوءقصد به نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا در آخر هفته با دونالد ترامپ تماسی نداشته و هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

پوتین هنوز به‌طور علنی در این مورد اظهار نظر نکرده است.

افزایش تدابیر امنیتی پوتین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به این پرسش که آیا تدابیر امنیتی در اطراف پوتین در حال حاضر تشدید خواهد شد، گفت که رئیس‌جمهور روسیه در حال حاضر از سطح مناسب حفاظت برخوردار بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: امنیت در حال حاضر به دلایل واضح و بدون توجه به حوادث تقویت شده است.

ترامپ: بایدن دستور لغو ۲ پرونده مرا صادر کرد

ترامپ پس از گفت‌وگوی تلفنی با بایدن گفت که پس از حادثه سوءقصد نافرجام، برخورد بایدن با وی بسیار خوب بوده و قصد دارد ۲ پرنده که علیه او صادر شده را لغو کند.

وی گفت: برداشت من اینطور است که بایدن به وزارت دادگستری دستور می‌دهد ۲ پرونده‌ای که علیه ترامپ وجود دارد، لغو کند.

نیویورک‌پست نوشت که تاکنون هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که دولت بایدن در حال آماده‌سازی چنین اقدامی است.

داستان‌سرایی ترامپ

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهاراتش پس از جان بدر بردن از سوءقصد نافرجام در گردهمایی تبلیغات انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا گفت: الان باید مرده بودم و پزشک بیمارستان جان بدر بردن من را معجزه خواند!

کاهش بهای نفت

رویترز از کاهش بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی خبر داد و نوشت که علت آن به گفته تحلیلگران تقویت دلار به دنبال ابهام‌های سیاسی ناشی از سوءقصد نافرجام ترامپ است.

تحقیقات مستقل مجلس سنا درباره سوءقصد به جان ترامپ 

مجلس سنا آمریکا قصد دارد تحقیقات مستقلی را درباره سوءقصد نافرجام به ترامپ آغاز کند.

گری پیترز، یکی از دستیاران رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی (HSGAC) مجلس سنا آمریکا اعلام کرد: کمیته امنیت داخلی مجلس سنا درخواست کرده است که در اسرع وقت جلسه توجیهی درباره حادثه سوءقصد به جان ترامپ برگزار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *